Η ανάληψη της διακυβέρνησης της Χώρας από τον Αντώνη Σαμαρά συμπίπτει με το χρονικό εκείνο σημείο που η Ελλάδα είχε χάσει πολύτιμο χρόνο έχοντας ταυτόχρονα καταρρεύσει όλο το οικονομικό αντιπαραγωγικό μοντέλο που οδήγησε στην οικονομική κρίση με τους ευημερούντες συνδικαλιστές και τα κλειστά εργοστάσια.
Η εξέχουσα γεωπολιτική θέση δεν είχε αξιοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια και για διάφορους λόγους είχε συμπιεστεί η ανάπτυξη. Η Κυβέρνηση Σαμαρά ασχολήθηκε με το πως η ανάπτυξη θα προσεγγίσει το παγκόσμιο γίγνεσθαι μετατρέποντας τις απομακρυσμένες «ακριτικές» περιοχές σε προπύργια θωράκισης της οικονομίας της χώρας.
Η Κυβέρνηση Σαμαρά απέδειξε ότι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη δεν έχουν χάσει το τρένο της Ανάπτυξης ενθαρρύνοντάς την με κάθε μέσο. Για το νομό Ξάνθης έχουν κατατεθεί πέντε επιχειρηματικά σχέδια αναπτυξιακού χαρακτήρα, για το νομό Δράμας 8, για τον Έβρο 58, για την Καβάλα 6 και τέλος για το νομό Ροδόπης 16.
Ταυτόχρονα από τον Ιούλιο του 2013 συγκροτήθηκε το Περιφερειακό Συμβούλιο Εξωστρέφειας και καινοτομίας στο οποίο ο επιμελητηριακός κόσμος, οι επιχειρήσεις, τα ερευνητικά κέντρα συνεργάζονται και προσδιορίζουν μετρήσιμους στόχους. Υπάρχει μια ευκαιρία πλέον να γίνει μια στροφή με το νέο ΕΣΠΑ. Η νέα περίοδος χαρακτηρίζεται από μια στροφή προς τις επιχειρήσεις. Η Περιφέρεια πλέον έχει δυνατότητες και πρέπει να δημιουργηθούν οι δομές εκείνες που θα δώσουν τη δυναμική που χρειάζεται.
Ο Νομός Ξάνθης έχει αναπόδραστη θέση στο μέλλον!
Από την περιοχή της Ξάνθης ξεκίνησαν νέες start up επιχειρήσεις , παγκόσμιες πατέντες και προϊόντα διεθνούς αναγνώρισης. Επίσης, έγινε σαφές πως πλέον το επιχειρείν δεν μπορεί να βρίσκεται μακριά από τη γνώση και την επιστήμη. Αυτό προσπαθεί να κάνει η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Δ.Π.Θ. η οποία συνεργάζεται με όλα τα τμήματα του πανεπιστημίου προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο πλαίσιο της «διπλωματίας των αγωγών» με την διέλευση του ΤΑΡ η Ξάνθη διεκδικεί σημείο λήψης φυσικού αερίου κατά μήκος της Περιφέρειας ΑΜΘ και η διέλευσή του να μην είναι transit ώστε να γίνει δυνατή η χρήση αερίου εκ του αγωγού για οικιακή θέρμανση απ’ όλους τους κατοίκους της ΠΑΜ-Θ.
Η κατασκευή συγκοινωνιακών υποδομών αναδεικνύει και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Ν. Ξάνθης με την ένταξη στο πακέτο επενδύσεων Γιούνκερ του έργου της ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και αναβάθμισης του Άξονα Στρυμόνα-Δράμα-Αλεξανδρούπολης, μήκους 367 χλμ και Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου μήκους 195 χλμ. Η ηλεκτροκίνηση θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Έβρο στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα σχεδόν κατά 50%, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στις τοπικές βιομηχανίες.
Στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του μέλλοντος εντάσσεται και η ολοκλήρωση του άξονα Θεσσαλονική – Καβάλα – Ξάνθη (Τοξότες). Αυτό το έργο είναι μία εναλλακτική και πιο γρήγορη διαδρομή από αυτή μέσω Σερρών, που ακολουθεί μία παραθαλάσσια χάραξη. Μεγάλο πλεονέκτημα η εμπορικότητα που θα έχει λόγω της παρουσίας αρκετών αστικών κέντρων αλλά και του λιμένα Καβάλας που σχεδιάζεται να συνδεθεί με τα σιδηροδρομικό δίκτυο. Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων (για ταχύτητες έως 200χλμ/ώρα).
Αναφορικά με τα εν εξελίξει, αλλά και υπό σχεδιασμό οδικά έργα, προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ είναι και οι μελέτες του άξονα «Ξάνθη – Έχινος – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, οι οποίες θα ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους.
Νέα σελίδα για την περιοχή ανοίγουν τα ολοκληρωμένα Σχέδια για την Ανάπτυξη Παράκτιων και Νησιωτικών Περιοχών στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης τα οποία ανάμεσα σε άλλα προβλέπουν την ανάδειξη χώρων, σημείων περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, την ενίσχυση της ζήτησης τοπικών προϊόντων, την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής (πειραματικές μονάδες καλλιέργειας, μεταποίησης, μονάδες υποστήριξης τοπικής παραγωγής κλπ.), την προώθηση της ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού στη φύση, την ανάδειξη πολιτιστικών στοιχείων – πολιτιστικός τουρισμός, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα (λιμάνια, πλωτές προβλήτες, μαρίνες, παραλίες, κλπ.), την ανάδειξη περιοχών, οικισμών κοκ με εμφανείς τις δυνατότητες που υπάρχουν για την απορρόφηση κονδυλίων για το Ν. Ξάνθης.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;