1 στα 3 παιδιά στην Ευρώπη είναι υπέρβαρο-Εκστρατεία κατά της διαφήμισης τροφίμων στα παιδιά

3 Νοεμβρίου 201617:20

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.), 1 στα 3 παιδιά, στην Ευρώπη είναι είτε υπέρβαρο, είτε παχύσαρκο. Ο Π.Ο.Υ., με έρευνά του, καταδεικνύει ότι αυτή η επιδημία συνδέεται, άμεσα, με τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών, προς τα παιδιά.

Όπως ανακοίνωσε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών , οι εταιρίες τροφίμων ΔΕΝ τήρησαν τις υποσχέσεις, που έδωσαν, από το 2012, ότι θα σταματήσουν την προώθηση ανθυγιεινών τροφίμων, στα παιδιά. Τότε, είχαν δεσμευτεί, σε εθελοντικούς κανόνες, αλλά πολλές εταιρίες απέτυχαν να συμμορφωθούν, στους δικούς τους κανόνες.

Η νομοθεσία, πλέον, είναι ο μόνος δρόμος, για να σταματήσει αυτή η ολέθρια πρακτική, που χοντραίνει τα παιδιά μας. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα της νέας εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), που ονομάζεται: «Προώθηση τροφίμων σε παιδιά: Τελειώνει το παιχνίδι;» και η οποία ξεκίνησε, στις 26 Οκτωβρίου .

Η εκστρατεία αποκαλύπτει πραγματικά παραδείγματα διαφημίσεων τροφίμων, που στοχεύουν, σε παιδιά, μέσω του διαδικτύου. Το καλοκαίρι του 2016, οι οργανώσεις μέλη της BEUC, σε όλη την Ευρώπη, συνέλεξαν αρκετές διαφημίσεις, που έρχονται, σε απευθείας σύγκρουση, με τις εθελοντικές δεσμεύσεις των εταιριών, να προωθήσουν τα προϊόντα τους, που είναι πλούσια, σε ζάχαρη και λιπαρά , με πιο υπεύθυνο τρόπο.

Η Διευθύντρια της BEUC, κ. Μονίκ Γκόγιενς, σχολίασε:

«Τα μέλη μας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εδώ και χρόνια και η εκστρατεία μας αυτή αποκαλύπτει πως οι διαφημίσεις, που υμνούν τα δημητριακά και τις σοκολάτες, που είναι παραφορτωμένα με ζάχαρη, συνεχίζουν να στοχεύουν τα παιδιά. Στην κυριολεξία «φυτεύουν το σπόρο» της παχυσαρκίας, στη διατροφή των παιδιών, σε όσο μικρότερη ηλικία μπορούν. Οι εταιρίες τροφίμων μεταφέρουν, όλο και περισσότερο τις διαφημίσεις τους, από την τηλεόραση στο διαδίκτυο. Διαδικτυακά παιχνίδια, ιστοσελίδες και εφαρμογές, σκοπίμως, αυξάνουν την όρεξη των παιδιών, για τρόφιμα, με πολλές θερμίδες και το διαδίκτυο βρίθει από τέτοια παραδείγματα.

Τα παιδιά δε μπορεί να θεωρούνται κανονικοί καταναλωτές. Οι διατροφικές συνήθειες της νεαρής ηλικίας παίζουν αποφασιστικό ρόλο, για τη διαμόρφωση των μελλοντικών διατροφικών συνηθειών και την υγεία των ενηλίκων. Είναι σημαντικό οι παραγωγοί τροφίμων να αρχίσουν να δρουν, με υπευθυνότητα, μπροστά στις εκρηκτικές, πλέον, διαστάσεις της κρίσης της παχυσαρκίας».

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η BEUC σας καλεί να επισκεφτείτε τη σελίδα της εκστρατείας: «Προώθηση τροφίμων σε παιδιά: Τελειώνει το παιχνίδι;» για να ενημερωθείτε, πληρέστερα.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr