Παιχνίδι-ρομπότ για παιδιά με αυτισμό

26 Ιουνίου 201517:00

Πανευρωπαϊκή πρωτιά για την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ένα πρωτοποριακό παιχνίδι για την εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό ή δυσκολίες κοινωνικοποίησης δημιούργησε η ερευνητική ομάδα του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή Νικόλαο Φαχαντίδη.

Πρόκειται για την εφαρμογή ARRoW, η οποία αξιοποιεί ένα λούτρινο παιχνίδι-ρομπότ στο οποίο ενσωματώθηκαν χαρακτηριστικά λόγου, έκφρασης και κίνησης.

Στόχος του είναι να βοηθήσει παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, παρουσιάζουν διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, αλλά και γενικότερα προβλήματα επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης.

Μάλιστα, η εφαρμογή αυτή χάρισε την πανευρωπαϊκή πρωτιά στην ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή ARRoW, με την οποία η ομάδα του ΠΑΜΑΚ συμμετείχε στον διαγωνισμό TELLUS Awards, επιλέχθηκε στη νικήτρια τετράδα με τις πιο καινοτόμες εφαρμογές εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην Ευρώπη.

Ο διαγωνισμός TELLUS Awards – Technology Enhanced Learning χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο να αναδείξει υπηρεσίες και προϊόντα τα οποία θα προβληθούν ως μοντέλα καινοτόμων εφαρμογών τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Η τελική φάση του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, στο πλαίσιο της έκθεσης «Futur en Seine», μεταξύ 11 και 13 Ιουνίου 2015, με την παρουσίαση των 16 φιναλίστ ενώπιον επταμελούς διεθνούς επιτροπής, η οποία τελικά επέλεξε τη νικήτρια τετράδα.

Στον διαγωνισμό, εκτός από την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, έλαβαν μέρος περισσότερα από 130 πανεπιστήμια, ερευνητικά ινστιτούτα και εταιρείες από ολόκληρη την Ευρώπη και την Ελλάδα.

Μάλιστα, λίγες μέρες μετά την επιτυχία της ερευνητικής ομάδας του ΠΑΜΑΚ στο Παρίσι, η πρωτοποριακή εκπαιδευτική μέθοδος και το λούτρινο ρομποτικό παιχνίδι παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση εκπαιδευτικής τεχνολογίας του Λονδίνου EdTech2015-Europe, την περασμένη Πέμπτη 18 Ιουνίου.

Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, η μέθοδος ARRoW αξιοποιεί ρομποτικό λούτρινο παιχνίδι, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την ελληνική ομάδα SocioBotix, η οποία και το κατασκεύασε. Το ρομπότ μπορεί να αξιοποιηθεί από δασκάλους, θεραπευτές και γονείς, οι οποίοι, εφαρμόζοντας τη μέθοδο ARRoW, υλοποιούν αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες με στόχο να υποστηρίξουν το παιδί να «ανοιχτεί», αρχικά προς το λούτρινο παιχνίδι-ρομπότ και σταδιακά προς το υπόλοιπο κοινωνικό του περιβάλλον.

Πηγή: makthes.gr

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr