Νέα τρικλοποδιά στις αποκρατικοποιήσεις αυτή τη φορά από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, και με θύμα την Εγνατία Οδό, τον διαγωνισμό για την οποία επιχειρεί να τινάξει στον αέρα.
Σε μια φωτογραφική τροπολογία που κατέθεσε χθες και εγκρίθηκε σήμερα, ο υπουργός σε εντελώς άσχετο σχέδιο νόμου (για τη κύρωση συμφωνίας ΕΕ- Ιράκ!), απαγορεύει “την εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο”, προκειμένου να προχωρήσει η τεχνολογία των ηλεκτρονικών διοδίων. Τεχνολογία ωστόσο που στην Ελλάδα είναι ακόμη ανύπαρκτη, και θα πάρει χρόνια για να έρθει, αφού αφορά το μοντέλο “pay per use”, δηλαδή τη πληρωμή διοδίων ανάλογα με τη χρήση. Το μοντέλο ισχύει στους ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους όπου η διέλευση των οχημάτων γίνεται απρόσκοπτα από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας (Multi – lane Free Flow) µε τεχνολογία µικροκυµάτων, χρήση ποµποδεκτών, και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας.
Τον μόνο αυτοκινητόδρομο που θίγει ευθέως η τροπολογία Σπίρτζη είναι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς την υπό αποκρατικοποίηση Εγνατία Οδό, που υπάγεται στο χαρτοφυλάκιό του, καθώς είναι ο μόνος δρόμος που δεν διαθέτει εκτενές δίκτυο διοδίων ! Έχει μόνο 6 σταθμούς (συν αυτόν των Μαλγάρων) στους οποίους προβλεπόταν να προστεθούν επιπλέον 11 μέσω του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Στην ουσία, με την απαγόρευση τοποθέτησης νέων διοδίων στο εθνικό δίκτυο, ο Χρ. Σπίρτζης “σκοτώνει” το διαγωνισμό, όπως λένε οι γνωρίζοντες.
“Ποιός επενδυτής θα ενδιαφερθεί για ηλεκτρονικά διόδια, την ώρα που δεν υπάρχουν ; Ποιός θα έρθει να επενδύσει για να διαχειρίζεται ένα αυτοκινητόδρομο που δεν θα έχει έσοδα;”, διερωτώνται στελέχη της αγοράς.
Σημειωτέον ότι η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού συγκαταλέγεται στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου. Είναι μια από τις 9 +2 που τρέχουν, και που αποτελούν μέρος των 19 οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν σύμφωνα με το draft του Μνημονίου που έχει δει το φως τη δημοσιότητας.
Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ το Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού έχει εγκρίνει από το Νοέμβριο του 2015 κοινή υπουργική απόφαση (επικαιροποίηση παλαιότερης απόφασης του Μ.Χρυσοχοίδη) βάσει της οποίας προβλέπεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των νέων σταθμών διοδίων. Η εν λόγω κοινή υπουργική απόφαση προέβλεπε την λειτουργία άλλων 11 σταθμών διοδίων.
liberal.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;