Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που περιέχουν σκηνές βίας, φόνους και ανάλογες εικόνες, θα μπορούσαν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη συμπεριφορά των παιδιών, το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από μελέτη που δημοσιεύτηκε σε επιστημονικό αμερικανικό περιοδικό παιδιατρικής & εφηβικής ιατρικής η μελέτη αυτή εξέτασε το πώς η βία στα παιχνίδια των ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει επιπτώσεις στα παιδιά και στους νέους ενηλίκους.
Τα συμπεράσματα είναι ανησυχητικά. Οι ερευνητές βρήκαν, όπως και να αρκετοί άλλοι ερευνητές στο παρελθόν ότι υπάρχει μια καθορισμένη και αιτιώδης σύνδεση μεταξύ της βίας που απεικονίζεται στα παιχνίδια τον ηλεκτρονικών υπολογιστών, και της βιαίας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς των παιδιών.
Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, του Σαν Φρανσίσκο, και του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ στις ΗΠΑ χώρισαν τυχαία μια ομάδα 100 προπτυχιακών φοιτητών σε δύο ομάδες. (Επέλεξαν τους άνδρες επειδή οι άνδρες είναι πιθανότερο να παίξουν τα βίαια παιχνίδια από ότι οι γυναίκες.) Τα άτομα ήταν ηλικίας 18 έως 21, ανεξάρτητος των εθνικών και κοινωνικοοικονομικών υποβάθρων.
Η μια ομάδα έπαιξε ένα χαμηλού επιπέδου παιχνίδι βίας, και η άλλη ομάδα ένα υψηλού επιπέδου παιχνίδι βίας, πριν και μετά από το παιχνίδι και οι δύο ομάδες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που εξέτασε τη στάση τους απέναντι στις βίαιες πράξεις και τη στάση τους απέναντι στην εγκληματικότητα, τη χρήση αλκοόλ, μαριχουάνα, κ.α . Η αρτηριακή τους πίεση μετρήθηκε πριν και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Τα άτομα που έπαιξαν το παιχνίδι με την υψηλού επιπέδου βία είχαν μεγαλύτερη πίεση αίματος, πιο αρνητικές διαθέσεις, και μη συνεργάσιμη συμπεριφορά, ήταν περισσότερο αντικοινωνικοί και είχαν πιο θετική στάση απέναντι στη χρήση του αλκοόλ και της μαριχουάνα, έναντι εκείνων που έπαιξαν το παιχνίδι με χαμηλό επίπεδο βίας.
Άλλες δύο έρευνες που δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση της Αμερικάνικης Ένωσης Ψυχολογίας, έδηξαν ότι τα παιδιά που παίζουν βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξουν βίαιες σκέψεις και συμπεριφορές.
Η πρώτη έρευνα διεξήχθη σε 227 φοιτητές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά, οι φοιτητές που ήταν ήδη επιθετικοί, αύξησαν την επιθετικότητά τους αφότου έπαιξαν βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η δεύτερη έρευνα έγινε σε 210 φοιτητές και έδειξε ότι αυτά τα παιχνίδια είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της επιθετικής συμπεριφοράς τους σε προκλήσεις που δέχτηκαν εσκεμμένα. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια μετά από την Αμερική τώρα και στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα κρούσματα επιθετικής συμπεριφοράς των παιδιών, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της V-PRC, τα κρούσματα απειλών και λεκτικής βίας μεταξύ μαθητών ανέρχονται στο 90%, περίπου, για νέους του λυκείου. Οι ξυλοδαρμοί μέσα στο σχολείο αφορούν το 70% των μαθητών, ενώ δύο στους δέκα μαθητές (19,9%) έχουν υπάρξει μάρτυρες επιθέσεων με αυτοσχέδια όπλα. Το 15,7% των ερωτηθέντων μαθητών σ’ όλη τη χώρα έχει δει περισσότερα από πέντε κρούσματα βίας στο σχολικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια.
