Προς το τέλος του έτους, η εταιρεία Sifteo, από το Σαν Φρανσίσκο, θα φέρει στην αγορά μια πρωτοποριακή ηλεκτρονική πλατφόρμα. Η πλατφόρμα αυτή θα αποτελείται από μια σειρά μικρών κύβων με οθόνες, με τους οποίους ο χρήστης θα αλληλεπιδρά παίζοντας παιχνίδια και χρησιμοποιώντας διάφορες εφαρμογές.
Η εταιρεία ελπίζει πως θα καταφέρει να καθιερώσει μια νέου είδους πλατφόρμα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια -μια πλατφόρμα που θα κρατάει τους χρήστες σε επαφή με τον φυσικό κόσμο αλλά θα παρέχει παράλληλα και ψηφιακές λειτουργίες. Οι κύβοι της Sifteo έρχονται σε σετ των τριών, αλλά κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει έως και έξι, ανάλογα με την εφαρμογή ή το παιχνίδι που παίζει.
Για να χρησιμοποιήσει τους κύβους, ο χρήστης πρέπει να εγκαταστήσει το πρόγραμμα «Siftrunner» και να τοποθετήσει έναν ασύρματο σύνδεσμο στη θύρα USB του υπολογιστή του. Τα παιχνίδια που είναι ήδη διαθέσιμα δείχνουν τις δυνατότητες του Sifteo. Για παράδειγμα, η εταιρεία παρουσίασε ένα παιχνίδι το οποίο δείχνει γράμματα στις οθόνες των κύβων. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν λέξεις οργανώνοντας και αγγίζοντας τους κύβους.
Το πιο ολοκληρωμένο ίσως παιχνίδι του, αυτή τη στιγμή, ονομάζεται Chroma Shuffle. Το παιχνίδι θυμίζει επιτυχίες όπως το Tetris και το Collapse. Οι παίκτες πρέπει να ταιριάξουν χρωματιστά κομμάτια σε διαφορετικούς κύβους για να προχωρήσουν επίπεδο και να λύσουν τα διάφορα παζλ.
Η αλληλεπίδραση μεταξύ των κύβων είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Εντοπίζονται μεταξύ τους με ευκολία και η ανταπόκρισή τους στις εντολές του χρήστη και στην κίνηση είναι άμεση, χωρίς να έχουν πρόβλημα προσανατολισμού. Η μπαταρία τους ωστόσο τελειώνει γρήγορα και μετά από δύο ώρες συνεχούς παιχνιδιού είναι σχεδόν νεκρή.
Η τεχνολογία των κύβων ξεκίνησε από το ΜΙΤ Media Lab, όμως οι αντίστοιχοι κύβοι του Media Lab κοστίζουν 200 δολάρια ο ένας. Η έκδοση του Sifteo είναι πολύ πιο φθηνή. Οταν θα είναι διαθέσιμα για πώληση, ένα σετ των τριών θα κοστίζει 149 δολάρια. Ο κάθε έξτρα κύβος θα κοστίζει 45 δολάρια επιπλέον. Το πρόγραμμα που τους συνοδεύει επιτρέπει τη χρήση έως και έξι απ’ αυτούς κάθε φορά, με τους χρήστες να μπορούν να τους μοιράζονται και να παίζουν μαζί.
Οι αισθητήρες των δύο εκδόσεων λειτουργούν σχεδόν πανομοιότυπα, εξηγεί ο Τζιβάν Καλανίθι, συνιδρυτής της Sifteo, όμως η εταιρεία έχει αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, οι κύβοι του Media Lab επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω υπέρυθρων, ενώ η Sifteo έχει αντικαταστήσει αυτό το σύστημα με ηλεκτρομαγνητικούς αισθητήρες.
Ο Αντριου Ρόλινς, ένας σχεδιαστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών, γνωστός για τα άρθρα του πάνω στο αντικείμενο, λέει πως οι κύβοι είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, όμως ο σχεδιασμός παιχνιδιών και εφαρμογών γι’ αυτούς αποτελεί αυτή τη στιγμή μια πρόκληση. Επίσης λέει πως οι δυνατότητες της ιδέας είναι σε έναν βαθμό αναξιοποίητες. «Θα ήθελα να δω μια οθόνη αφής να συμπληρώνει την κίνηση των κύβων αλλά και μια αύξηση του αριθμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα παιχνίδι. Εάν το κόστος δεν εκτινάσσεται, θα ήταν ακόμα καλύτερα αν χρησιμοποιούσαν οθόνες σε περισσότερες από μία πλευρές».
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;