Πτώση, τουλάχιστον, 40% σε σχέση με τον περυσινό –ήδη μειωμένο- τζίρο εμφανίζουν τους πρώτους μήνες του χρόνου οι επιχειρήσεις στην Ξάνθη.
Σύμφωνα με πρόχειρη έρευνα του XanthiPress.gr, η πτώση αυτή αφορά σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας και πλήττει κύρια τον κλάδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μάλιστα το τοπίο γίνεται ακόμη πιο ζοφερό για τις μικρές επιχειρήσεις αν υπολογιστεί ότι περίπου 1000-1500 ευρώ θα περικοπούν από τις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων τους προσεχείς μήνες, γεγονός που θα μειώσει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση σε όλη τη χώρα.
Όπως σημειώνουν οι επαγγελματίες, σημαντικό πλήγμα θα δεχθούν και από το Φ.Π.Α. καθώς δεν είναι δυνατόν να αυξήσουν κατά 2% τις τιμές τους σε σχέση με την καθαρή αξία, αλλά για λόγους πρακτικούς καθώς και ουσιαστικούς οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα απορροφήσουν την αύξηση του Φ.Π.Α. και θα μειώσουν, μοιραία, το ποσοστό κέρδους τους. Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως με τις μεγάλες επιχειρήσεις που διαθέτουν τους μηχανισμούς και την οργάνωση για να μετακυλίσουν άμεσα αυτή την αύξηση στην τελική τιμή του προϊόντος, αυξάνοντας τα κέρδη τους έναντι των μικρών επιχειρήσεων σε μια περίοδο κρίσης.
Απολύσεις και αναγκαστικές άδειες
Ταυτόχρονα οι απολύσεις που αναμένονται στις περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις και ήδη έχουν ξεκινήσει σε αρκετές θα αυξήσουν την ανεργία και την ανασφάλεια του κόσμου και θα μειώσουν ακόμη περισσότερο τον τζίρο στα μαγαζιά της Ξάνθης. Ήδη όπως έγινε γνωστό η Χαρτοποιία Θράκης Diana ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι σταματά για μερικές εβδομάδες ττην παραγωγική της διαδικασία λόγω έλλειψης πρώτων υλών, θεωρείται όμως δεδομένο ότι θα ακολουθήσουν μαζικές απολύσεις.
Τα πρατήρια καυσίμων
Σε έρευνα που πραγματοποίησε επίσης το XanthiPress.gr στα πρατήρια καυσίμων φαίνεται ότι, προς στιγμήν, η αύξηση του ΦΠΑ που ακολουθεί τις δύο διαδοχικές αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης, δεν έχει έχει γίνει αφορμή κερδοσκοπίας και οι πρατηριούχοι της Ξάνθης δεν έχουν υπερβεί το 2% στις αυξήσεις που έχουν επιβάλει.
Βέβαια είναι δεδομένο ότι οι αποθηκευμένες ποσότητες στα πρατήρια δεν έχουν τιμολογηθεί από της προμηθεύτριες εταιρίες με τους νέους συντελεστές Φ.Π.Α. ενώ η αύξηση επιβλήθηκε στα περισσότερα βενζινάδικα πριν ακόμη εφαρμοστεί ο νέος συντελεστής.Όμως αυτού του είδους η κερδοσκοπία στα καύσιμα, θεωρείται πλέον «φυσιολογική» σε ένα διαλυμένο κράτος όπως η Ελλάδα.
Πάντως σε αρκετά πρατήρια η τιμή της απλής αμόλυβδης ξεπερνά το 1,5 ευρώ, ποσό απίστευτο όταν πριν ένα χρόνο οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για την τιμή του 1 ευρώ την οποία θεωρούσαν δυσανάλογα μεγάλη σε σχέση με τις διεθνείς τιμές. Η κατάσταση δεν είναι απλώς δύσκολη αλλά σοκαριστική.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;