e-prices

Το «e-prices.gr» στην υπηρεσία των νοικοκυριών

21 Φεβρουαρίου 201022:00

e-pricesΗλεκτρονικό… καλάθι της νοικοκυράς στήνει στο Παρατηρητήριο Τιμών το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, προκειμένου οι οικογένειες να αντιπαραβάλλουν τις τιμές των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και να επιλέγουν τις συμφερότερες αγορές.

Την ίδια στιγμή, και σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου ξεκίνησαν στις πολυεθνικές τους ενδοομιλικούς ελέγχους (transfer pricing) προκειμένου να διερευνήσουν την «ψαλίδα» των τιμών ανάμεσα στη χώρα μας και στις υπόλοιπες της ΕΕ για τα ίδια προϊόντα,σύμφωνα με την Ημερησία.

Ειδικότερα και όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, μέχρι τέλος του μήνα οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα μιας ακόμη υπηρεσίας μέσα από την ιστοσελίδα «e-prices.gr».

Συγκεκριμένα, ο καθένας θα μπορεί να φτιάχνει το δικό του καλάθι με τρόφιμα και άλλα προϊόντα αλυσίδας σούπερ μάρκετ και αυτό θα έχει τη δυνατότητα να το συγκρίνει με τις υπόλοιπες. Ετσι θα επιλέγει τις συμφερότερες αγορές με βάση το συνολικό κόστος που θα προκύπτει.

Συναντήσεις

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σ. Κομνηνός, έχει ήδη συναντηθεί με εκπροσώπους αλυσίδων για τη δημιουργία αυτού του καλαθιού.

Πρέπει να σημειωθεί ότι αρκετές αλυσίδες έχουν στις ηλεκτρονικές ιστοσελίδες τους υπηρεσίες ηλεκτρονικών αγορών.

Υπενθυμίζεται ότι το ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο Τιμών έχει τις τιμές 1.000 προϊόντων, τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών νοικοκυριού, όπου οι καταναλωτές μπορούν να ερευνούν ανά περιοχή και να πραγματοποιούν μετά τα «ψώνιά» τους.

Σύντομα στο «e-prices.gr» θα εισαχθούν τιμές και για άλλα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως για κλάδους ένδυσης, υπόδησης, υγείας κ.λπ.

Στο μεταξύ, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου έχουν ξεκινήσει την εφαρμογή του transfer pricing. Ελέγχουν, δηλαδή, τις ενδοομιλικές συναλλαγές πολυεθνικών εταιρειών. Με αυτόν τον τρόπο -μέσα από το κόστος αγοράς- αναζητούν να εντοπίσουν τα αίτια των ακριβότερων προϊόντων που διαθέτουν στην Ελλάδα έναντι άλλων χωρών όπου δραστηριοποιούνται.

Πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν επιχειρήσεις, οι οποίες αν και είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν στοιχεία στο υπουργείο, εντούτοις δεν το έχουν κάνει.

Στο μεταξύ, την αντίδραση του Συνδέσμου Εταιρειών Επιχειρησιακού και Διαφημιστικού Δώρου έχει προκαλέσει η πρόθεση του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να περιορίσει τις προωθητικές ενέργειες με δώρα. Σύμφωνα με αυτές τις επιχειρήσεις, οι περιορισμοί μπορούν να αφανίσουν αυτόν τον κλάδο, ενώ διαμαρτύρονται για τον αποκλεισμό τους από τη διαβούλευση. Σε επικοινωνία που είχαν με τον κ. Κομνηνό, εκείνος τους απάντησε ότι η διαβούλευση συνεχίζεται.

Καταναλωτές ενώ ψωνίζουν σε σούπερ μάρκετ. Με το ηλεκτρονικό «καλάθι» θα μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων και να αποφασίζουν πού θα κάνουν τις αγορές τους

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr