Η Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης και τα βιβλιοπωλεία +Βιβλία Καφετζή παρουσιάζουν τον δημοφιλή συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Πέτρο Μάρκαρη και το τελευταίο του βιβλίο, με τίτλο «Περαίωση».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον πολυχώρο του βιβλιοπωλείου την Τρίτη 29 Μαΐου 2012 και ώρα 20.00
Σχετικά με το βιβλίο
Ο αγαπημένος αστυνόμος Χαρίτος -χαρακτηριστικό δείγμα Έλληνα μικροαστού – βιώνει την οικονομική κρίση όπως όλοι μας, έχοντας όμως να αντιμετωπίσει και έναν κατά συρροή δολοφόνο φοροφυγάδων.
Τα δύο πρώτα μυθιστορήματα του Πέτρου Μάρκαρη έγιναν τηλεοπτικές σειρές με το Μηνά Χατζησάββα να ενσαρκώνει τον αστυνόμο Χαρίτο. Ακολούθησε Ο Τσε αυτοκτόνησε, ο Βασικός μέτοχος, το Παλιά, πολύ παλιά για να φθάσουμε στην «τριλογία της κρίσης» που την άνοιξαν τα Ληξιπρόθεσμα δάνεια και συνεχίζεται τώρα με την Περαίωση.
«Ο Χαρίτος βρίσκεται για πρώτη φορά σε μία πολύ μεγάλη κρίση, σε μία πολύ μεγάλη καμπή. Το ότι για πρώτη φορά δε βρίσκει απαντήσεις στο λεξικό του Δημητράκου, το ότι για πρώτη φορά ζητάει τη βοήθεια μιας αστυνομικού profiler, είναι η πρώτη φορά που η Αδριανή του παρέχει μία ηθική υποστήριξη και είναι η πρώτη φορά που ο Ζήσης εμφανίζεται στο σπίτι του. Αυτά είναι τα τέσσερα σημεία καμπής του Χαρίτου» είπε σε μία παρουσίαση, η επίκουρη καθηγήτρια του ΑΠΘ Ελένη Παπάζογλου και ο κ. Μάρκαρης συμπλήρωσε ότι η καμπή του Χαρίτου εκφράζει στο πρόσωπό του την καμπή όλης της Ελλάδας.
«Ποτέ ο Χαρίτος ότι κι αν έκανε δεν απομακρύνθηκε από το σώμα της χώρας, είναι κοντά στο σώμα της χώρας, ανήκει σ’ αυτό.» Έχει μία κόρη που έφθασε μέχρι το διδακτορικό και παραμένοντας άνεργη επιθυμεί να μεταναστεύσει. Ο ίδιος έχει υποστεί όλες τις μειώσεις μισθών και παροχών ως Έλληνας αστυνομικός.
Η συνειδησιακή κρίση του ήρωα έχει να κάνει με το ότι πρέπει να συλλάβει ένα δολοφόνο με τις πράξεις του οποίου δεν βρίσκεται στην ουσία αντίθετος. Η λογική του δολοφόνου είναι ότι στην Ελλάδα για να αρχίσεις να εισπράττεις φόρους πρέπει να σκοτώσεις φοροφυγάδες.
«Κανένα άλλο μυθιστόρημα της σειράς του Χαρίτου δεν είναι τόσο σκοτεινό γιατί τόσο σκοτεινό είναι το παρόν και το μέλλον μας. Τα δύο αισιόδοξα μηνύματα του βιβλίου είναι η συμφιλίωση η απόλυτη δύο ιστορικών αντιπάλων -του μπάτσου με το διωκόμενο παλιό αριστερό- και το δεύτερο είναι η νεαρή profiler Μάνια που συμβολίζει την προοπτική που δίνουν οι νέοι» συμπλήρωσε ο κ. Μάρκαρης.
Σχετικά με το Συγγραφέα
Πέτρος Μάρκαρης (γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη, 1 Ιανουαρίου 1937) είναι διεθνώς γνωστός Έλληνας συγγραφέας. Γράφει στα ελληνικά, τουρκικά και γερμανικά.
