Εμπόδια στις εξαγωγές και μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση εμπορευμάτων και πρώτων υλών.
Αυτά προκάλεσαν τα μπλόκα των αγροτών στο νομό Καβάλας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας. Οι κλάδοι που επλήγησαν περισσότερο είναι οι μεταφορικές εταιρίες, οι επαγγελματίες οδηγοί, οι εταιρίες που βασίζονται σε εισαγωγή πρώτων υλών και οι εξαγωγικές εταιρίες.
Επίσης, εξαιτίας των αγροτικών μπλόκων στα τελωνεία Εξοχής και Προμαχώνα, μειώθηκε κατακόρυφα η εισαγωγή από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία ρούχων, αλλά και ελαφρών βιομηχανικών προϊόντων, οικοδομικών υλικών, χρωμάτων και τροφίμων.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, πλήγμα δέχθηκαν οι εταιρίες των νομών Καβάλας και Δράμας, οι οποίες εξάγουν αλουμίνια, τρόφιμα – κυρίως ελιές – βαμβάκι και μάρμαρο, αλλά και οι επιχειρήσεις φασόν, που τα τελευταία χρόνια μετέφεραν την παραγωγική τους δραστηριότητα στη Βουλγαρία, λόγω χαμηλού εργατικού κόστους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχάνων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Λευτέρη Καλταπανίδη, το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στις εξαγωγές επιχειρήσεων προς τη Βουλγαρία, ενώ αντίθετα περισσότερο ομαλή είναι η κατάσταση σε ό,τι αφορά εκείνες προς ευρωπαϊκές χώρες.
Ο κ. Καλταπανίδης ανέφερε ακόμη πως το καθημερινό πρόβλημα των επιχειρήσεων είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στην παραλαβή πρώτων υλών. Πρόσθεσε δε, πως πολλοί επιχειρηματίες έχουν γίνει δέκτες παραπόνων από μεταφορείς προϊόντων για αύξηση του κόστους μεταφοράς, το οποίο αναμένεται να έχει επιπτώσεις και στην παραγωγή και την εμπορία. «Προς το παρόν η κατάσταση αντιμετωπίζεται, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Εκτιμώ, όμως, ότι αν συνεχιστούν τα μπλόκα, τότε θα υπάρξουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα», σχολίασε.
Καθυστέρηση τεσσάρων ωρών
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Άγγελος Τσατσούλης, επισήμανε πως υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις σε ό,τι αφορά την καθυστέρηση παράδοσης των προϊόντων. Πρόσθεσε ακόμη ότι καταγράφονται αξιοσημείωτες συνέπειες στον τομέα του τουρισμού, αφού ο κόσμος το σκέφτεται πολύ, ώστε να μετακινηθεί. Εκτίμησε, επίσης, πως η μέση καθυστέρηση στην παραλαβή ή παράδοση προϊόντων από και προς την Αθήνα φτάνει τις τρεις με τέσσερις ώρες, ανά δρομολόγιο.
Για αυξημένα κόστη και σημαντική επιβράδυνση σ’ όλες τις μεταφορές προϊόντων, μίλησε το μέλος της διοίκησης του Σωματείου Μεταφορικών Εταιριών Νομού Καβάλας, Ηλίας Ιωαννίδης. Ωστόσο, παρατήρησε ότι οι αγρότες – έως σήμερα – δεν έχουν στερήσει εντελώς τη δυνατότητα στα φορτηγά να φτάνουν στον προορισμό τους. «Αυτό διαφοροποιεί το φετινό αγώνα τους, σε σχέση με προηγούμενες κινητοποιήσεις», πρόσθεσε.
Εκτίμησε, όμως, πως σ’ ένα μέσο δρομολόγιο Καβάλας – Αθήνας, υπάρχει καθυστέρηση των τεσσάρων ωρών, ενώ λόγω αύξησης του ωραρίου των οδηγών, αλλά και λόγω της αύξησης των χιλιομέτρων και της αντίστοιχης χρήσης καυσίμων, παρατηρείται μια μέση αύξηση στα κοστολόγια, που φτάνει το 20%.
«Υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις που τα φορτηγά μπορεί να καθυστερήσουν και μια ολόκληρη μέρα και τότε οι επιπτώσεις γίνονται ακόμη πιο αισθητές», ανέφερε χαρακτηριστικά.(Πηγή:Καθημερινή)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;