Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε την Δευτέρα προς τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Φίλιππο Πετσάλνικο, πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής
για τη διερεύνηση της υπόθεσης των τροποποιημένων δημοσιονομικών στοιχείων κατά την περίοδο 2004-2009.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της πρότασης:
«Προς
Τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων,
κ. Φίλιππο Πετσάλνικο
Θέμα: Πρόταση για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη διερεύνηση της υπόθεσης των τροποποιημένων δημοσιονομικών στοιχείων.
Η χώρα βρίσκεται σήμερα στη δίνη πρωτοφανούς επίθεσης από διεθνείς κερδοσκοπικούς κύκλους και διεθνή μέσα ενημέρωσης, με αποδυναμωμένο το κύρος και την αξιοπιστία της. Εκτός από το μέγεθος του δημοσιονομικού προβλήματος, η διαπιστωμένη αναξιοπιστία των δημοσιονομικών στοιχείων κατέστησαν τη χώρα ευάλωτη στις επιθέσεις που πλήττουν την οικονομία μας και στα παιχνίδια των κερδοσκόπων με τις αγορές κρατικών ομολόγων.
Η Ελλάδα ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει σαφείς και απολύτως οριοθετημένες υποχρεώσεις που απορρέουν από την Συνθήκη της ΕΕ, το συνοδευτικό πρωτόκολλο και τον κανονισμό για την εφαρμογή της Συνθήκης. Στο πλαίσιο της παρακολούθησης των δημοσιονομικών στοιχείων κάθε χώρας, η Ελλάδα οφείλει να ετοιμάζει και να στέλνει στην Eurostat δύο φορές τον χρόνο (τέλος Μαρτίου και τέλος Σεπτεμβρίου) τα στοιχεία για την παρακολούθηση του δημοσιονομικού ελλείμματος και του δημόσιου χρέους.
Επιπλέον, έχει υποχρέωση όπως κάθε χώρα μέλος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου πριν το τέλος κάθε μήνα, να δημοσιοποιεί σειρά στατιστικών δεδομένων για την πορεία της οικονομίας (SDDS) του προηγούμενου μήνα, μεταξύ των οποίων, τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Στο πλαίσιο της ίδιας υποχρέωσης τα στοιχεία για την πορεία του δημοσίου χρέους πρέπει να δημοσιεύονται το αργότερο πενήντα ημέρες μετά την ολοκλήρωση κάθε τριμήνου και να αναλύονται στο τριμηνιαίο Δελτίο Εκτέλεσης του Δημοσίου Χρέους του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικά η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) κατά την περίοδο 2004-2009, εκδήλωσαν έντονη ανησυχία για τον τρόπο παραγωγής και δημοσιοποίησης των δημοσιονομικών στοιχείων (έλλειμμα και χρέος) και για το λόγο αυτό η Eurostat πραγματοποίησε 10 επισκέψεις στη χώρα. Η Ελλάδα, είναι η μόνη χώρα στην οποία η Eurostat έχει πραγματοποιήσει τέτοιες επισκέψεις.
Το έλλειμμα εμπιστοσύνης υπήρξε αποτέλεσμα της πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ. Η «απογραφή του 2004» είχε ως δηλωμένο στόχο τη «διαφάνεια» και την «αξιοπιστία» των δημοσιονομικών δεδομένων. Στην πραγματικότητα όμως επεδίωξε να υπονομεύσει το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, και τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών για την ένταξη της οικονομίας μας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση. Θύμα αυτής της μεθόδευσης ήταν η ίδια η αξιοπιστία και το κύρος της χώρας.
Μετά τη διαδικασία της «απογραφής» και παρά τις μεθοδολογικές αναντιστοιχίες με τους κανόνες της Eurostat στην καταγραφή συγκεκριμένων στοιχείων που οδήγησαν σε διόγκωση των ελλειμμάτων των προηγούμενων περιόδων, όπως η καταγραφή των αμυντικών δαπανών, τα στοιχεία αυτά έγιναν αποδεκτά από τις Ευρωπαϊκές αρχές.
Ταυτόχρονα, επιβεβαιώθηκε με απόλυτο και οριστικό τρόπο , τόσο από τις εθνικές αρχές, όσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ακρίβεια των στοιχείων με τα οποία πιστοποιήθηκε η επίτευξη των κριτηρίων της Συνθήκης για την ένταξη της χώρας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση.
Θα περίμενε κανείς ότι αυτό το πρώτο πλήγμα στην αξιοπιστία της χώρας και οι ιδιαίτερες επισημάνσεις, επιφυλάξεις και το σχέδιο δράσης που είχε συντάξει και κοινοποιήσει η Eurostat προς την Ελληνική Κυβέρνηση, μαζί με τις ιδιαίτερα δυσμενείς οικονομικές συνθήκες της περιόδου 2007-2009, θα οδηγούσαν την τότε πολιτική ηγεσία σε μια ειλικρινή προσπάθεια αποτύπωσης της πραγματικής δημοσιονομικής κατάστασης, προκειμένου να διαφυλαχθεί η αξιοπιστία και το κύρος της Ελλάδας και να ληφθούν παράλληλα, τα κατάλληλα δημοσιονομικά μέτρα που θα επέτρεπαν τη βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών και θα διέσωζαν την οικονομία μας.
Αντί για αυτό η κυβέρνηση της ΝΔ απέκρυψε συστηματικά τα πραγματικά στοιχεία από τους Έλληνες πολίτες και τους διεθνείς εταίρους με προφανή σκοπιμότητα.
Όπως προκύπτει από:
εκτός από τις εγγενείς διαρθρωτικές αδυναμίες του συστήματος παραγωγής και δημοσιοποίησης δημοσιονομικών στατιστικών, τις οποίες η προηγούμενη κυβέρνηση παρά τις επισημάνσεις της Eurostat δεν αντιμετώπισε αποφασιστικά, υπήρξαν μεθοδεύσεις χειραγώγησης στη δημοσιοποίηση των δημοσιονομικών στοιχείων.
Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι κατά την περίοδο 2007-2009 υπήρξαν πολιτικές παρεμβάσεις τόσο στο περιεχόμενο των στοιχείων όσο και στους χρόνους δημοσιοποίησής τους προς τον Ελληνικό λαό και τις Ευρωπαϊκές αρχές.
Ενδεικτικά:
Ο σχεδόν διπλασιασμός του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης μεταξύ των δύο γνωστοποιήσεων του Οκτωβρίου οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη μεταβολή του ελλείμματος της κεντρικής κυβέρνησης, δηλ. στα πραγματικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού. Στην αποτύπωση των νέων εκτιμήσεων του προϋπολογισμού δεν υπήρξε καμία αλλαγή στη μεθοδολογία καταγραφής. Δεν οφείλεται δηλαδή σε άλλη μια διαδικασία «απογραφής» όπως το 2004. Το σύνολο της μεταβολής των στοιχείων κεντρικής κυβέρνησης οφείλεται στα διαθέσιμα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού έως τον Σεπτέμβριο του 2009 και σε εκτιμήσεις που προέκυπταν από τις γνωστές έως εκείνη τη στιγμή αναλήψεις υποχρεώσεων από φορείς της κεντρικής κυβέρνησης έως το τέλος του έτους.
Παράλληλα η σημερινή Κυβέρνηση, τον Οκτώβριο του 2010, ενημερώθηκε από τις υπηρεσίες του ΓΛΚ ότι είχαν καταρτιστεί και έπρεπε να είχαν κοινοποιηθεί ήδη από τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο αντίστοιχα, τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, τα οποία καταδείκνυαν το μέγεθος του εκτροχιασμού του προϋπολογισμού του 2009, σε αντίθεση με τα στοιχεία που είχαν διαβιβασθεί στη Eurostat.
Εξ όλων αυτών προκύπτει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, επέδειξε μια ανεύθυνη πολιτικά και καταστροφική για την οικονομία της χώρας πρακτική, η οποία θυσίασε στο βωμό της κομματικής σκοπιμότητας, το δημόσιο συμφέρον. Παρά το γεγονός ότι η ΝΔ αποδοκιμάστηκε με την ψήφο του ελληνικού λαού στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, ανακύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τη στάση και τις ενέργειες προσώπων, που είχαν λειτουργικά, θεσμικά και πολιτικά την ευθύνη να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον και να τηρήσουν τις θεσμικές υποχρεώσεις της χώρας. Με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους απέκρυψαν την αλήθεια τόσο από τον Ελληνικό λαό όσο και από τους εταίρους της Ελλάδας, με αποτέλεσμα την καταρράκωση του κύρους και της αξιοπιστίας της χώρας, που αποτελούν κρίσιμα εργαλεία διαπραγμάτευσης στις διεθνείς πολιτικές εξελίξεις, αλλά και στις διεθνείς αγορές.
Η αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας σήμερα, μεταφράζεται σε εξαιρετικές δυσκολίες αντιμετώπισης του ίδιου του δημοσιονομικού προβλήματος, καθώς δημιουργεί ιδιαίτερα επαχθείς όρους δανεισμού, αλλά και οδηγεί στην πλέον αυστηρή μορφή επιτήρησης που έχει ποτέ υποστεί χώρα της Ευρωζώνης.
Ο Ελληνικός λαός απαιτεί την πλήρη διερεύνηση αυτού του θέματος και απόδοση ευθυνών. Για τους λόγους αυτούς συντρέχουν οι προϋποθέσεις και είναι αναγκαία η σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, κατά το άρθρο 68 του Συντάγματος και 144, και επόμενα του Κανονισμού της Βουλής, με σκοπό την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης για την αποκάλυψη των πραγματικών δεδομένων και της αλήθειας. Επειδή, η πρόταση αυτή υπογράφεται από τον απαιτούμενο αριθμό Βουλευτών (άρθρο 144, παρ. 2 του Κανονισμού της Βουλής) και πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις, ζητάμε να συγκληθεί η Ολομέλεια της Βουλής προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής.
Η νέα πορεία της χώρας, η ανασυγκρότηση της οικονομίας μας προϋποθέτουν ριζικές αλλαγές και προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, στη δημόσια διοίκηση και στο εθνικό σύστημα συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων. Προϋποθέτουν νέες λειτουργίες και θεσμικές εγγυήσεις που ενισχύουν τη διαφάνεια και τον έλεγχο στη διαδικασία κατάρτισης και εκτέλεσης του Προϋπολογισμού.
Η εξεταστική Επιτροπή που προτείνουμε θα έχει την ευκαιρία να καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις με την υλοποίηση των οποίων θα θωρακιστεί η θεσμική αξιοπιστία της χώρας.”
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;