Επικοινωνιακός, γνώστης της δύσκολης κατάστασης αλλά και αποφασισμένος να εφαρμόσει τις ιδέες του, εμφανίστηκε στην πρώτη του γνωριμία με τα Μ.Μ.Ε της Ξάνθης ο νέος Πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ Δημήτρης Πράτσος, στη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το πρωί της Παρασκευής, πριν τη Γενική Συνέλευση της Εταιρίας.
Ο νέος Πρόεδρος ο οποίος υπήρξε αρκετά ουσιαστικός στην πρώτη του επικοινωνία, εξειδίκευσε αρκετά αναλυτικά τα πρώτα σχέδια που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον και προέβη και σε βαρυσήμαντες, ίσως, εξαγγελίες απορρίπτοντας τον κομματισμό. Ξεκίνησε λέγοντας ότι δεν ήρθε στη ΣΕΚΑΠ για να συμπληρώσει ένσημα αλλά με φιλοδοξίες να δημιουργήσει κάτι που δεν έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν . Μάλιστα στηλίτευσε την λογική που κυριάρχησε στην εταιρία όλα τα χρόνια της λειτουργίας ενώ οριοθέτησε εξαρχής ως βασικό στόχο των περιορισμό των δαπανών. Αναφορικά με την εταιρία είπε ότι πέρα από τα δικά της προβλήματα επηρεάζεται και από το άσχημο οικονομικό περιβάλλον και κυρίως από την αύξηση των φόρων στα προϊόντα καπνού και την αύξηση των επιτοκίων που πλήττει εταιρίες με μεγάλο δανεισμό.
«Δεν μπορεί να έχει έξοδα 400.000 ο Πρόεδρος !»
«Η εταιρία χρειάζεται δυνατά project για να σηκωθεί από την ελεύθερη πτώση στην οποία ήταν. Περιορίζουμε το κόστος, με μια σειρά μέτρων που έχουν αποδώσει μέχρι στιγμής 2 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να ανοίξει μύτη. Πρέπει να υπάρχει πλαφόν στις δαπάνες του καθενός στην εταιρία. Δεν είναι δυνατόν ο Πρόεδρος να έχει έξοδα 400.00 το χρόνο για την εταιρία. Οι διευθυντές της εταιρίες περιέκοψαν με δική τους πρωτοβουλία τις αποδοχές τους για να αγοραστεί μια νέα μηχανή slim» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι απαιτούνται λύσεις σε σειρά διαρθρωτικών προβλημάτων ώστε η εταιρία να γίνει κάποτε πραγματική επιχείρηση: «Όταν διαβάζει κάποιος τον ισολογισμό της ΣΕΚΑΠ βλέπει και τις υποσημειώσεις των ελεγκτών Αν κάποιος τις έπαιρνε στα σοβαρά η εταιρία δεν θα έπρεπε να λειτουργεί. Πρώτος στόχος είναι η εξυγίανση της εταιρίας και η προσαρμογή των ισολογισμών στα διεθνή λογιστικά πρότυπα και αυτό είναι το αντικείμενο της πρώτης Γενικής Συνέλευσης.»
Πούρα Domenico και Τυπογραφείο ΣΕΒΑΘ στα σχέδια
Το μέλλον του κλάδου της καπνοβιομηχανίας δεν είναι ευοίωνο γενικότερα σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΣΕΚΑΠ και η στρατηγική της εταιρίας εστιάζει σε συμπληρωματικές ή παράλληλες δραστηριότητες για να μην υποχωρήσει από τη θέση της. Είτε θα προσεγγίσει τη μορφή holding (όπου θα υπάρχουν ως προϊόν και τα τσιγάρα) είτε με την παραγωγή άλλων προϊόντων, σχέδιο που επεξεργάζεται η διοίκηση. «Σύντομα θα ανακοινώσουμε και την οριστική συμφωνία με τα πούρα Domenico της Λάρισας των οποίων θα αναλάβουμε το marketing και την προώθηση των προϊόντων, τα οποία είναι άριστα και προτιμώνται ακόμη και στο Κολωνάκι αλλά δεν τα βρίσκει κανείς εύκολα»
«Μια άλλη δραστηριότητα θα ήταν να αναστήσουμε τη ΣΕΒΑΘ. Έχω συνεργασία με τον κύριο Πούλιο και είμαστε έτοιμοι να επαναλειτουργήσουμε το τυπογραφείο της ΣΕΒΑΘ, το οποίο πριν κλείσει είχε κατά 70 % κύκλο εργασιών που προερχόταν από τη ΣΕΚΑΠ. Προσπαθούμε να στήσουμε ένα κέντρο φασόν στη ΣΕΚΑΠ στο οποίο θα έχουν θέση και οι εκτυπώσεις. Θα έχουμε νέα σύντομα και θέλουμε άμεσα να μπούμε σε αυτή τη δραστηριότητα γιατί εκφράζουμε και το φόβο μήπως υπάρξει και κλοπή στο εργοστάσιο της ΣΕΒΑΘ.» ανέφερε ο Δημήτρης Πράτσος.