Μακροπρόθεσμα αποτελέσματα
Τελικά αυτά τα αποτελέσματα παροδικά ή είναι μόνιμα; Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει συγκεκριμένη έρευνα για τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των βίαιων τηλεοπτικών παιχνιδιών επειδή αυτά τα παιχνίδια είναι ένα νέο φαινόμενο.
Αλλά υπάρχουν άφθονα στοιχεία που παρουσιάζουν σύνδεση μεταξύ των βίαιων παιχνιδιών και της μακροπρόθεσμης αντικοινωνικής και βιαίας συμπεριφοράς, για παράδειγμα η βία που παρουσιάζετε μέσα από την τηλεόραση συντελεί στην επιθετική συμπεριφορά και την εγκληματικότητα των νέων.
Πώς η βία έχει αυτήν την επίδραση;
Οι επαναλαμβανόμενες πράξεις της βίας απευαισθητοποιούν τη φυσική αποστροφή προς την βία που το παιδί ειδάλλως θα είχε. Και εάν το παιχνίδι ανταμείβει τις βίαιες πράξεις, το παιδί αρχίζει να σκέφτεται ότι η βία είναι όχι μόνο αποδεκτή, αλλά και επιθυμητή. Όσο περισσότερο ένα παιδί εκτίθεται στη βία, τόσο περισσότερο γίνετε μέρος της ζωής του.
Το κλειδί είναι η επίβλεψη
Η ακραία επιθετικότητα, η ανθρωποκτονία και άλλες βίαιες συμπεριφορές προκαλούνται συνήθως από διάφορους παράγοντες. Τα βιαία ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ένας από πολλούς παράγοντες κινδύνου. Τα βιαία ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να έχουν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη συμπεριφορά του παιδιού, αναφέρουμε μερικές παρακάτω:
Για παράδειγμα στην Βρετανία, ο 17χρονος Λεμπλάν σκότωσε τον 14χρονο φίλο του Στέφαν Πάκερα . Όπως ισχυρίστηκε αργότερα, ήταν τρελός και παλαβός με το βιντεοπαιχνίδι «Manhunt». Αν και σύμφωνα με τους βρετανικούς νόμους πωλείται μόνο σε ενήλικες εξαιτίας της βιαιότητάς του, βρέθηκε στο δωμάτιό του. Στην Αμερική δύο έφηβοι δολοφόνησαν δύο άτομα εμπνευσμένοι και αυτοί από ένα βιντεοπαιχνίδι.
Oι οικογένειες των θυμάτων ζητούν από την Εταιρία Rockstar Games αποζημίωση για τα βίαια και επικίνδυνα αυτά παιχνίδια. Ο δικηγόρος των Πάκερα Τζακ Τόμσον είχε γράψει στη Rockstar ότι η βία στο βιντεοπαιχνίδι μπορεί να βρει μιμητές και επιπλέον υποστηρίζει ότι τα ιδία βίαια παιχνίδια χρησιμοποιούν και στο στρατό οι Αμερικανοί στρατιώτες για την εκπαίδευσή τους.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να απαγορεύσετε τα video games. Πολλά παιχνίδια είναι πραγματικά αρκετά χρήσιμα και εκπαιδευτικά, σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Ρότσεστερ στη Νέα Υόρκη, ορισμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια βοηθούν την ευφυΐα, εκπαιδεύοντας το μυαλό των παιδιών να σκέπτεται πιο γρήγορα. Μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας συμφωνούν με την έρευνα αυτή. Ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Γουϊνσκόνσιν Τζέϊμς Πόλ Γκί είπε σχετικά: «Τα παιδιά ανακαλύπτουν τους όρους του παιχνιδιού και σκέφτονται στρατηγικά για τη λύση ενός προβλήματος, γεγονός που αναπτύσσει την αναλυτική σκέψη».
Ουσιαστικά αυτό που πρέπει να γίνει είναι οι γονείς να ελέγξουν ποια παιχνίδια παίζουν τα παιδιά τους
Πριν επιτρέψετε στο παιδί σας να αγοραστεί ένα παιχνίδι, νοικιάστε το παιχνίδι και εξετάστε το Εάν:
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;