Εμφανίστηκε το 1965 με το θεατρικό έργο Η ιστορία του Αλή Ρέτζο. Ασχολήθηκε με τη συγγραφή θεατρικών έργων, κινηματογραφικών σεναρίων και τηλεοπτικών σειρών, καθώς και με μεταφράσεις λογοτεχνικών και θεατρικών έργων (μετέφρασε και σχολίασε και τα δύο μέρη του Φάουστ του Γκαίτε). Τα προηγούμενα μυθιστορήματά του Νυχτερινό δελτίο, Άμυνα ζώνης, Ο Τσε αυτοκτόνησε έχουν πρωταγωνιστή τον αστυνομικό Κώστα Χαρίτο και κυκλοφορούν μεταφρασμένα με μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αγγλία, την Τουρκία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες.
Τον Ιανουάριο του 2008, ο Πέτρος Μάρκαρης επιλέχθηκε για πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ.). Μετά τη λήξη της θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου, τον Μάιο του 2009, ο Μάρκαρης γνωστοποίησε την απόφασή του να μην μετέχει στο νέο Δ.Σ..
Εργογραφία
Βιβλία
Ο Τσε αυτοκτόνησε, μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 2004
Άμυνα ζώνης, μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 1998
Νυχτερινό δελτίο, μυθιστόρημα, Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 1995
Το Ημερολόγιο μιας Αιωνιότητας, το ημερολόγιο γραφής του σεναρίου για την ομώνυμη ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, 1998
Ο Μπρεχτ και ο Διαλεκτικός Λόγος, δοκίμια, 1982
Σειρά Κώστας Χαρίτος:
Nυχτερινό δελτίο, 1995
Άμυνα ζώνης, 1998
Ο Τσε αυτοκτόνησε, 2003
Βασικός Μέτοχος, 2006
Παλιά, Πολύ Παλιά, 2008
Ληξιπρόθεσμα δάνεια, 2010
Περαίωση, 2011
Κινηματογράφος
Τριλογία: Το λιβάδι που δακρύζει, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου, συνεργασία στο σενάριο, 2004
Μην περνάς ανάβει κόκκινο, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Ισαβέλλας Μαυράκη, 2003
Μια αιωνιότητα και μια μέρα, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου, σενάριο σε συνεργασία με τον Τονίνο Γκουέρα, 1998
Κρατικό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, 1998
Κρατικό Βραβείο Σεναρίου, 1998
Κρατικό Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, 1998
Χρυσός Φοίνικας, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 1998
Το βλέμμα του Οδυσσέα, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου, σενάριο σε συνεργασία με τον Τονίνο Γκουέρα, 1995
Κρατικό Βραβείο Σεναρίου, 1995
Grand Jury Prize, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 1995
Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 1995
Το μετέωρο βήμα του πελαργού, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου, σενάριο σε συνεργασία με τον Τονίνο Γκουέρα και τον Θανάση Βαλτινό, 1991
Εραστές στη μηχανή του χρόνου, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παναγιωτάτου, 1990
Ο Μεγαλέξανδρος, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου, 1980
Χρυσό Λιοντάρι, Διεθνές Φεστιβάλ Βενετίας, 1980
Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Φεστιβάλ Βενετίας, 1980
Μέρες του 36, ταινία μεγάλου μήκους σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου, σενάριο σε συνεργασία με τον Θανάση Βαλτινό και τον Στρατή Καρρά, 1972
Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου, 1973
Τηλεόραση
Η ανατομία ενός εγκλήματος, αστυνομική σειρά αυτοτελών επεισοδίων, συνεργασία σε 47 από τα 72 επεισόδια της σειράς σε σκηνοθεσία Πάνου Κοκκινόπουλου, Μπάμπη Σπανού και άλλων, ΑΝΤ1, 1992-94
Μια γυναίκα από το παρελθόν, αστυνομική σειρά 16 επεισοδίων βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή σε σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου, 1992
Αργώ, κοινωνική σειρά βασισμένης στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γ. Θεοτοκά σε σκηνοθεσία Αντώνη Βογιάζου, συνεργασία σε 9 επεισόδια από σύνολο 26 επεισοδίων, 1980
Θέατρο
Όπως και τ’ άλογα, 1986
Οι φιλοξενούμενοι, 1981
Το έπος του βασιλιά Υμπύ, από το έργο του Αλφρέ Ζαρύ, 1972
Η ιστορία του Αλή Ρέτζο, 1965
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;