Με τις καθιερωμένες γιορτές για τους μαθητές και τους γονείς των μαθητών ολοκληρώθηκαν τις προηγούμενες μέρες τα μαθήματα στα Κέντρα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων και τα τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στη Θράκη.
Το πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων που εφαρμόζεται στην περιοχή για πάρα πολλά χρόνια και στοχεύει στην ελληνομάθεια των παιδιών της μειονότητας, έκλεισε άλλη μια επιτυχημένη χρονιά, όπως μαρτυρούν τα πρόσωπα των μαθητών, των γονιών αλλά και των εκπαιδευτικών του προγράμματος.
Σε πόλεις και χωριά της Θράκης οι μαθητές των σχολείων, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν αλλά και οι επιστημονικοί υπεύθυνοι και συνεργάτες του Προγράμματος, γιόρτασαν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, διαπιστώνοντας την πρόοδο των παιδιών όλων των ηλικιών στην κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, μέσα από τα παιδαγωγικά εργαλεία και τις μεθόδους που έχει αναπτύξει το πρόγραμμα., όπως αναφέρει η Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος Άννα Φραγκουδάκη, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Παράλληλα, με τα ΚΕΣΠΕΜ τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ και την Πρόσθετη Στήριξη, λειτούργησαν και τα τμήματα εκμάθησης ελληνικών για τους ενήλικες γονείς, με τις μητέρες να ολοκληρώνουν το δικό τους κύκλο εκπαίδευσης με ένα όμορφο και συγκινητικό τεύχος που εξέδωσαν, όπου φαίνονται οι επιδόσεις τους.
«Να δώσουμε στα παιδιά όσα στερηθήκαμε ως μαθητές»
Μάλιστα, όπως αναφέρει η Εκίς Χαμιντιέ, εκπαιδευτικός του προγράμματος, με τα άπταιστα ελληνικά της, είναι μια διαδικασία που γεμίζει χαρά όσους συμμετέχουν καθώς έχουν τη δυνατότητα να δώσουν στους νεαρούς μαθητές όσα στερήθηκαν οι ίδιοι στο παρελθόν σαν μαθητές, μέσα από τη δύσκολη διαδικασία της μειονοτικής εκπαίδευσης και της πολυγλωσσίας. Ιδιαίτερα ικανοποιημένη και η Μουσά Ογλού Αϊσέ, επίσης εκπαιδευτικός, η πρόοδος των παιδιών είναι η ακλύτερη ανταμοιβή
Αγωνία για την επόμενη χρονιά
Συγκινημένοι και χαρούμενοι όλοι στη λήξη των μαθημάτων, εκφράζουν την αγωνία τους για τη συνέχιση του προγράμματος της επόμενη χρονιά, προκειμένου τα παιδιά της μειονότητας να έχουν την πρόσβαση για την καλύτερη γνώση της ελληνικής γλώσσας, ώστε να προοδεύουν καλύτερα στο σχολικό περιβάλλον. Και αυτό που φαίνεται από τις πάντα απαιτητικές μητέρες είναι ότι ζητάνε διεύρυνση των δράσεων και τριβή των παιδιών με το πρόγραμμα, τα αποτελέσματα του οποίου διαπιστώνουν καθημερινά.
Μαθητές του προγράμματος επιστρέφουν ως εκπαδευτικοί
Μάλιστα, όπως αναφέρει και η Θάλεια Δραγώνα, μαθητές και μαθήτριες που πέρασαν πριν από 10 ή 15 χρόνια ως μαθητές από το πρόγραμμα, προχώρησαν, σπούδασαν, ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και επιστρέφουν στο πρόγραμμα ως εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουν την επόμενη γενιά στο σημαντικό πρόβλημα της πολυγλωσσίας και της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;