arxaia-ellinika-tha-didaskontai-stin-vretania-apo-to-2014

Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Ξάνθης: Η κυβέρνηση αποδομεί την Ειδική Αγωγή και τα ολοήμερα Σχολεία

17 Οκτωβρίου 201309:45

Με ανακοίνωσή του , που σχολιάζει τις πρόσφατες εξελίξεις, με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών  μέσω ΕΣΠΑ, για την κάλυψη αναγκών στην Ειδική Αγωγή τα ολοήμερα τμήματα και άλλες δομές της εκπαίδευσης, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κάνει λόγι για ουσιαστική μετατροπή τους σε πιλοτικές δομές , η λειτουργία των οποίων δεν θα εξασφαλίζεται στο μέλλον.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Δύο σχεδόν μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους τα προβλήματα στην εκπαίδευση παραμένουν και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης επανέρχεται καλούμενος από τις εξαιρετικά σοβαρές εξελίξεις που, είτε έλαβαν χώρα κατά το προηγούμενο διάστημα είτε προετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα.

  Η προσπάθεια της μνημονιακής συγκυβέρνησης για τη συνολική αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και της μετατροπής του στο ταξικό σχολείο που επιτάσσουν οι αγορές αλλά και η πλήρης κατεδάφιση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, της σταθερής και μόνιμης εργασίας, συνεχίζεται μεθοδικά και επίμονα.   

Κατά το προηγούμενο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην πρόσληψη δασκάλων μέσω ΕΣΠΑ για την κάλυψη λειτουργικών κενών στο απογευματινό πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, ενώ οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής σε δασκάλους καλύφθηκαν επίσης από διορισμούς αναπληρωτών μέσω αυτών των προγραμμάτων.

Τα προγράμματα ΕΣΠΑ, μέχρι τώρα, αναφέρονταν σε συγκεκριμένες πιλοτικές δράσεις. Κάτω από αυτό τον περιορισμό, η πρόσληψη δασκάλων μπορούσε να γίνει είτε με μόνιμους διορισμούς είτε με αναπληρωτές του τακτικού προϋπολογισμού, με εξαίρεση κάποιες πιλοτικές δομές όπως οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και οι τάξεις υποδοχής.

Με τις συγκεκριμένες πράξεις, το υπουργείο μετατρέπει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αλλά και το ολοήμερο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου σε πιλοτικές δομές η ύπαρξη των οποίων θα εξαρτάται από την εκταμίευση  ή μη ευρωπαϊκών κονδυλίων και θα στελεχώνονται από δασκάλους, όχι μισθοδοτούμενους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Έχει τη δυνατότητα λοιπόν να αποσύρει απ΄ αυτό τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, όπως συνέβη και πριν δυο χρόνια με τα τμήματα υποδοχής και τους δασκάλους στις σχολικές μονάδες ΖΕΠ.

 

Και ενώ, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, εξακολουθούν να παραμένουν εκατοντάδες τα κενά στα νηπιαγωγεία της χώρας μας, χωρίς να λειτουργούν τα Ολοήμερα τμήματα και χιλιάδες προνήπια είναι εκτός Δημόσιου Νηπιαγωγείου, το Υπουργείο, συνεχίζει  το συστηματικό ξήλωμα της δημόσιας εκπαίδευσης αναγγέλλοντας την πρόσληψη νηπιαγωγών μέσω του προγράμματος « κοινωφελούς εργασίας» του ΟΑΕΔ. 

Πιο συγκεκριμένα στις 11 Σεπτεμβρίου, δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας ανοιχτή πρόσκληση για υποβολή προτάσεων που αφορούσε την Πράξη του ΕΣΠΑ «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα», μετά από κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό πρωτοκόλλου 3.24641/Οικ.3.1574, της 26ης Αυγούστου του 2013. Το πρόγραμμα ανακοινώθηκε το καλοκαίρι για την «αντιμετώπιση της ανεργίας» και προέβλεπε «…προσλήψεις ανέργων συγκεκριμένων ειδικοτήτων που δύναται να απασχοληθούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά-Γυμνάσια- Λύκεια), σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), καθώς και σε Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) … ενώ ο αρμόδιος φορέας θα είναι ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.ΕΔ.)…». Το Υπουργείο Παιδείας επικαλείται την έλλειψη πιστώσεων για τη μη κάλυψη των κενών. Ταυτόχρονα όμως χρηματοδοτεί, μέσω ΕΣΠΑ, προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας του ΟΑΕΔ για διάφορες ειδικότητες, μεταξύ των οποίων και οι νηπιαγωγοί, με μισθούς 490 ευρώ !!! το μήνα. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξαρτώνται από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και κυρίως θα προσαρμόζονται στα τεχνικά δελτία του ΕΣΠΑ. Και αφού το ΕΣΠΑ δεν επιτρέπει να καλύπτονται, μέσω αυτού, πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ο ευφάνταστος νους του υπουργείου τις μεταβάλει αυτομάτως σε πιλοτικές και αφού η νομοθεσία δεν επιτρέπει πρόσληψη εκπαιδευτικών μέσω άλλου φορέα για εκπαιδευτικές θέσεις, μετατρέπει το ολοήμερο νηπιαγωγείο, τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σε φορείς θέσεων μη εκπαιδευτικών!

  Οι εξελίξεις αυτές, σηματοδοτούν πρωτόγνωρες επαχθείς μεταβολές τόσο στους μόνιμους όσο και στους αδιόριστους εργαζόμενους, αφού οι διορισμένοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με χιλιάδες υπεραριθμίες, προάγγελους της διαθεσιμότητας-απόλυσης, ενώ οι αδιόριστοι νηπιαγωγοί δε θα έχουν καμία ευκαιρία πρόσληψης ως μόνιμοι ή αναπληρωτές. Επίσης οι συνάδελφοί μας που δουλεύουν μαζί μας στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ, δηλαδή το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν θα προσλαμβάνονται ως μόνιμοι ή αναπληρωτές από τον τακτικό προϋπολογισμό, αλλά θα εξαναγκάζονται να αποδεχτούν την εργασιακή σχέση της «κοινωφελούς εργασίας».

Πέραν όλων αυτών, όμως ο Υπουργός του ΥΠΑΙΘ πρόκειται να καταθέσει τροπολογία με τίτλο «Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», και αφορά την κατανομή όλων των εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις σε σχολικές μονάδες καθώς, σύμφωνα με την τροπολογία, συνιστώνται 146.000 οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ουσιαστικά με τη ρύθμιση αυτή καταργούνται οι οργανικές θέσεις στο υπουργείο Παιδείας και μετατρέπονται σε «οργανικές» στη σχολική μονάδα για όλους τους εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο Παιδείας τοποθετεί όλους τους εκπαιδευτικούς με «οργανική» σε κάποιο σχολείο, άρα συνδέει την ύπαρξή τους με την πορεία του σχολείου αποκλειστικά. 

Αυτά θα πρέπει να ειδωθούν σε συνδυασμό με όσα προβλέπονται στο Νέο Υπαλληλικό Κώδικα Ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26 Α΄) όπου προβλέπεται ότι «οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι, εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν», «τίθεται σε διαθεσιμότητα αυτοδίκαια ο υπάλληλος του οποίου καταργήθηκε η θέση Άρθρα 39, 101, και προβλέπεται η απόλυσή λόγω κατάργησης της θέσης, Άρθρο 154. 

Το τοπίο που διαμορφώνεται είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο, δεδομένου ότι ο νόμος με τα κριτήρια διαθεσιμότητας που νομοθετήθηκε το καλοκαίρι: τρόπος διορισμού, χρόνια υπηρεσίας, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, υπολογιστές, διοικητική εμπειρία κ.λπ. συν αξιολόγηση), θα θέτει σε διαθεσιμότητα-απόλυση «αξιοκρατικά» όποιον έχει τα λιγότερα μόρια και στη θέση του το υπουργείο Παιδείας θα προσλαμβάνει άλλον με 650 ευρώ. 

Είναι κατανοητό ότι η τροπολογία αυτή διευκολύνει τον στόχο του υπουργείου για απολύσεις και μείωση του μισθολογικού κόστους μετατρέποντας τη σχολική μονάδα σε ανταγωνιστική ζούγκλα και τους εκπαιδευτικούς να μάχονται μεταξύ τους για την εξασφάλιση μιας χαμηλόμισθης θέσης. 

Απέναντι σε αυτή την άνευ προηγουμένου επίθεση δεν μπορούμε να σιωπούμε. Αντιθέτως πρέπει να αγωνιστούμε όλοι μας για την ανατροπή του εργασιακού μεσαίωνα που μας επιβάλλουν. 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr