Διαμαρτυρία έξω από τη Νομαρχία Ξάνθης πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης καθηγητές, γονείς και μαθητές των 4ου Λυκείου και 5ου Γυμνασίου Ξάνθης διαμαρτυρόμενοι για τη συνεχιζόμενη συστέγαση των δύο σχολείων και το αίτημα για ανέγερση νέου κτιρίου για το 4ο Λύκειο.
Επισημαίνουν ότι εδώ και ένα χρόνο λαμβάνουν ασαφείς απαντήσεις για την αγορά του οικοπέδου – που έχει βρεθεί – ζητώντας , φυσικά, να δοθεί άμεσα τέλος στη συστέγαση. Αντιπροσωπεία των διαμαρτυρόμενων συναντήθηκε με τον αντινομάρχη Περικλή Καρβουνίδη, ο οποίος τους ενημέρωσε για τις τελευταίες εξελίξεις πάνω στο θέμα.
Το κείμενο της διαμαρτυρίας
Σε κείμενο που διένειμαν καθηγητές, μαθητές και γονείς των δύο σχολείων αναφέρουν: “Είμαστε δύο σχολεία : το 5ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Ξάνθης στοιβαγμένα σ’ ένα σχολικό κτίριο στη Νεάπολη Ξάνθης (ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ).
Όταν χτίστηκε το κτίριο για το 5ο Γυμνάσιο, το σχολείο μας είχε λίγα τμήματα και οι αίθουσες περίσσευαν. Έτσι μας έφεραν το Μουσικό Γυμνάσιο μέχρι να χτιστεί το κτίριό του. Όταν το Μουσικό Γυμνάσιο μεταστεγάστηκε στο δικό του κτίριο, ιδρύθηκε το 4ο Λύκειο. Και, μια και είχαμε συνηθίσει στη συγκατοίκηση, το έφεραν στο κτίριό μας.
Στην αρχή, δεν θεωρήθηκε πρόβλημα από κανέναν. Το Λύκειο είχε λίγα τμήματα, οι αίθουσες έφταναν και περίσσευαν. Με την πάροδο του χρόνου όμως και την πληθυσμιακή ανάπτυξη της περιοχής, και τα δύο σχολεία άρχισαν να έχουν περισσότερα παιδιά άρα και τμήματα. Δημιουργήθηκαν και προβλήματα από την ηλικιακή διαφορά των παιδιών. Τότε πήραμε τις πρώτες υποσχέσεις : το πρώτο σχολικό συγκρότημα που θα χτιστεί, θα στεγάσει το 4ο Λύκειο.
Έκτοτε πέρασαν δέκα χρόνια! Σ’ αυτό το διάστημα χτίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ κτίρια για το 1ο Λύκειο, το 3ο Λύκειο, για το νεοϊδρυθέν 7ο Γυμνάσιο, αλλά για το πρόβλημα στέγης του 4ου Λυκείου ούτε κουβέντα. Οι απαντήσεις στις επιστολές και τις διαμαρτυρίες για την έλλειψη χώρου ήταν δύο ενέργειες : η κατασκευή κάποιων άθλιων προκατασκευασμένων αιθουσών στην αυλή του σχολείου και η εφαρμογή του παραμυθιού του Ναστραντίν Χότζα. Δηλαδή, μας έφεραν και το σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και τα σεμινάρια της εκπαίδευσης ενηλίκων και όποιο άλλο σεμινάριο μπορούσαν να βρουν. Εξάλλου είχαμε επιδείξει άψογη συμπεριφορά ως συγκάτοικοι…
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ «ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΗΣΗΣ»
1. Έλλειψη αιθουσών. Αυτή οδηγεί στη λειτουργία τεράστιων τμημάτων που δυσκολεύουν αφάνταστα την εκπαιδευτική διαδικασία.
2. Έλλειψη εργαστηρίων. Τα παιδιά του Λυκείου αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται στο παρακείμενο ΕΠΑΛ χάνοντας χρόνο αλλά και κινδυνεύοντας στους δρόμους από τα διερχόμενα οχήματα.
3. Υγιεινή : Οι 2 καθαριστές τρέχουν και δε φτάνουν! Οι τουαλέτες είναι καθαρές, αλλά εξακολουθούν να μυρίζουν (γιατί οι προδιαγραφές είναι για 300 και όχι 800 άτομα!).
4. Συμπεριφορά : Οι μικρότεροι μαθητές μιμούνται συμπεριφορές παιδιών μεγαλύτερης ηλικίας.
5. Συντονισμός. Για παράδειγμα όταν το ένα σχολείο έχει μια εκδήλωση μπορεί να ενοχλήσει το άλλο που ακολουθεί το κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Κλπ, κλπ, κλπ
ΛΥΣΗ
Βρέθηκε επιτέλους μετά από δικές μας ενέργειες, οικόπεδο στην περιοχή! Εδώ και ένα χρόνο όμως, μας δίνονται ασαφείς απαντήσεις και μας στέλνουν από τον Άννα στον Καϊάφα για τα χρήματα της αγοράς του οικοπέδου. Μήπως γιατί θεωρείται «φιλέτο» αν αποδεσμευτεί;
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ! ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΦΥΛΑΚΕΣ!
ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΣΥΣΤΕΓΑΣΗ!»
(Φωτο: Δημοτικό Ραδιόφωνο Ξάνθης)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;