Χαιρετισμός της Γενικής Γραμματέως της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Θεοδώρας Κόκλα στην εκδήλωση βράβευσης μαθητών του Ν. Ροδόπης που αρίστευσαν στους πανελλήνιους διαγωνισμούς «Θαλής», «Ευκλείδης», «Αρχιμήδης» και «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 31 Οκτωβρίου στις 11:00 το πρωί στην αίθουσα του Ιδρύματος Παπανικολάου με κεντρικό ομιλητή τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Χαράλαμπο Σακονίδη, ο οποίος παρουσίασε εισήγηση με θέμα «Μαθηματική εκπαίδευση: μύθοι και παρανοήσεις». Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ στήριξε την όλη διοργάνωση της εκδήλωσης κι επιπλέον μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές υλικό προβολής του προγράμματος ΕΣΠΑ.
«Κυρίες και Κύριοι,
Αγαπητά παιδιά,
Με μεγάλη μου χαρά βρίσκομαι σήμερα εδώ σε μία πολύ σημαντική εκδήλωση. Σήμερα βραβεύουμε τα παιδιά, βραβεύουμε τη νεολαία, βραβεύουμε το μέλλον αυτού του τόπου.
Η σημερινή εκδήλωση έχει πολύ βαθύτερο νόημα ακριβώς για αυτό το λόγο. Δεν είναι απλά μία τελετή βράβευσης των μαθητών μας που αρίστευσαν στους πανελλήνιους διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Είναι μία τελετή μήνυμα προς όλους ότι η χώρα αυτή έχει σπουδαίο μέλλον γιατί έχει αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, ότι η χώρα αυτή μπορεί να διακριθεί και να πρωταγωνιστήσει ξανά, αντί να λοιδορείται, γιατί έχει νεολαία με αξίες, γιατί έχει σπουδαία μυαλά που διακρίνονται και πρωταγωνιστούν σε πολλούς τομείς της επιστήμης.
Η παιδεία είναι η ελπίδα μας για μια φωτεινή Ελλάδα. Για μια καλύτερη και πιο δίκαιη κοινωνία. Για ένα μέλλον περισσότερων ευκαιριών για τη νέα γενιά.
Το τετριμμένο ότι τα παιδιά είναι το μέλλον αυτού του τόπου και ότι στην παιδεία πρέπει να δοθεί το μεγαλύτερο βάρος των πολιτικών αυτής της χώρας είναι μια βαθειά και μεγάλη αλήθεια. Για να μιλήσουμε με μαθηματικούς όρους…..είναι τα αξιώματα που απαρτίζουν τη θεμελιακή βάση μίας αλήθειας που δεν σηκώνει αμφισβήτηση και συζητήσεις.
Σε μία περίοδο που η χώρα χρειάζεται βαθιές αλλαγές, χρειάζεται τομές και ανατροπές, η μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό σύστημα φαίνεται ως το απόλυτο προαπαιτούμενο για ένα μέλλον φωτεινό για τη διέξοδο ελπίδας και προοπτικής που ως χώρα και λαός έχουμε ανάγκη.
Απαιτούνται ως εκ τούτου αλλαγές με στόχο, συνοχή αλλά και ……υπομονή και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και στο συνολικό σύστημα της Δια Βίου Μάθησης.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση η κυβέρνηση προχωρεί σε ουσιαστικές αλλαγές στην παιδεία. Η φετινή χρονιά αποτελεί χρονιά αφετηρίας του “Νέου Σχολείου“, που θα είναι ικανό να δώσει:
• Τη γνώση που είναι πηγή δύναμης.
• Την κριτική σκέψη που είναι η βάση της ελευθερίας.
• Την επιβράβευση της προσπάθειας κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας.
• Την αγάπη και την πίστη σε αξίες και αρχές που δημιουργούν ενεργούς πολίτες και σπουδαίους ανθρώπους.
Ακόμα έχει ανοίξει ο διάλογος για τις αλλαγές στο ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, που έχει σαφώς την ανάγκη μιας ουσιαστικής μεταρρύθμισης. Είναι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια διαμορφώθηκε ένα μεταρρυθμιστικό κίνημα μέσα στα πανεπιστήμια κόντρα σε τυφλές συγκρούσεις, δογματισμούς, συμφέροντα και συντηρητικά στερεότυπα.
Ένα μεταρρυθμιστικό κίνημα που αναζήτησε το νέο όραμα για το πανεπιστήμιο στην πραγματική ελευθερία έκφρασης, στη γνώση, στην έρευνα, στον διάλογο, στον πλουραλισμό και την καινοτομία, που αποτελεί μια στέρεα προϋπόθεση, ώστε η κυβέρνηση να προχωρήσει στις αναγκαίες αλλαγές μέσα από δημόσιο διάλογο και ανταλλαγή απόψεων.
Παράλληλα η Κυβέρνηση έχει ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια με επίκεντρο την έρευνα που μαζί με την καινοτομία, τη νέα γνώση και την υψηλή τεχνολογία αποτελούν τα φτερά της ανάπτυξης.
Στόχος είναι να στραφούν κατά προτεραιότητα τα κονδύλια, που είναι αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια, σε ερευνητικούς τομείς οι οποίοι μπορούν να αποδώσουν στην οικονομία και στην ανάπτυξη της χώρας και που θα σχετίζονται με την πληροφορική, την ενέργεια, την αγροτοβιοτεχνολογία, τα χημικά υλικά και τις υπηρεσίες υγείας.
Μπορούμε λοιπόν, όλοι μαζί – εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι και πολιτεία -, να πετύχουμε τους συλλογικούς στόχους για την αναβάθμιση της δημόσιας Εκπαίδευσης και ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε το εκπαιδευτικό εκείνο περιβάλλον που θα βοηθάει στην επίτευξη των προσωπικών στόχων που ο καθένας και η κάθε μια έχει θέσει.
Η Περιφέρεια Α.Μ.Θ. στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 θα διαθέσει συνολικά για την παιδεία το ποσό των 83.000.000 €. Ήδη έχουν ενταχθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού 38.469.557,00 € που αφορούν σε κατασκευή νέων σχολικών μονάδων ή και σε βελτιώσεις υφιστάμενων σχολικών μονάδων της Α΄ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης καθώς και το κτίριο των Πολιτικών Μηχανικών του Δ.Π.Θ. προϋπολογισμού 20.000.000 €.
Παράλληλα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου ολοκληρώνεται η ένταξη του εργαστηριακού εξοπλισμού του ΤΕΙ Καβάλας προϋπολογισμού 10.000.000 €.
Τέλος μέχρι το τέλος του 2010 θα έχει ανοίξει νέα πρόσκληση για υποδομές Α΄βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης ποσού 10.000.000 € καθώς επίσης και πρόσκληση για την προμήθεια εξοπλισμού ειδικών σχολείων και τμημάτων ένταξης ποσού 6.500.000 €.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους εσάς που φροντίσατε για τη σημερινή εκδήλωση και να ευχηθώ σε όλα τα παιδιά να συνεχίσουν να εργάζονται συστηματικά για την επίτευξη των στόχων τους και να πετύχουν πολλές και σημαντικές διακρίσεις στη ζωή τους».
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;