Η Παράκαμψη Ξάνθης στη σύσκεψη με Μαγκριώτη

23 Ιουλίου 201018:52

syskepsi_dimarxosΤο θέμα του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού και της πολυσυζητημένης παράκαμψης της πόλης της Ξάνθης αποτέλεσε το κυρίαρχο ζήτημα στη σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε υπό τον Υφυπουργό Μεταφορών Γιάννη Μαγκριώτη το βράδυ της Παρασκευής στο Ξενοδοχείο «Νατάσα», στην Ξάνθη, έργο που ο Υφυπουργός χαρακτήρισε ως απόλυτη προτεραιότητα.

Εκπρόσωποςτης Εγνατίας Οδού παρουσίασε τις τεχνικές προδιαγραφές για το έργο της κατασκευής του κάθετου άξονα προς τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα ενώ εκτίμησε ότι σε ένα χρόνο από σήμερα μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την κατασκευή της παράκαμψης της Ξάνθης. Δύο χαράξεις εξετάζονται από την Εγνατία Οδό και σε αυτή συμπεριλαμβάνονται και οι δύο περιπτώσεις (την ανατολική και τη δυτική παράκαμψη( που έχουν απασχολήσει την τοπική κοινωνία ενώ έκανε γνωστό ότι έχουν παγώσει οι διαγωνισμοί για τις οριστικές μελέτες μέχρι να  αποφασίσει η τοπική κοινωνία.

Τι είπαν οι τοπικοί φορείς

Οι τοπικοί φορείς και ο Δήμαρχος της πόλης έκαναν γνωστό ότι η δυτική παράκαμψη έχει απορριφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και έχει εγκριθεί μόνο η ανατολική παράκαμψη, χωρίς την περίφημη κοιλαδογέφυρα αλλά με διέλευση του Κοσύνθου βορειότερα με  δύο σήραγγες. Επιπρόσθετα ο Μιχάλης Στυλιανίδης σημείωσε ότι ο Δήμος σχεδιάζει σύντομα την ένταξη των μελετών για την μετατροπή της υπάρχουσας νότιας παράκαμψης της πόλης σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με 2 λωρίδες και την κατασκευή παράδρομου που θα εξυπηρετεί τα καταστήματα της οδού. Τέλος ζήτησε τη χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης της Σάρδεων από το ΕΣΠΑ.

Ο Νομάρχης Ξάνθης Γιώργος Παυλίδης αναφέρθηκε στους δρόμους της ορεινής περιοχής και  στις βελτιώσεις που χρειάζονται, όπως επίσης και στη διαδρομή που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια για τη διάνοιξη της τουριστικής διόδου του Αγ. Κωνσταντίνου ενώ επεσήμανε ότι για το θέμα της παράκαμψης της Ξάνθης, η ανατολική λύση είναι προτιμότερη αλλά προέχει η ταχύτητα της κατασκευής. Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Παναγιώτης Ανδρικόπουλος εκτίμησε ότι εκτός του άξονα αυτό που χρειάζεται είναι η αντιμετώπιση του ζητήματος της συνθήκες Ρασμάρ για την ανάπτυξη των παραλιών.

Ο Χρήστος Πούλιος παρενέβη σημειώνοντας ότι παρά τις θέσεις που εκφράζονται σήμερα, η αρχική σύμβαση για την προμελέτη του έργου αναφερόταν σε περιμετρικό δακτύλιο της πόλης και όχι σε  παράκαμψη, ερχόμενος σε σύγκρουση με το Νομάρχη.  Επεσήμανε ότι χάθηκαν τέσσερα χρόνια με τη συζήτηση του δακτυλίου εκφράζοντας την ανησυχία του και προς την Εγνατία Οδό.

 Η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Θεοδώρα Κόκλα σημείωσε ότι το αίτημα του Δήμου Ξάνθης για τη Σάρδεων εξετάζεται θετικά από τη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ ενώ αναφέρθηκε σε σειρά έργων της ορεινής περιοχής που αφορούν  στη βελτίωση οδικού δικτύου. Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σωκράτης Ξυνίδης που έφτασε προς το τέλος της σύσκεψης από Αθήνα, παρενέβη κάνοντας έκκληση στον Υφυπουργό με προσωπικό του ενδιαφέρον να φροντίσει για την προώθηση των έργων της περιοχής.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης Αργύρης Πλέσιας, επεσήμανε τον κίνδυνο η Εγνατία να παραμείνει αποκομμένη από τα λιμάνια της περιοχής όπως του Λάγους καθώς επίσης και το πρόβλημα της προσβασιμότητας της Εγνατίας, όπου ισχύει το μοντέλο της πρόσβασης ανά 25 χιλιόμετρα.

Γ. Μαγκριώτης: Η Ξάνθη προτεραιότητα στην Περιφέρεια

Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης θεώρησε δικαιωμένη την επιλογή της σύσκεψης και εκτίμησε ότι υπήρξε σύμπνοια των τοπικών φορέων. Χαρακτήρισε αναγκαία την προώθηση των οδικών έργων της Ξάνθης για την οποία σημείωσε ότι είναι η απόλυτη προτεραιότητα της Περιφέρειας. Επεσήμανε την δυσκολία χρηματοδότησης του έργου του καθέτου άξονα λόγω μη ύπαρξης μελετών και δυσκολίας στο ΕΣΠΑ εκτιμώντας ότι δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το 2015.

Παρόλα αυτά σημείωσε, μεταξύ άλλων: “Μπροστά μας έχουμε δύο έργα για το οποία μπορούμε να βρούμε χρήματα. Την ανατολική παράκαμψη της πόλης που μπορεί να προχωρήσε μόλις οριστικοποιηθεί η χάραξη και μπορούν να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα κονδύλια καθώς και το τμήμα των 12 χιλιομέτρων από τη Σμίνθη μέχρι τον Εχίνο, όπου θα βρούμε τους πόρους για να ολοκληρωθούν οι μελέτες και ίσως μέσα στο 2012 μπορούμε να προχωρήσουμε στη δημοπράτησή τους.”

Παράλληλα αναφέρθηκε και σε μια παρέμβαση που πρέπει να γίνει στην Εθνική Οδό Ξάνθης-Δράμας, προσθέτοντας ότι η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας έχει τη βούληση να υποστηρίξει το έργο και το Υπουργείο μπορεί να συμβάλει μέσω του προγράμματος Οδικής Ασφάλειας.Για το λιμένα του Λάγους σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη στόχευση για αξιοποίησή του στο πλαίσιο της ήπιας ανάπτυξης.

Για το σιδηρόδρομο, τέλος, ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλο πρόλβλημα με τον ΟΣΕ κάνοντας γνωστές τις προθέσεις της κυβέρνησης για εξυγίανση του ΟΣΕ. Χαρακτήρισε επιβεβλημένη την αναστολή λειτουργίας του σταθμού στη Σταυρούπολη που θα γίνει και σε άλλες περιοχές. Διέψευσε πάντως το ενδεχόμενο να κλείσει η γραμμή Θεσσαλονίκης- Αλεξανδρούπολης.

Παρελειπόμενα:
Διακοπή ρεύματος σημειώθηκε στο μέσο της σύσκεψης και ολοκληρώθηκε υπό το φως των κεριών και των τηλεοπτικών προβολέων (φωτο 2).

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η αποχώρηση στο μέσο της σύσκεψης των Τσετίν Μάντατζη και Ιντζέ Μπιρόλ προκειμένου να παραστούν σε γάμο.

siskepsi_skotadi

siskepsi_dimarxos_2

siskepsi_magrioti_2

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr