Ανεστάλη η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών

1 Αυγούστου 201016:35

124054836624_mrgΣε εκτόνωση οδηγήθηκε η αντιπαράθεση μεταξύ των Ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά τις προτάσεις που διατυπώθηκαν για αναστολή της απεργίας και άρση του μέτρου της επίταξης και της Πολιτικής Επιστράτευσης.

Τελικά, οι επαγγελματίες μεταφορείς, κατά τη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσής τους, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Κυριακής, αποφάσισαν την αναστολή των κινητοποιήσεών τους. Νωρίτερα, ο πρόεδρός τους, κ. Τζωρτζάτος, είχε προτείνει την αναστολή της απεργίας και την έναρξη νέου γύρου διαλόγου με την κυβέρνηση (δεδομένου ότι η απεργία τους σταδιακά εκφυλίζεται, καθώς η αγορά τροφοδοτείται με ταχείς ρυθμούς με καύσιμα).

Της εξέλιξης αυτής προηγήθηκε έντονο παρασκήνιο χτες το απόγευμα, καθώς από τις παραγωγικές και επιχειρηματικές τάξεις διατυπώθηκε η πρόταση να ανασταλεί η απεργία και η κυβέρνηση να άρει την πολιτική επιστράτευση. Την πρόταση αυτή υιοθέτησαν αμέσως οι απεργοί και αργότερα την αποδέχθηκε και υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά τις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Διεμήνυσε επίσης ότι θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, που σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου.

Πάντως η τροφοδοσία της αγοράς, κυρίως με καύσιμα, συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς από τα ιδιωτικά και επιταγμένα βυτιοφόρα. Στην περιοχή της Αττικής ικανοποιητικός αριθμός πρατηρίων διαθέτει καύσιμα και εκτιμάται ότι σύντομα η αγορά θα ομαλοποιηθεί.

Εξομαλύνεται σταδιακά η κατάσταση στη Μακεδονία

Μέχρι το βράδυ ή το αργότερο αύριο το πρωί εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο ανεφοδιασμός των περισσότερων πρατηρίων καυσίμων στο νομό Θεσσαλονίκης με βενζίνη, χάρη στην κίνηση ιδιωτικών βυτιοφόρων και επιταγμένων οχημάτων δημόσιας χρήσης, από χθες το απόγευμα.

Στο μεταξύ, γεμάτες δεξαμενές έχει πλέον το 40% – 50% των πρατηρίων στους περισσότερους νομούς της Κ. Μακεδονίας, ενώ κανονικά λειτουργούν και οι μεταποιητικές βιομηχανίες ροδάκινου της Ημαθίας, καθώς από χθες το βράδυ ξεκίνησε ο ανεφοδιασμός τους με μαζούτ.

Αναλυτικότερα, ξεπερνούν τα 700 τα φύλλα πορείας για την πολιτική επιστράτευση, που έχουν επιδοθεί σε ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών δημόσιας χρήσης, μετά την απόφασή τους να συνεχίσουν την απεργία διαρκείας, σύμφωνα με την νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης.

Από τις 29/7 μέχρι τις 7 το πρωί σήμερα, μόνο η Ελληνική Αστυνομία έχει επιδώσει 92 φύλλα πορείας για την επίταξη φορτηγών δημοσίας χρήσης και άλλα 133 για βυτιοφόρα.

Ο αριθμός των πρατηρίων, που έχουν ήδη εφοδιαστεί με βενζίνη στο νομό Θεσσαλονίκης, ξεπερνά το 50%, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηρίων Καυσίμων «Άγιος Χριστόφορος», Σπύρος Μελίδης, σύμφωνα με τον οποίο η κατάσταση είναι δυνατόν, πλέον, να χαρακτηριστεί ομαλή. «Πιστεύω ότι η κατάσταση θα έχει αποκατασταθεί πλήρως το αργότερο μέχρι αύριο το πρωί», πρόσθεσε.

Κανονικά εφοδιάζονται με μαζούτ από χθες το βράδυ τα κονσερβοποιεία της Ημαθίας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον περιθώρια αισιοδοξίας ότι θα «σωθεί» τουλάχιστον η ποικιλία ροδάκινου «Άνδρος», που συγκομίζεται αυτή την περίοδο. Πάντως, από τις ποικιλίες που κανονικά θα έπρεπε να συλλεχθούν κατά τις προηγούμενες ημέρες -«Λοάντελ», «Φορτούνα» και «Α-37»- είναι ζήτημα αν έχει διασωθεί το 10%, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους παραγωγούς και τους εργαζόμενους στη συγκομιδή, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του συνεταιριστικού εργοστασίου VENUS, Αντώνης Μαρκοβίτης.

«Κατά τις ημέρες της απεργίας, το 10%-20% των ροδάκινων των τριών ποικιλιών έπεσε αναγκαστικά από τα δέντρα χωρίς να συλλεχθεί, ενώ το 70% ωρίμασε και μαλάκωσε υπερβολικά και δεν μπορεί να γίνει πλέον κομπόστα. Ίσως διασώθηκε ένα 10%, το οποίο πιθανότατα θα παραληφθεί για χυμό, αν υπάρχει αρκετή ζήτηση. Καταλαβαίνετε τί ζημία έχει υποστεί ένας παραγωγός, που καλλιεργεί αποκλειστικά ή κυρίως αυτές τις ποικιλίες. Έχει στερηθεί το εισόδημα όλου του χρόνου», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο μεταξύ, συνεχίζεται από το πρωί η επίδοση φύλλων πορείας για την πολιτική επιστράτευση οχημάτων δημόσιας χρήσης στους διάφορους νομούς της Μακεδονίας. Σύμφωνα με την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στις 11 το πρωί «δούλευε» κανονικά πάνω από το 40% των πρατηρίων καυσίμων.

Παράλληλα, στη Χαλκιδική επιδόθηκαν μέχρι χθες φύλλα πορείας για 219 φορτηγά, στο Κιλκίς για 12 βυτιοφόρα και 165 φορτηγά, στις Σέρρες για 72 βυτιοφόρα και 16 φορτηγά, στην Κατερίνη για 24 φορτηγά, στην Βέροια για 13 βυτιοφόρα και έξι φορτηγά και στην Έδεσσα για εννέα βυτιοφόρα. Ομαλή χαρακτηρίζεται πλέον η κατάσταση και στη δυτική Μακεδονία. Στο νομό Κοζάνης, για παράδειγμα, πάνω από τα μισά πρατήρια λειτουργούν πλέον κανονικά.

Πάντως, ανεκτέλεστο, λόγω αδυναμίας εφοδιασμού με καύσιμα, παρέμεινε το σημερινό δρομολόγιο του επιβατικού-οχηματαγωγού πλοίου «Αλκυόνη», που επρόκειτο να αναχωρήσει από Θεσσαλονίκη για Σκόπελο, Σκιάθο και Βόλο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΝΕΛ Lines. Για το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν είχαν, ωστόσο, εκδοθεί εισιτήρια.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr