Σε νέες επενδύσεις για την ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας θα προχωρήσει η Πλαστικά Θράκης τη διετία 2017-2018.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν τα διοικητικά στελέχη του πολυεθνικού ομίλου στο πλαίσιο παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών, οι νέες επενδύσεις θα ανέλθουν στα επίπεδα των 28,8 εκατ. ευρώ με επίκεντρο τη θυγατρική (Don&Low) στη Σκοτία και στόχο την αύξηση της δυναμικότητας κατά 15 χιλ. τόνους. Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται για επενδύσεις που έχουν ήδη αποφασιστεί, ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να αυξηθούν.
Το συγκεκριμένο πλάνο έρχεται ως συνέχεια σημαντικών επενδύσεων, ύψους 56,7 εκατ.ευρώ, που πραγματοποιήθηκαν στη διετία 2015-2016 και οι οποίες κατευθύνθηκαν σε νέες γραμμές παραγωγής στον κλάδο των τεχνικών υφασμάτων στην Ελλάδα, με στόχο την αύξηση της παραγωγής δυναμικότητας κατά 25,6 χιλ. τόνους. Οι νέες γραμμές παραγωγής έχουν εγκατασταθεί κατά κύριο λόγο στη μονάδα της εταιρείας Πλαστικά Θράκης στη Ξάνθη και ένα μικρότερο μέρος τους στη μονάδα που λειτουργεί ο όμιλος στη Σκοτία. Επιλογή της διοίκησης ήταν η δυναμικότητα που προσφέρουν οι νέες επενδύσεις να απορροφηθεί σταδιακά το 2017 και πλήρως το 2018.
Όπως ανέφεραν τα στελέχη της “Πλαστικά Θράκης”, συνειδητά επιλέχθηκε η Ελλάδα πρώτα για το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου. “Η Ελλάδα είναι πλέον μια πολύ καλή χώρα για να επενδύσεις παραγωγικά και να έχεις βάση για εξαγωγές”, ανέφερε ο κ. Βασίλης Ζαϊρόπουλος, μέλος του δ.σ. της εταιρεία. Σήμερα, το 59% της παραγωγής του ομίλου πραγματοποιείται στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα των νέων επενδύσεων. Συνολικά, η παραγωγική δυναμικότητα του ομίλου μαζί με τις νέες επενδύσεις που θα υλοποιηθούν το 2017-2018 θα ανέλθει στις 150 χιλιάδες τόνους, με ευχέρεια να αυξηθεί.
Δίκτυο σε 80 χώρες
Ο όμιλος που δραστηριοποιείται σε δύο βασικούς τομείς (τεχνικά υφάσματα – συγκευασία), με παρουσία σε 11 χώρες και εμπορικό δίκτυο σε 80 αγορές, έχει στοχεύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίησή της. Όπως αναφέρθηκε, “το όραμά μας είναι να μεγαλώσουμε σημαντικά, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά”. Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική της διοίκησης έχει εστιαστεί στην “κερδοφόρο ανάπτυξη” (profitable growth), συνδυάζοντας τη δημιουργία αξίας και την περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής με την γεωγραφική επέκταση και την δημιουργία νέου capacity.
Αναφορικά με την πορεία των αποτελεσμάτων στη χρήση του 2017, στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσεως ο όγκος πωλήσεων παρουσίασε διψήφιο ρυθμό αύξησης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο στη χρήση 2016. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αύξηση του όγκου πωλήσεων είχε ο κλάδος των τεχνικών υφασμάτων ως απόρροια των επενδύσεων σε νέες γραμμές παραγωγής, οι οποίες υλοποιήθηκαν στη διετία 2015-2016. Συγκεκριμένα ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 8,9% και ανήλθε σε 76,5 εκατ. ευρώ, τα ενοποιημένα EBITDA ανήλθαν σε 7,8 εκατ., ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε 2,1 εκατ. ευρω, σε σχέση με 3,3 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2016 (-34,5%).
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων δεν αποτυπώθηκε ακόμα, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας, σε επίπεδο κερδών, κυρίως λόγω των ενεργειών για τη διάθεση των αυξημένων όγκων παραγωγής και της αρνητικής επίδρασης της σταδιακής αύξησης των τιμών των α’ υλών. Η τιμή των α’ υλών προβλέπεται να αυξηθεί και το β΄ τρίμηνο και για το λόγο αυτό έχουν προγραμματιστεί όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη μετακύλιση της αύξησης στις τιμές πώλησης καθώς και για την περαιτέρω αξιοποίηση των νέων γραμμών παραγωγής.
Επίσης, κατά την παρουσίαση έγινα αναφορά στις προσπάθειες της εταιρείας να μειώσει το κόστος ενέργειας ανά κιλό σε ποσοστό 30%, κάτι που επιτυγχάνει με τη χρήση ειδικών συσκευών και τεχνολογιών. Ακόμη, τονίστηκε πως σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, στόχος είναι ο δανεισμός να μην ξεπερνά τις 2x το EBITDA. Στο τέλος του 2016 ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ανήλθε σε 57,3 εκατ.ευρώ.
Τέλος, σημειώθηκε πως η Λατινική Αμερική αποτελεί μια γεωγραφική περιοχή όπου θα επιδιωχθούν να ενισχυθούν οι πωλήσεις, ενώ αναφορικά με το ενδεχόμενο υλοποίησης εξαγορών επισημάνθηκε πως προτεραιότητα του ομίλου είναι η οργανική ανάπτυξη, εκτός εάν προκύψει εξαιρετική ευκαιρία (τύπου 1+1=3, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Ακόμη, αναφορά έγινε και στις προοπτικές από τη δραστηριότητα του ομίλου στον πρωτογενή τομέα, με τη Θερμοκήπια Θράκης και τη δρομολογημένη συγχώνευσή της με την Έλαστρον Αγροτική.
(Ν. Χρυσικόπουλος, capital.gr)