Νέες μεθόδους εξετάζει το Facebook για να προσελκύσει νέους χρήστες και να διατηρήσει τους ήδη υφιστάμενους, οι οποίοι έχουν δυσαρεστηθεί από το σκάνδαλο διαρροής τεράστιου όγκου προσωπικών στοιχείων. Τα αρμόδια διοικητικά στελέχη της εταιρείας διερευνούν την ίδρυση συνδρομητικής υπηρεσίας πρόσβασης στο κοινωνικό δίκτυο, χωρίς διαφημίσεις. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η εταιρεία που ίδρυσε και διευθύνει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είχε εξετάσει την πιθανότητα δημιουργίας συνδρομητικής πλατφόρμας και στο παρελθόν. Ωστόσο, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Πολλά στελέχη εντός της Facebook σκέπτονται ότι θα είχε νόημα η ύπαρξη μιας τέτοιας υπηρεσίας για να περιοριστεί η έκθεση των χρηστών σε πλήθος διαφημίσεων.
Κατά συνέπεια, θα μειώνονταν δυνητικά και οι πιθανότητες υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων τους. Πολλοί αναρωτιούνται ποιες πληροφορίες μπορεί να συλλέγει η Facebook μέσω των διαφημίσεων ή αν οι διαφημίσεις προσφέρουν μία οδό παρακολούθησης των χρηστών μέσω των προτιμήσεών τους. Εχοντας αυτά κατά νουν, η Facebook κάνει σχετική έρευνα αγοράς. Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι ίδιες καλά πληροφορημένες πηγές, οι οποίες διατηρούν την ανωνυμία τους, εγείρεται ένα ερώτημα. Η επί πληρωμή πρόσβαση θα λειτουργούσε αρνητικά για τους μελλοντικούς χρήστες του Facebook; Εξαρχής, άλλωστε, το Facebook διεμήνυε ότι «η πρόσβαση σε αυτό ήταν, είναι και θα είναι δωρεάν».
Στην τελευταία συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, τόσο ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ όσο και η γενική διευθύντρια Σέριλ Σάντμπεργκ εκθείαζαν τα πλεονεκτήματα της δωρεάν πρόσβασης, η οποία δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει πλουραλισμός. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κοινωνικό δίκτυο όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως οικονομικών δυνατοτήτων. Από την άλλη, βέβαια, δεν είναι και το μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο. Στις πρόσφατες καταθέσεις του στο Κογκρέσο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ άφησε το ενδεχόμενο συνδρομής ανοικτό, λέγοντας ότι «πάντοτε μία από τις εκδοχές του Facebook θα είναι δωρεάν». Πολλοί εργαζόμενοι στην εταιρεία αμφισβητούν αν θα πρέπει η Facebook να διαθέτει χώρο για πολιτικού περιεχομένου διαφημίσεις. Συν τοις άλλοις, πολλοί χρήστες κλείνουν τους λογαριασμούς τους στo Facebook, εξαιτίας των πολλών διαφημίσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το προηγούμενο έτος, η εταιρεία είχε έσοδα 41 δισ. δολαρίων από τις δραστηριότητές της. Σχεδόν στο σύνολό τους αυτά προέρχονταν από την πώληση διαφημίσεων που συνδέονταν με τις προτιμήσεις των χρηστών. Κατά το πρόσφατο παρελθόν, η Facebook είχε κάνει έρευνα αγοράς για να διαπιστώσει αν οι χρήστες-πελάτες της ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν συνδρομή για τις υπηρεσίες της. Η απάντησή τους ήταν πως αν γινόταν κάτι τέτοιο, η Facebook θα αποδεικνυόταν άπληστη, περιμένοντας να κερδίσει από κάτι που διεκήρυττε πως θα παρεχόταν δωρεάν. Τίποτε δεν μένει ίδιο, βέβαια. Στο παρελθόν δεν θα σκεφτόταν να προβεί σε αξιολόγηση των ειδησεογραφικών ομίλων με κριτήριο την αξιοπιστία τους, ούτε όμως και να επιτρέψει την ψηφοφορία υπέρ ή κατά ενός σχολίου.
Έντυπη Καθημερινή
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;