egnatia_exodos_xanthi

Πρώτα διόδια στην Εγνατία. Παραμένουν ανύπαρκτες οι υποδομές

18 Μαρτίου 201016:39

egnatia_exodos_xanthiΠλησιάζουν τα διόδια στην Εγνατία Οδό και σχετικά σύντομα ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος θα πάψει να είναι οικονομικός, όπως θα πάψει να είναι και το ίδιο γρήγορος για τους διερχόμενους οδηγούς.

Αν και το οδικό αυτό έργο κατασκευάστηκε με τη γενναία συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ελληνικό δημόσιο έχει προγραμματίσει την κατασκευή σταθμών διοδίων σε υπερβολικά πυκνότητα, περίπου ένα σταθμό ανά 60 χιλιόμετρα, έναν σε κάθε νομό και, περίπου ανά μισή ώρα δρόμου πάνω στην Εγνατία. Το σχέδιο ξεκινά σύντομα να υλοποιείται χωρίς κανείς να αντιδρά, όμως η κοινωνική αναταραχή της περιόδου δεν αποκλείεται να προκαλέσει δυναμικές αντιδράσεις των πολιτών.

Άλλωστε σε μια εποχή μεγάλη οικονομικής κρίσης στην ελληνική κοινωνία και οικογένεια το κράτος αναμένεται να ανεβάσει το κόστος των μετακινήσεων σε μεγάλα ύψη. Υπολογίζεται ότι τα καύσιμα σε συνδυασμό με τα διόδια θα καταστήσουν πλέον τη διαδρομή Ξάνθη-Αθήνα με αυτοκίνητο, ακριβότερη από το αεροπλάνο, όσο απίστευτο και αν ακούγεται .

Μάλιστα τα διόδια θεωρούνται ιδιαίτερα επείγουσα προτεραιότητα για τους υπεύθυνους της Οδού εξαιτίας του γεγονότος ότι το ελληνικό δημόσιο έχει υποθηκεύσει τα έσοδά τους για να δανειοδοτηθεί και να καλύψει το ποσοστό της εθνικής συμμετοχής στην κατασκευή του έργου. Για την ώρα περνά σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα των σταθμών εξυπηρέτησης (ΣΕΑ) και θεωρείται απολύτως φυσιολογικό να εισπράττονται υπέρογκα ποσά διοδίων για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο (που ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση μισού αιώνα από την υπόλοιπη Ευρώπη) και δεν διαθέτει τουαλέτες, πάρκινγκ και Πρατήρια Καυσίμων σε όλο το μήκος των 700 χιλιομέτρων του, όπως επίσης κανένα κάθετο άξονα προς το Βορρά.

Υπολογίζεται ότι εντός του έτους θα ξεκινήσει να λειτουργεί ο πρώτος σταθμός στα Γιάννενα (Δροσοχώρι του Δήμου Παμβώτιδας) ίσως και μέχρι το καλοκαίρι ενώ πολύ γρήγορα θα ξεκινήσουν να λειτουργούν και το διόδια στο Πολύμυλο Κοζάνης. Στην περιοχή,  όπως είναι γνωστό προβλέπονται τρεις σταθμοί διοδίων μέχρι τη Θεσσαλονίκη για τους ξανθιώτες οδηγούς, 4 για τους οδηγούς από τη Ροδόπη και 5 για όσους ταξιδέυουν από τον Έβρο.

Οι έξι σταθμοί από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τους Κήπους είναι οι εξής:

1. Νυμφόπετρας: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Λαγκαδά και Προφήτη, στο ύψος της λίμνης Κορώνειας, στο τμήμα από Λαγκαδά έως Ασπροβάλτα.

2. Παγγαίου: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Ορφανίου και Μουσθένης, στο τμήμα Ασπροβάλτας-Αγίου Ανδρέα.

3. Νέστου: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Χρυσούπολης και Βανιανού, στο τμήμα από Καβάλα έως Ξάνθη, στο ύψος του ποταμού Νέστου.

4. Ξάνθης: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Βαφεϊκών και Ιάσμου, στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής αλλά μετά την Ξάνθη.

5. Κομοτηνής: Θα κατασκευαστεί στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, περίπου στο ύψος του κόμβου που οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής.

6. Αλεξανδρούπολης: Θα γίνει μετά την πρωτεύουσα του Έβρου, μεταξύ των κόμβων ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου.

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr