Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέου Ξεριά παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Μες στον τεκέ της Μαριγώς», στο Κάστρο της Καβάλας την Τρίτη 4 Ιουλίου. Ώρα έναρξης 21:30.
Απόσπασμα από το πρόγραμμα της παράστασης:
“Η δικτατορία του Μεταξά έφερε την απαγόρευση της διακίνησης των ιστορικών τραγουδιών και η δομή της Ελλάδας άρχισε να αλλάζει οριστικά.
Η περίοδος 1932-1940 χαρακτηρίζεται ως «η χρυσή εποχή του αστικού τραγουδιού». Τότε άρχιζε να δεσπόζει ο Βαμβακάρης, ο Τούντας, ο Μπαγιαντέρας, ο Μπάτης. Ακολούθησαν ο Τσιτσάνης, ο Χιώτης και αρκετοί ακόμη επώνυμοι. Τα σαντουροβιολιά έδωσαν τη θέση τους στους μπουζουκομπαγλαμάδες. Η «γυναίκα» είχε εξέχουσα θέση στη ζωή των μουσικών. Ήταν αφέντρα και κυρά. Η περίοδος 1922-1940 ήταν από τις πιο σημαντικές στην ιστορία του αστικού τραγουδιού. Το έκανε γνωστό στον κόσμο και το έβγαλε από τον υπόκοσμο του Πειραιά. Το έργο που παρήχθη εκείνη την εποχή , ήταν, είναι και θα είναι ανυπολόγιστης αξίας και θα συνεχίζει να είναι μια τεράστια κληρονομιά για όλους μας. Κάτι που οφείλουμε να μην ξεχνάμε και ως λαός αλλά και ως ΕΘΝΟΣ”.
Συντελεστές:
Θεοπίστη Αναστασιάδου.(Σκηνοθεσία)
Απόστολος Αποστολίδης ( Μουσικη επιμελεια).
Χαριτίνη Μελισσοπούλου (Τραγούδι).
Θανάσης Βαμβακάς (Τραγούδι).
Απόστολος Αποστολίδης (Κιθάρα, Μπουζούκι, Τραγούδι).
Παναγιώτης Αμπεριάδης (Κιθάρα, Τραγούδι)
Γιάννης Βαμβακάς (Μπουζούκι, Μπαγλαμά, Τραγούδι)
Βασίλης Κιορμήτρου (Μπουζούκι)
Δημήτρης Γεωργουδάκης (Ακορντεόν)
Ελευθερία Οικονομίδου ( Βλάμισσα)
Γρηγόρης Γιουβανογλου (Ναυτικός).
Γιάννης Κοτζαπαναγιώτης (σκηνικά)
Θανάσης Τσολούφης (βιντεοπαρουσίαση)
Μες στον Τεκέ της Μαριγώς
Η δικτατορία του Μεταξά έφερε την απαγόρευση της διακίνησης των ιστορικών τραγουδιών και η δομή της Ελλάδας άρχισε να αλλάζει οριστικά. Η περίοδος 1932-1940 χαρακτηρίζεται ως «η χρυσή εποχή του αστικού τραγουδιού». Τότε άρχιζε να δεσπόζει ο Βαμβακάρης, ο Τούντας, ο Μπαγιαντέρας, ο Μπάτης. Ακολούθησαν ο Τσιτσάνης, ο Χιώτης και αρκετοί ακόμη επώνυμοι. Τα ούτια έδωσαν τη θέση τους στους μπουζουκομπαγλαμάδες. Η «γυναίκα» είχε εξέχουσα θέση στη ζωή των μουσικών. Ήταν αφέντρα και κυρά. Η περίοδος 1922-1940 ήταν από τις πιο σημαντικές στην ιστορία του αστικού τραγουδιού. Το έκανε γνωστό στον κόσμο και το έβγαλε από τον υπόκοσμο του Πειραιά.
Το έργο που παρήχθη εκείνη την εποχή , ήταν, είναι και θα είναι ανυπολόγιστης αξίας και θα συνεχίζει να είναι μια τεράστια κληρονομιά για όλους μας. Κάτι που οφείλουμε να μην ξεχνάμε και ως λαός αλλά και ως ΕΘΝΟΣ.
Πρόσωπα
Γριά Μαριγώ: Θεοπίστη Αναστασιάδου.
Μαριγώ: Χαριτίνη Μελισσοπούλου (Τραγούδι).
Δάσκαλος: Θανάσης Βαμβακάς (Τραγούδι).
Μαέστρος: Απόστολος Αποστολίδης (Κιθάρα, Μπουζούκι, Τραγούδι).
Παναγής: Παναγιώτης Αμπεριάδης (Κιθάρα, Τραγούδι)
Νάκος : Γιάννης Βαμβακάς (Μποζούκι, Μπαγλαμά, Τραγούδι)
Βασίλης Τρούμπας: Βασίλης Κιορμήτρου (Μπουζούκι)
Μητσάρας: Δημήτρης Γεωργουδάκης (Ακορντεόν).
Βλάμισσα: Ελευθερία Οικονομίδου (Χορός)
Ναυτικός: Γρηγόρης Γιουβανόγλου
Συντελεστές
Σενάριο, Σκηνοθετική επιμέλεια: Θεοπίστη Αναστασιάδου
Επιλογή τραγουδιών: Απόστολος Αποστολίδης και Παναγιώτης Αμπεριάδης
Μουσική επιμέλεια: Απόστολος Αποστολίδης
Σκηνικά: Γιάννης Κοτζαπαναγιώτης (σχεδίαση, κατασκευή) . Βασισμένο σε μια ιδέα του Α. Κώτσα.
Οπτικοακουστική παρουσίαση: Θανάσης Τσολούφης (μελέτη, κείμενα, επιμέλεια βίντεο)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;