Τα υπέρ και τα κατά που συναντάμε στις επιβατικές εκδόσεις των επαγγελματικών οχημάτων είναι συνήθως γνωστά, όμως με το Tourneo Connect τα πράγματα ίσως είναι λίγο διαφορετικά. Το νέο μοντέλο της Ford αναμένεται τον προσεχή Ιανουάριο, με τιμές που δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη.
Αν αναρωτιέστε για ποιο λόγο να επιλέξει κάποιος το Tourneo Connect και όχι το C-MAX που είναι «περισσότερο αυτοκίνητο», την ίδια απορία είχαμε και εμείς. Και η απάντηση που λάβαμε από τα στελέχη της Ford ήταν ότι «πρόκειται για ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων, το οποίο προσφέρει μεγάλους χώρους και καλύπτει διαφορετικές ανάγκες». Όντως, το Tourneo Connect δεν είναι απλά ένα βανάκι με παράθυρα.
Το νέο μοντέλο στη γκάμα της μάρκας με το μπλε οβάλ σήμα μοιράζεται την πλατφόρμα C με αυτοκίνητα όπως το Focus, το C-MAX και το Kuga. Κυκλοφορεί σε δύο αμαξώματα, το κοντό μήκους 4,42 m για το Tourneo Connect και το μακρύ μήκους 4,82 m για το Grand Tourneo Connect. Το δεύτερο μπορεί να παραγγελθεί και με τρίτη σειρά καθισμάτων, φιλοξενώντας έως 7 επιβάτες. Οι πίσω συρόμενες πόρτες διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την είσοδο και την έξοσο από το αυτοκίνητο.
Το Tourneo Connect δεν προσφέρει απλά αχανείς χώρους, αλλά και άπειρες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού. Τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως ή και αφαιρούνται, επιτρέποντας τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, ακόμη και ποδηλάτων. Η τρίτη σειρά στο Grand Tourneo Connect είναι συρόμενη, δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής περισσότερου χώρου για τα γόνατα των επιβατών ή για τις αποσκευές. Με αυτό το μοντέλο, η Ford απευθύνεται κυρίως σε νέους ανθρώπους που… πνίγονται στο ασφυκτικό περιβάλλον των πόλων και λατρεύουν τις δραστηριότητες όπως η ποδηλασία ή το windsurfing.
Δύο κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου προσφέρει η Ford για το Tourneo Connect. Βασικός και ιδιαίτερα δημοφιλής είναι ο EcoBoost του 1 lt. με τα 100 PS (και 6άρι μηχανικό κιβώτιο). Διαθέσιμος είναι επίσης ο 1.6 EcoBoost 150 PS (με αυτόματο σύστημα μετάδοσης, ίδιου αριθμού σχέσεων). Όσον αφορά τους diesel, υπάρχει ο 1.6 TDCi, με 75, 95 και 115 PS. Η πιο ασθενής έκδοση δεν θα εισαχθεί πάντως στη χώρα μας, καθώς αν και οικονομική δεν ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Σε επαρχιακό δίκτυο οδηγήσαμε το 5θέσιο Tourneo με τον 1.000άρη EcoBoost και το 7θέσιο Grand Tourneo με τον 1.6 diesel 115 PS. Η ποιότητα κύλισης κρίνεται πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης φιλοσοφίας, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι (προκαλούνται από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες) δεν είναι τόσο δυνατοί ώστε να γίνονται ενοχλητικοί. Η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζει καλή ορατότητα περιμετρικά του οχήματος. Το τιμόνι είναι μεν καλό σε αίσθηση, υπολείπεται όμως σε πληροφόρηση του C-MAX. Όσον αφορά την κατανάλωση και στις δύο περιπτώσεις ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε κοντά στα 7 lt/100 km.
Η Ford δεν πήρε λοιπόν ένα μικρό επαγγελματικό βαν, του έβαλε καθίσματα και παράθυρα και το έβγαλε στην κυκλοφορία. Δούλεψε πάνω σε αυτό, ώστε να δημιουργήσει ένα διαφορετικό οικογενειακό μοντέλο. Το Tourneo Connect προσφέρει υψηλά στάνταρ ενεργητικής αλλά και παθητικής ασφάλειας, όπως μαρτυρούν τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP. Για πολυμελείς οικογένειες ή για όσους θέλουν να μεταφέρουν το… νοικοκυριό τους, αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.0 EcoBoost)
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 17,3 kgm στις 1.400-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 14 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,6 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Βάρος: 1.420 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.418/2.137/1.852 mm
Χώρος αποσκευών: 1.029 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 141,90 ευρώ
protothema.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;