Μια σημαντική ημερίδα για το συντονισμό των δράσεων του τουρισμού στην περιοχή της Ξάνθης πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο Επιμελητήριο της Ξάνθης.
Στην ημερίδα που διοργάνωσαν ο Δήμος Ξάνθης και η Αναπτυξιακή, μετά από πρωτοβουλία του Αντιδήμαρχου Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου, Απόστολου Αγκόρτζα, παρέστησαν αρκετοί εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού, ιδιώτες επιχειρηματίες και εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό. Παρών στην ημερίδα ήταν ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κώστας Παπακοσμάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Φώτης Καραλίδης αλλά και ο Δήμαρχος Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης.
Ενιαία διαχείριση τουριστού προϊόντος
Η ενιαία διαχείριση του τουριστικού προϊόντος είναι το ζητούμενο προκειμένου να υπάρξει οικονομία κλίμακας και στοχευμένες δράσεις. Κατά δεύτερο λόγο η ένταξη του τουρισμού σε ένα περιφερειακό σχεδιασμό απασχόλησε τους συμμετέχοντες. Όλοι πάντως συμφώνησαν ότι ήταν μια σημαντική πρωτοβουλία που έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί εδώ και καιρό.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Φώτης Καραλίδης ανέφερε ότι είναι ανάγκη να υπάρξει οργάνωση και πρόσθεσε ότι η συνθήκη ραμσάρ και οι ζώνες ΝΑΤURA υπό προϋποθέσεις, καθίστανται μερικές φορές τροχοπέδη για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Ο Δήμαρχος Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης, ζήτησε να υπάρξει σαφήνεια στους αναπτυξιακούς στόχους και στρατηγική: «Η μεγάλη ανάπτυξη μπορεί να φέρει προβλήματα» ανέφερε και κατέληξε λέγοντας πως πρέπει να υπάρξει ενιαία τουριστική προβολή της περιοχής.
Σύνδεση των Αεροδρομίων
Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ξάνθης και Αντιπρόεδρος των ξενοδόχων της Θράκης Απόστολος Αγκόρτζας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στους θεματικούς τομείς τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή. Παράλληλα αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης των μεταφορών καθώς επίσης και το μαζικό αίτημα να επιτραπεί η σύνδεση των αεροδρομίων στους τουριστικούς πράκτορες, αίροντας τους περιορισμούς που υπάρχουν καθώς και την κατάργηση της βίζας από την Τουρκία.
Ο Κ. Χατζηκωνσταντίνου, Πρόεδρος των Ξενοδόχων της Θράκης είπε πως μέχρι σήμερα το 95% των τουριστών ήταν έλληνες, όμως «τώρα πρέπει να κάνουμε περιστροφή και να γυρίσουμε προς την άλλη πλευρά, προς το εξωτερικό. Αυτή η εξωστρέφεια, όμως, απαιτεί ξεβόλεμα των επαγγελματιών του τουρισμού». Τόνισε ότι η λογική αυτή πρέπει να ενταχθεί σε περιφερειακό σχεδιασμό και ανέφερε ότι ο εναλλακτικός τουρισμός αποτελεί μόνο το 12% του παγκόσμιου τουρισμού, άρα δεν μπορούμε να αρκεστούμε σε αυτόν .
Εξάλλου ο εκπρόσωπος των τουριστικών πρακτόρων Χ. Τζενκγίζ, ανέφερε ότι ο τουρισμός πρέπει να στραφεί ιδιαίτερα προς την Τουρκία γιατί «όχι απλώς τους ενδιαφέρει η αγορά μας αλλά τους ενθουσιάζει»
Στην καρδιά του προβλήματος οι νεότεροι
Ο Ηλίας Μιχαηλίδης, εκπρόσωπος της Riverland ανέλυσε στους παρευρισκόμενους το μοντέλο του εναλλακτικού τουρισμού στην περιοχή, τα προβλήματα αλλά και τις ευκαιρίιες για την ανάπτυξη αυτής της μορφής. Διαφωνώντας με αρκετούς από τους παριστάμενους ο Ηλίας Μιχαηλίδης ανέλυσε την καρδιά του προβλήματος, την απουσία «προϊόντος» με ονοματεπώνυμο και συντονισμό. Στο ίδιο κλίμα και ο Οικονομολόγος Σταύρος Αμοιράς, παίρνοντας το λόγο, επεσήμανε ότι ζητούμενο για τον τουρισμό της Ξάνθης πρέπει να είναι ο συντονισμός της τουριστικής προβολής και η ενιαία διαχείριση που θα εξοικονομήσει πόρους και θα έχει στοχευμένη δράση.
Ο εμπορικός διευθυντής του XanthiPress.gr Πέτρος Ουτσης ανέλυσε, μεταξύ άλλων, το μοντέλο τουριστικής προβολής που έχει αναπτύξει, στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης το XanthiPress, στο διαδίκτυο με θεματικά ενημερωτικά site (Go-Xanthi, Nestohoria.gr, Pomakohoria.gr, Karnavali-xanthi.gr, σελίδα για τα οχυρά Μεταξά υπό κατασκευή) καθώς και τις προτάσεις για ενιαία ιντερνετική προβολή και διαχείριση των επισκεπτών καθώς το 80% των κρατήσεων γίνεται από το διαδίκτυο.
Τα βιώματα των ξενοδόχων.
Ο Γιάννης Λαφτσόπουλος, ιδιοκτήτης του Ζήτα Παλάς, σημείωσε ότι οι προθέσεις του σήμερα δεν είναι οι ίδιες με αυτές που είχε όταν ήρθε από το εξωτερικό για να κάνει την επένδυση στο ξενοδοχείο, εξαιτίας της ανεπάρκειας όλων όσων εμπλέκονται στον τομέα του τουρισμού. Επεσήμανε τις αδυναμίες και τις ατέλειες που υπάρχουν στο σχεδιασμό και τον περιεχόμενο του τουριστικού προϊόντος. Στο ίδιο κλίμα και η Αθανασία Κοψαλίδου, επιχειρηματίας του «Πέτρινου Λόφου» που έκανε λόγο για απογοήτευση των επιχειρηματιών του τουρισμού και ανυπαρξία υποδομών και οργάνωσης του τουρισμού στην Ξάνθη, όπως π.χ. στα εγκαταλειμμένα Ιαματικά Λουτρά, που βρίσκονται απέναντι από το ξενοδοχείο.
Κ. Παπακοσμάς: Χάρτης του τουρισμού στην Α.Μ.Θ. και ενδοπεριφερειακός τουρισμός
Ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης συνόψισε στο τέλος της γόνιμης συζήτησης που αναπτύχθηκε τις προτάσεις και τις σκέψεις που κατέγραψε. Τόνισε ότι το διαδίκτυο είναι το μέλλον και δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε όταν συζητούμε για τουρισμό και έκανε λόγο για την ανάγκη να υπάρξει «Χάρτης των φορέων του τουρισμού» στην Περιφέρεια και συντονισμός της δράσης τους, υποσχόμενος ότι θα επανέλθει στην Ξάνθη, έχοντας όμως μαζί του συνεργάτες που θα έχουν επεξεργαστεί τις προτάσεις. Έκανε, τέλος, μια πρόταση και προκάλεσε τη συνεργασία των επαγγελματιών, ζητώντας εκπτώσεις για τον ενδοπεριφερειακό τουρισμό στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;