Διεύρυνση των μετόχων
Ο νέος Πρόεδρος έκανε λόγο για ανάγκη διεύρυνσης της μετοχικής σύνθεσης της εταιρία μέσω της αύξησης, χωρίς να πληγεί ο χαρακτήρας της. «Αγκυλώσεις που είχαμε κατά το παρελθόν όσον αφορά καταστατικά και δεσμεύσεις, πρέπει να απορρίπτονται σταδιακά σε μια πολυμετοχική εταιρία όπως η ΣΕΚΑΠ. Τίθεται όμως ένα θέμα διεύρυνσης των μετόχων. Αν κάποιο δίκτυο διανομών , ως παράδειγμα, ήθελε να εισέλθει στη ΣΕΚΑΠ θα ήταν ευπρόσδεκτο, όπως και η τοπική αυτοδιοίκηση. Υπάρχουν συνεταιρισμοί πρώτου βαθμού που κάνουν πολλαπλάσιους τζίρους από τις ενώσεις στις οποίες ανήκουν. Ακόμη και οργανώσεις αυτού του είδους θα μπορούσαν να πάρουν μερίδια ώστε να μην αλλάξει και ο χαρακτήρας της εταιρίας.»
«Έξω ο κομματισμός από τη ΣΕΚΑΠ»
Εμφανίστηκε πάντως συνειδητοποιημένος για το είδος της εταιρίας που κλήθηκε να διοικήσει και προειδοποίησε ότι δεν τον αγγίζει ο κομματισμός: « Το ιδιοκτησιακό καθεστώς είναι κρατικοσυνεταιριστικό και αυτό το μοντέλο δεν συναντάται συχνά στον κόσμο. Όμως η νόθα κατάσταση που υπάρχει στην Ελλάδα με την κομματικοποίηση των συνεταιρισμών οδηγεί σε κακούς δρόμους. Η κατάρτιση του νέου Δ.Σ. ανταποκρίνεται σε αυτά που διδάσκει η οικονομική επιστήμη, δηλαδή ο μεγαλομέτοχος καλεί τους μικρομετόχους και ζητά προτάσεις. Αυτή η διαδικασία έχει τηρηθεί και όλοι οι μέτοχοι εκφράζονται στο Δ.Σ. Δεν γνωρίζω τι ψηφίζουν όλοι όσοι συγκροτούν το Δ.Σ. και αυτά μένουν έξω από την εταιρία. Μέσα επιχειρούμε να δουλέψουμε σε μια στρατηγική επιχειρηματική και να ξεκινήσουμε το σχέδιο που έχουμε.»
Το οργανωτικό σχήμα θυμίζει υπαρκτό σοσιαλισμό σημείωσε και έκανε λόγο για ανάγκη ευέλικτης επιχειρηματικής οργάνωσης αναφέροντας μάλιστα ότι το τμήμα Μάρκετινγκ μιας τέτοιας εταιρίας έχει μόλις δύο υπαλλήλους ενώ θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον δέκα. (ο ίδιος προέρχεται από το χώρο της διαφήμισης). Τέλος επεσήμανε πως «διαγκωνίζονται τα στελέχη για το ποιος θα γίνει προϊστάμενος και ποιος βουλευτής θα πάρει τηλέφωνο για τον κάνει. Δεν είναι σοβαρά πράγματα» ενώ αναφερόμενος στο παράδειγμα ενός επισκέπτη που ζήτησε εργασία για τον γιο του και έβγαλε ένα πακέτο ξένης μάρκας τσιγάρων, ζήτησε από την τοπική κοινωνία να στηρίξει τα τοπικά προϊόντα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;