Τάξη στα «μουσεία εν κινήσει» επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών, καθώς ύστερα από σχετικές καταγγελίες διαπιστώθηκε συστηματική κατάχρηση των όρων χρήσης των ιστορικών αυτών οχημάτων από ορισμένους ιδιοκτήτες. Στη χώρα κυκλοφορούν περίπου 10.000 ιστορικά οχήματα, που ανήκουν στις σχετικές λέσχες (ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ) και πριν από περίπου δύο χρόνια τροποποιήθηκε το νομικό πλαίσιο κυκλοφορίας τους. Ειδικότερα, απαγορεύτηκε η κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος (αντίκες), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κινηθούν στους δρόμους αυτόνομα, αλλά μόνο πάνω σε τρέιλερ ρυμούλκησης. Η διάταξη μάλιστα συνοδεύτηκε από αυστηρά πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Σε περίπτωση παράβασης (ελεύθερης κυκλοφορίας στον δρόμο και όχι πάνω σε τρέιλερ) επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 ευρώ στον ιδιοκτήτη του οχήματος και πρόστιμο 1.500 ευρώ στον οδηγό του οχήματος, εφόσον πρόκειται για διαφορετικό πρόσωπο.
Χθες, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με το υπουργείο Οικονομικών, που θεσπίζει τις προϋποθέσεις κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών σύμφωνα με τις ανάγκες της ειδικής αυτής κατηγορίας.
Τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί σημαντικός αριθμός συμβάντων εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις είτε όχι, που έρχονταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.
Η τροποποιημένη ΚΥΑ προβλέπει διαδικασίες που διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβασή τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους. Ειδικότερα:
• Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν από την έναρξη και κατά την επόμενη μία μέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.
• Επιτρέπεται αυτόνομη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο κάθε μήνα.
• Επιτρέπεται, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη Κυριακή του μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.
• Συστήνεται επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (ΔΟΑ, ΔΟΠΑ και ΔΟΜ) στην Ελλάδα, του υπουργείου Υποδομών, της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (ΕΟΒΕΑΜΜ) με έργο επανεξέταση, εντός δέκα μηνών από τη συγκρότησή της, του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος των οχημάτων με έτος πρώτης κυκλοφορίας από το 1970 και μετέπειτα και η διατύπωση σχετικής εισήγησης. Εως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.
• Θεσμοθετείται το πιστοποιητικό καταχώρισης το οποίο εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις διεθνείς ομοσπονδίες. Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του υπουργείου Υποδομών.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;