Οι οικονομικές επιδόσεις του Facebook είναι καλύτερες από τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις.
Καθώς η ραγδαία αύξηση των χρηστών και των διαφημιζομένων στη διάρκεια του 2009, είχε ως αποτέλεσμα έσοδα της τάξης των 800 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία εμφάνισε ακόμη καθαρά κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Η ανάπτυξη εσόδων και κερδών δείχνει τον τρόπο που το Facebook κινείται στην κερδοφορία τα έξι χρόνια λειτουργίας του. Τέτοιου είδους επιδόσεις είναι λογικό να τραβούν την προσοχή επενδυτών που ασκούν πίεση για είσοδο της μετοχής στο χρηματιστήριο, αν και η εταιρεία επιμένει ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί προτεραιότητα σε αυτή την περίοδο.
Τα αποτελέσματα του 2009 είναι σημαντικά υψηλότερα από τις προβλέψεις της εταιρεία στις αρχές του έτους, αλλά και οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τη συνολική εικόνα της εταιρείας. Τον περασμένο Ιούλιο, μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας είχε δηλώσει ότι το Facebook πρόκειται να ξεπεράσει σε έσοδα τα 500 εκατομμύρια δολάρια για το 2009. Προηγούμενες αναφορές σε μέσα ενημέρωσης, εκείνη την περίοδο, προέβλεπαν έσοδα 550 έως 700 εκατομμύρια δολάρια για το 2009.
«Υποβαθμίζουν τις επιδόσεις τους» ανέφερε μια πηγή, προσθέτοντας ότι τα έσοδα εκείνης της χρονιάς ήταν τουλάχιστον διπλάσια από το σύνολο του 2008. «Δε βλέπουν κάποιο πλεονέκτημα στο να ανεβάζουν τις προσδοκίες του κόσμου, προτιμούν να κρατούν χαμηλό προφίλ». Ωστόσο, εάν η εταιρεία αποφασίσει να μπει στο χρηματιστήριο, η αποκάλυψη των πραγματικών οικονομικών στοιχείων που κυμαίνονται πάνω από τις προσδοκίες των επενδυτών μπορεί να τονώσει και το ενδιαφέρον τους.
Από την αρχή της λειτουργίας του, το Facebook αναδείχθηκε ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στο Διαδίκτυο. Το κοινωνικό δίκτυο αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία καθιερωμένων εταιρειών του χώρου όπως η Yahoo και η Google, διεκδικώντας με αξιώσεις χρόνο των χρηστών και μερίδιο της διαφημιστικής πίτας, προσπαθώντας ταυτόχρονα να διατηρήσει τις απαραίτητες ισορροπίες ανάμεσα στην προστασία των στοιχείων των χρηστών και την προώθηση της κοινωνικής δικτύωσης.
Ειδικά το τελευταίο έχει αποτελέσει αγκάθι στις σχέσεις του Facebook όχι μόνο με μερίδα χρηστών, που δεν βλέπουν με καλό μάτι τη διατήρηση προσωπικών δεδομένων τους στους servers της εταιρείας ακόμη και μετά τη διαγραφή του προφίλ τους, αλλά και με εθνικές κυβερνήσεις που θέλουν να προστατεύσουν όσο μπορούν τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών τους.
Στους υποστηρικτές του Facebook περιλαμβάνονται η Microsoft, η βρετανική Digital Sky Technologies, ο μεγιστάνας των μέσων ενημέρωσης του Χόνγκ Κόνγκ, Λι Κα-Σινγκ και οι εταιρείες επενδύσεων Accel Partner, Greylock Partners και Meritech Capital Partners.
Ο συνδυασμός ενός μεγάλου κοινού χρηστών Ίντερνετ με πρωτοποριακούς τρόπους online διαφήμισης, έχει καταστεί η συνταγή επιτυχίας και ανάπτυξης για πολλές διαδικτυακές εταιρείες. Το 2002, όταν η Google αναβάθμισε το σύστημα διαφημίσεων της μηχανής αναζήτησης και εισήγαγε στην αγορά το μοντέλο του κόστους-ανά-κλικ, είδε τα ετήσια έσοδα της να τετραπλασιάζονται, φτάνοντας το 2009 τα 24 δισεκατομμύρια δολάρια. Για το Facebook, η αύξηση των εσόδων συμβάδισε με την εκρηκτική αύξηση των χρηστών. Τον Ιανουάριο του 2009 η εταιρεία δήλωνε 150 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, για να φτάσει τους 350 εκατομμύρια στο τέλος του ίδιου έτους.
«Έχουμε τη δυνατότητα να προβάλουμε σχετικές διαφημίσεις επειδή οι χρήστες μας λένε τι ακριβώς τους ενδιαφέρει», δήλωσε ο ιδρυτής του Facebook, Μάρκ Ζούκερμπεργκ, σε συνέδριο τον περασμένο μήνα. Το πρώτο τετράμηνο του 2010, στο Facebook έχουν διαφημιστεί μεγάλες εταιρείες, όπως η AT&T, η Ford, αλλά και η Research In Motion, κατασκευάστρια εταιρεία των BlackBerry.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;