Κάθετος Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα, θα έχουμε φέτος κορδέλες;

13 Μαρτίου 201316:09

Το έργο της κατασκευής του μικρού κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Νυμφαία- Σύνορα είναι από τα σημαντικότερα οδικά έργα της Θράκης. Είναι το Ελληνικό τμήμα δρόμου που συνεχίζεται στην Βουλγαρία και είναι μέρος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ.

Το έργο δημοπρατήθηκε στα τέλη του 2006 ενώ η σύμβαση υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2007. Ανάδοχος εταιρεία αναδείχθηκε η ΙΟΝΙΟΣ. Προϋπολογισμός του έργου 88,5εκ.ευρώ. Το έργο αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα καθώς έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2010 αλλά πλέον με τις καλύτερες προϋποθέσεις θα ολοκληρωθεί το φέτος.

Κατασκευαστικά ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα: το βόρειο και το νότιο. Στρατηγικά το βόρειο τμήμα είναι το πιο σημαντικό καθώς συναντιέται στα σύνορα με το αντίστοιχο τμήμα του Βουλγαρικού άξονα.

Σε αυτό το τμήμα οι εργασίες είναι αρκετά προχωρημένες και παρά το γεγονός της μεγάλης καθυστέρησης υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2012. Αυτό το τμήμα είναι και το δυσκολότερο τεχνικά και σε αυτή τη φάση είμαστε σε ολοκλήρωση των ασφαλτικών.

Το νότιο τμήμα που είναι περίπου 8 χιλιόμετρα είναι πιο πίσω στο θέμα της κατασκευής και η όλη παράδοση του δρόμου πάει για το 2013. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το συνολικό μήκος των 23 χλμ. της αρτηρίας είναι περίπου 19,0 χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. βελτίωση του υφιστάμενου άξονα σε τυπική διατομή 7,50/10,50 μ. που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση 3,75 μ. και έρεισμα 1,50 μ. εκατέρωθεν.  Η ταχύτητα μελέτης στο μεγαλύτερο μήκος του είναι 80 χλμ./ώρα.

Σε σημεία με μεγάλη κατά μήκος κλίση κατασκευάζεται μία επιπλέον λωρίδα (βραδυπορίας) πλάτους 3,50 μ. στην ανωφέρεια οπότε το συνολικό πλάτος της διατομής αυξάνεται σε 11,00/14,00 μ.

Τέλος σε ένα τμήμα μήκους 900 μ. περίπου εφαρμόζονται επιπλέον λωρίδες (βραδυπορίας) και στις δύο κατευθύνσεις οπότε και το συνολικό πλάτος αυξάνεται ακόμη περισσότερο σε 14,50/17,50 μ.  Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο (2) γεφυρών, (5) οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά (7) Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης.

*Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου προχωρά με πολλά προβλήματα. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι για φέτος αλλά με πολλά ερωτηματικά.
ypodomes.com

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr