egnatia exodos xanthi 2

Γ. Μαγκριώτης: «Επιμένει η κυβέρνηση για διόδια. Ηλεκτρονικά και δικαιότερα»

24 Ιουλίου 201009:20

egnatia_exodos_xanthi_2

Νέα στοιχεία για τα διόδια της Εγνατίας Οδού έκανε γνωστά από την Ξάνθη ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης,

ο οποίος ερωτήθηκε για το φλέγον ζήτημα που έχει προκαλέσει τη δημιουργία της σχετικής κίνησης πολιτών στην Ξάνθη, που αναμένεται να επισημοποιηθεί στις αρχές της εβδομάδας. Ουσιαστικά ο Υφυπουργός μεταφορών έκανε λόγο για εγκατάλειψη του σχεδίου των πολλών σταθμών διοδίων και της αντικατάστασής τους με ηλεκτρονικό σύστημα. Επέμεινε όμως στην ανάγκη συγκέντρωσης των εσόδων που έχουν προϋπολογιστεί εξαιτίας δανείων και της συντήρησης του οδικού δικτύου.

Πιο αναλυτικά, ο Υφυπουργός αφού τόνισε ότι η Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας σημείωσε: «Η Εγνατία τα τελευταία χρόνια κατασκευαζόταν με δάνεια 1,1 δις από εμπορικές τράπεζες που σύναψε η προηγούμενη κυβέρνηση γιατί δεν ήθελε να εγγράφεται στο έλλειμμα του προϋπολογισμού η κρατική συμμετοχή. Οι Τράπεζες έχουν ήδη καταγγείλει τις συμβάσεις και ζητούν τα χρήματά τους γιατί οι υποθήκες που έβαλε το κράτος για τα δάνεια ήταν τα διόδια, τα οποία έπρεπε να λειτουργούν από το 2006 αλλά η Ν.Δ. φοβήθηκε το πολιτικό κόστος και δεν θα έθεσε σε λειτουργία.»

Επικέντρωσε στην ουσία του ζητήματος αναφέροντας: «Εμείς έχουμε επιλέξει να βάλουμε ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους. Είναι απολύτως δίκαια και θα πληρώνει κανείς μόνο όσα χιλιόμετρα χρησιμοποιεί. Το κόστος στην Εγνατία θα είναι σαφέστατα χαμηλότερα από το κόστος των διοδίων στους υπόλοιπους δρόμους. Καθορίζεται με βάση τα δάνεια που έχει η Εγνατία και τη συντήρησή της.» σημείωσε.

 Οι ορεινοί δρόμοι βασικές προτεραιότητες στο Νομό Ξάνθης

Παράλληλα, τΟ Υφυπουργός Υποδομών οριοθετησε τους στόχους που τίθενται για το Νομό Ξάνθης μετά τη σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής στην Ξάνθη και είχε σαν κύριο αντικείμενο τους ορεινούς οδικούς άξονες και την παράκαμψη της Ξάνθης:

«Ήταν πολύ σημαντικό ότι συμφωνήσαμε στις προτεραιότητες. Η διαβούλευση θα είναι συνεχής με την Εγνατία και τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου και η Περιφέρεια θα βοηθήσει αυτά τα έργα. Πλέον εκλείπει ο κακώς εννοούμενος τοπικισμός καθώς με τον Καλλικράτη ευρύτερες περιοχές έχουν την ευκαιρία να αναπτυχθούν» σημείωσε ο Γιάννης Μαγκριώτης.

Ειδικότερα για το πλάνο που καταρτίστηκε  είπε: «Στοχεύουμε στην ανατολική περιμετρική οδό της Ξάνθης, προϋπολογισμού 55 εκατομμυρίων ευρώ καθώς και τον δρόμο Σμίνθης-Εχίνου, προϋπολογισμού 45 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα μελετούμε σειρά παρεμβάσεων ώστε ο δρόμος προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα μέχρι το 2015 να καταστεί περισσότερο λειτουργικός» ανέφερε, ενώ προηγουμένως είχε παραδεχθεί πως δεν υπάρχουν κονδύλια αλλά ούτε και μελέτες ώστε να έχει προχωρήσει στα επόμενα 5 χρόνια ο νέος μεγάλος κάθετος άξονας προς την Εγνατία που θα είναι ανεξάρτητος από το υπάρχον δίκτυο και την τουριστική δίοδο.

 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr