Το κεντρικό θέμα των μαθημάτων κατά το νέο ακαδημαϊκό έτος 2016 – 2017 θα είναι Ο Φιλοσοφικός Λόγος στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή και στην ύστερη αρχαιότητα.
Τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών για ενηλίκους πραγματοποιούνται στις 18:15-20:00 και Ιστορίας Λαογραφίας της Θράκης πραγματοποιούνται στις 20:15-21:00 στο αναγνωστήριο «Κυριάκος Σταματιάδης» της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος στην καπναποθήκη «Π», στην οδό Καπνεργατών 9 στην Ξάνθη
1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΣΤΩΙΚΟΙ
Στο σημερινό μάθημα θα συνεχίσουμε την αναφορά στους Στωικούς.
Οι στωικοί υποστήριξαν ότι το κλειδί για να κατακτήσουμε την αρετή είναι να περιέλθουμε στην κατάσταση της απάθειας. Οφείλουμε να απελευθερωθούμε από τα πάθη μας. Το πάθος είναι μια άλογη και αφύσικη κίνηση της ψυχής, μια ορμή πλεονάζουσα που μας παρασύρει σε επικίνδυνες αντιδράσεις. Άρα, πρέπει να βγάλουμε από την ψυχή κάθε ίχνος πάθους, να φτάσουμε στην κατάσταση της απάθειας.
Δύο σημαντικοί εκπρόσωποι του στωικισμού θα μας συντροφεύσουν: Ο Επίκτητος (50 – 120 μ.Χ.) δούλος από τη Φρυγία, έγινε γνωστός από το μαθητή του Αρριανό, που κατέγραψε στις Διατριβές του την ηθική διδασκαλία του δασκάλου του (αυτοκυριαρχία και ανθρωπισμός) και ο ρωμαίος αυτοκράτορας Μάρκος Αυρήλιος (121 – 180 μ.Χ.) γράφει τους στοχασμούς του στα ελληνικά, με τίτλο Εις εαυτόν.
2. ΙΣΤΟΡΙΑ / ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΘΡΑΚΗΣ
Θα συνεχίσουμε την αναφορά στην ιστορία της ενιαίας Θράκης κατά τον 19ο και την πρώτη εικοσαετία του 20ου αιώνα, συνεχίζοντας τη μελέτη κεφαλαίων από το βιβλίο “Επισκόπηση της Νεοελληνικής Ιστορίας” του Νίκου Γ. Σβορώνου, φωτίζοντας ιδιαίτερα την Αρχή των Εθνοτήτων και στη συνέχεια τη Μεγάλη Ιδέα. Επίσης θα παρουσιάσουμε σελίδες από τα βιβλία του ιστορικού Eric Hobsbawm (1917 – 2012), κυρίως όσον αφορά το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Η παρακολούθηση στο τμήμα Ιστορίας και Πολιτισμού Θράκης είναι δωρεάν
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;