Στη δημοσιότητα δόθηκε λίγο μετά το μεσημέρι της Παρασκευής το κείμενο που συνυπογράφουν τα πρώτα μέλη της Κίνησης Ενεργών Πολιτών της Ξάνθης ενάντια στα διόδια της Εγνατίας Οδού.
Όπως είναι γνωστό εδώ και μερικές μέρες υπήρξε στην Ξάνθη μια πρωτοβουλία πολιτών για τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης κίνησης πολιτών με στόχο την έκφραση της λαϊκής δυσαρέσκειας απέναντι στη δρομολογούμενη εκγατάσταση διοδίων στην Εγνατία Οδό, κυρίως εξαιτίας του υπέρογκου κόστους που αυτά θα προκαλέσουν στους βορειοελλαδίτες οδηγούς και ιδιαίτερα σε όσους βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές όπως οι κάτοικοι της Θράκης.
Από το πρώτο κείμενο συνάγεται το συμπέρασμα ότι η κίνηση δεν έχει χαρακτήρα ακτιβιστικό αλλά διεκδικεί κάποια αιτήματα στη βάση της λογικής και των κοινωνικών κριτηρίων. Δεν απασχολείται με λεπτομερή νομικά ζητήματα αλλά αποδέχεται την ανάγκη ύπαρξης διοδίων ζητώντας όμως λογικό κόστος. Στο κείμενό τους τα μέλη που υπογράφουν επισημαίνουν τις παραμέτρους που υπάρχουν για τη λειτουργία των διοδίων – για τα οποία ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης σημείωσε ότι θα είναι μάλλον ηλεκτρονικά- αλλά και τις συνέπειες που θα έχει η υπέρογκη χρέωση για τους πολίτες της Βόρειας Ελλάδα και ειδικότερα της Ξάνθης.
Αναλυτικά το κείμενο, το οποίο υπογράφουν διάφοροι πολίτες της πόλης, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς, επαγγελματικούς χώρους, αναφέρει:
Εδώ και λίγες ημέρες έχει συγκροτηθεί στην Ξάνθη μια ανεξάρτητη Κίνηση Ενεργών Πολιτών που έχει ως λόγο ύπαρξης να εκφράσει δημόσια και ανοιχτά την αντίθεση των ενεργών πολιτών στη δρομολογημένη εγκατάσταση υπερβολικού αριθμού διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού. Η ειλημμένη απόφαση για την είσπραξη αντιτίμου 2,8 ευρώ από 13 σταθμούς διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού ή αντίστοιχων εσόδων μέσω ηλεκτρονικών διοδίων με βάση νεότερη δήλωση του Υφυπουργού Υποδομών, δεν μπορούν να γίνουν δεκτά από τις τοπικές κοινωνίες.
Η επιβολή ενός τόσο υπερβολικού αντιτίμου, που υπολογίζεται σε περίπου 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αποτελεί πρόκληση για τους χρήστες του οδικού άξονα και πρόκειται να προκαλέσει μια σειρά οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων για τους πολίτες της Βόρειας Ελλάδα και ειδικότερα, της δικής μας περιοχής τα οποία, μεταξύ άλλων, θα είναι:
Θεωρούμε ρεαλιστική προοπτική την ύπαρξη διοδίων σε ένα σύγχρονο οδικό άξονα της χώρας, όμως αντίκειται σε κάθε κοινωνική και πολιτική λογική η επιβολή του σχεδιαζόμενου αριθμού των 13 σταθμών ή των αντίστοιχων ποσών με βάση χιλιομετρική χρέωση. Είναι φυσιολογικό, ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου να πληρώνει ένα κόστος (και κρίνεται θετικά η πρόθεση για συνάρτηση με τα χιλιόμετρα) αλλά αυτό θα πρέπει να είναι λογικό ενώ, ταυτόχρονα, το κράτος οφείλει να συμμετάσχει σε αυτό. Παράλληλα, δε νοείται ύπαρξη διοδίων αν πρώτα δεν ολοκληρωθούν όλα τα έργα υποδομής που απουσιάζουν και εξυπηρετούν στοιχειώδεις και πρακτικές ανάγκες των οδηγών. (Σταθμοί Εξυπηρέτησης, Πρατήρια Καυσίμων, Τουαλέτες, Πάρκινγκ κ.α.)
Η αξιοπρεπής οδική υποδομή που απολαμβάνει σήμερα ο κάτοικος της Βόρειας Ελλάδας, κατασκευάστηκε στην Ελλάδα με θλιβερή καθυστέρηση πολλών δεκαετιών σε σχέση με την πολιτισμένη Ευρώπη και μάλιστα επιδοτήθηκε σε ποσοστό 50% από ευρωπαϊκούς πόρους. Δεν εμπλεκόμαστε στον τρόπο που η πολιτεία επιθυμεί να εκμεταλλευτεί τους σταθμούς διοδίων και τις δαπάνες ή τα δάνεια που θα καλύψει, όμως θεωρούμε ότι το υψηλό κόστος που σχεδιάζει αποτρέπει τον πολίτη από τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών της Ξάνθης ενάντια στα διόδια της Εγνατίας Οδού:
Την πρώτη διακήρυξη των θέσεων υπογράφουν με αλφαβητική σειρά οι πρώτοι από τους πολίτες της πόλης που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία:
Ανθόπουλος Δημήτριος, Ιδιωτικός Υπάλληλος
Ανταμπούφης Νίκος, Εκπαιδευτικός
Βαΐτσης Τριαντάφυλλος, Αντιπρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Διπλ. Μηχανικών Περιβάλλοντος
Γούναρης Κώστας, Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης
Γώγος Πασχάλης, Τοπογράφος Μηχανικός
Καλιαμπάκας Νίκος, Επαγγελματίας
Καραμπουγιούκογλου Σαμή, Δημοσιογράφος
Κοκκινίδης Σταύρος, Επιχειρηματίας
Κουρπαλίδης Ιωάννης, Γιατρός
Λεοντής Νικόλαος, Πρόεδρος Φαρμακευτικού Συλλόγου Ξάνθης
Λογδανίδης Γεώργιος, Χημικός Μηχανικός
Μπατζακίδης Γεώργιος, Γεν. Γραμματέας ΟΕΒΕΞ
Ούτσης Πέτρος, Επιχειρηματίας
Παπαδόπουλος Γεώργιος, Εκπαιδευτικός
Παραστατίδης Φίλιππος, Οικονομολόγος
Πουσπουρίκας Μιχάλης, Οικονομολόγος
Σιδηρόπουλος Ιωάννης, Δημοσιογράφος
Τοτίεφ Δημήτριος, Τραπεζικός
Χατζόπουλος Σταύρος, Φαρμακοποιός
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;