Η πρώτη, ιδρυτική, συνάντηση της Κίνησης Ενεργών Πολιτών ενάντια στα διόδια της Εγνατίας Οδού πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στην Ξάνθη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν οι πρώτοι από τους πολίτες που ενδιαφέρθηκαν μετά την σχετική πρωτοβουλία, ανάμεσά τους ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης Κώστας Γούναρης, ο οποίος θα παράσχει τη νομική του συνδρομή, επιστήμονες διαφόρων κλάδων και άλλοι ενεργοί πολίτες που συμμετέχουν στην πρώτη κίνηση, ενώ αρκετοί άλλοι που δεν κατάφεραν να είναι παρόντες ειδοποίησαν για να εκφράσουν την υποστήριξή τους στην προσπάθεια.
Oι στόχοι της πρωτοβουλίας
Βασική στόχευση των ανθρώπων που συνθέτουν την κίνηση είναι να μην έχει το χαρακτήρα μιας ακτιβιστικής αντίδρασης αλλά να προσλάβει πολιτικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά μέσα από τη σαφή διατύπωση επιχειρημάτων που καταδεικνύουν ως υπερβολική την ύπαρξη των σταθμών διοδίων σε κάθε νόμο, απ’ όπου διέρχεται η Εγνατία Οδός. Κύριο επιχείρημα είναι ότι δεν αρνείται κανείς την ανάγκη του κράτους να εισπράξει διόδια για τη συντήρηση ή την απόσβεση του κόστους ενός δρόμου, αλλά αυτά πρέπει να είναι σε λογικό κόστος για τον χρήστη και να λαμβάνονται υπόψην σημαντικοί παράμετροι.
Από την πρώτη συνάντηση και μετά από εκτενή συζήτηση προέκυψε σύμπνοια των συμμετεχόντων όσον αφορά τους στόχους και το χαρακτήρα της κίνησης και αποφασίστηκε σε δεύτερη φάση να προχωρήσει η πρωτοβουλία με τη σύνταξη ενός πρώτου κειμένου που θα οριοθετεί τις θέσεις και τους στόχους.
Επαφές με φορείς
Ταυτόχρονα θα υπάρξει ανοιχτή πρόσκληση σε όσους θέλουν να συμμετάσχουν, ενθάρρυνση δημιουργίας αντίστοιχων πρωτοβουλιών στους γειτονικούς νομούς και, κυρίως, επαφή με διάφορους φορείς της περιοχής που έχουν την αρμοδιότητα και το ενδιαφέρον να υποστηρίξουν με θεσμικό τρόπο το αίτημα για αναθεώρηση των σχεδίων της Εγνατίας Οδού αναφορικά με τα διόδια. Στη συζήτηση τέθηκε και το θέμα της πρότασης του Νομάρχη Ξάνθης για ύπαρξη ενός σταθμού ανά διοικητική περιφέρεια όπως αυτές προβλέπονται από το Σχέδιο Καλλικράτης, η οποία χαρακτηρίστηκε ως θετική αφετηρία συζήτησης σε ρεαλιστική βάση.
Οι συμμετέχοντες στην κινηματική αυτή διαδικασία ευελπιστούν ότι η έγκαιρη και τεκμηριωμένη παρέμβασή τους στο ζήτημα των διοδίων έχει ήδη ανοίξει τη συζήτηση για το θέμα και θα συνεισφέρει στη δημιουργία ενός ενιαίου αιτήματος των πολιτών και των φορέων της περιοχής που θα είναι αποτελεσματικό ώστε να αποφευχθεί η εγκατάσταση 13 σταθμών κατά μήκος της οδού και – ειδικότερα- 3 σταθμών από την Ξάνθη μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;