Η δόξα, ωστόσο, δεν περιορίστηκε μόνο στο βαρύτιμο τρόπαιο που βρίσκεται στα χέρια της Nazionalmannschaft από το βράδυ της Κυριακής. Το Μουντιάλ «χάρισε» στη γερμανική οικονομία 2 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως, στον τομέα των υποδομών.
Ακόμη, η κατάκτηση του τροπαίου έδωσε ώθηση στην γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas, καθώς η φανέλα με τα τέσσερα αστέρια, που σηματοδοτεί τα τέσσερα κερδισμένα Μουντιάλ από τη Γερμανία, έγινε ανάρπαστη και ξεπούλησε μέσα σε ελάχιστες ώρες μετά τον τελικό.
Η Γερμανία νίκησε την Αργεντινή την Κυριακή στο Μαρακανά με γκολ του Γκέτσε στην παράταση. Η Adidas έχει ήδη αρχίσει από την επομένη να βλέπει τα αποτελέσματα του γερμανικού θριάμβου, με τους πελάτες να συρρέουν στο κατάστημα της Φρανκφούρτης για να αποκτήσουν τη νέα λευκή φανέλα της εθνικής ομάδας που φέρει τα τέσσερα αστέρια και κοστίζει 84.95 ευρώ.
Η Adidas, μάλιστα, είχε ήδη κάνει μία μικρή επιτυχία πριν από τη νίκη της Γερμανίας. Οπως ανέφερε ο Αντρέ Λάνγκερ, ένας από τους τυχερούς που απέκτησαν αντίγραφο της φανέλα με το Νο 19 του Μάριο Γκέτσε, του σκόρερ του νικητήριου γκολ, «ο γιος μου θα αποκτήσει αυτή τη φανέλα, η οποία έχει φυσικά πάνω της τα τέσσερα αστέρια- για τα 18α γενέθλιά του. Τώρα είναι μόλις ενός έτους».
Το πρωί της Δευτέρας στο site της η Adidas ήδη είχε την ένδειξη «sold out» δίπλα στις νέες αυτές φανέλες, τονίζοντας ότι θα προμηθευτεί καινούριες για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση.
Μάλιστα, οι μετοχές της εταιρείας έκλεισαν με άνοδο 2,85% με την εκπρόσωπό της να επισημαίνει ότι η νίκη της Γερμανίας θα δώσει μία επιπλέον μικρή ώθηση στην εταιρεία.
Ο Βέρνερ Χάιτσμαν, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης εμπόρων αθλητικών ειδών, υπογράμμισε ότι οι παλιές εμφανίσεις της εθνικής ποδοσφαιρικής ομάδας της Γερμανίας εξαντλήθηκαν τις τελευταίες ημέρες πριν από τον τελικό και εκτιμά ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να περιμένουν κάτι καλό και στον απόηχο του Μουντιάλ.
Ο Ο Ρολφ Μπούερκλ αναλυτής στο ινστιτούτο GfK ανέφερε ότι η γενική διάθεση στην γερμανική αγορά αναμένεται να βελτιωθεί αλλά δεν θα επηρεάσει τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης της χώρας.
Σύμφωνα με τον Φόλκερ Τράιερ, γενικό γραμματέα του υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου η κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου από την Γερμανία είναι μία «μεγάλη επιτυχία της γερμανικής οικονομίας» ενώ ήδη έχει προσφέρει στην γερμανική οικονομία 2 δισ. ειδικά από παραγγελίες σε θέματα υποδομής.
Εμπορικές ενώσεις και οικονομολόγοι τονίζουν ότι ο ενθουσιασμός της νίκης θα ανυψώσει το ηθικό των καταναλωτών στη Γερμανία, το οποίο βρίσκεται στο απόγειό του αυτή τη στιγμή μετά από 7,5 χρόνια.
Πηγή: Reuters