Ανοίγουν μεθαύριο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, οι φάκελοι υποψηφιοτήτων των ενδιαφερομένων επενδυτών για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Τα προς παραχώρηση και εκμετάλλευση αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες. Οι ιδιώτες επενδυτές θα υλοποιήσουν επενδύσεις σε υποδομές ύψους 200 – 230 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, ενώ το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων. Ο διαγωνισμός αφορά το αρχικό εφάπαξ τίμημα και τις ετήσιες πληρωμές, οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη ή έσοδα κάθε ομάδας αεροδρομίων. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου, της ηπειρωτικής χώρας και των Χανίων τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατ. επιβάτες.
Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι επτά αερολιμένες: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτιου, Καβάλας και Χανίων. Σε αυτή την ομάδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αν επιθυμούν να συμπεριλάβουν στην πρότασή τους και άλλα τρία αεροδρόμια αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων – Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τους επτά επίσης αερολιμένες: Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου. Ως ενδεχόμενες προσθήκες σε αυτή την ομάδα είναι η Λήμνος, η Χίος και η Κάρπαθος. Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου δεν εντάσσεται σε κάποια ομάδα και μπορεί να το επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι φακέλους υποψηφιοτήτων θα καταθέσουν επιχειρηματικοί όμιλοι από τη Γάλλια, Γερμανία, Αργεντινή και Κίνα.
Η γερμανική Fraport, η οποία διαχειρίζεται 10 αεροδρόμια μεταξύ των οποίων του Μπουργκάς και της Βάρνας στη Βουλγαρία, της Αττάλειας στην Τουρκία, βρίσκεται σε συζητήσεις με τον όμιλο Κοπελούζου, ο οποίος ήδη διαθέτει το 5% του ΔΑΑ . Υποψηφιότητα θέτει και ηΗ ελβετική Flughafen Zurich και η Corporacion America από την Αργεντινή, η οποία διαχειρίζεται 49 αεροδρόμια σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη.
Ομως και ο γαλλικός όμιλος Vinci εκτιμάται ότι τελικά θα κατέλθει στον διαγωνισμό – πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με την κατασκευαστική εταιρεία Ακτωρ προκειμένου να αναλάβουν από κοινού την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, για το οποίο θα προκηρυχθεί ξεχωριστός διαγωνισμός. Παράλληλα, ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό έχει εκδηλωθεί και από την πλευρά του ΔΑΑ αλλά και των Κινέζων. Υπενθυμίζεται ότι ήδη δύο κινεζικές εταιρείες, n Shenzhen Airport, ένα κινεζικό fund που δραστηριοποιείται στον τομέα διαχείρισης αεροδρομίων και n Friedmann Pacific Investment Holdings, ένας κινεζικών συμφερόντων όμιλος που συμμετέχει στην China Aircraft Leasing Company, n οποία παρέχει υπηρεσίες leasing αεροσκαφών στην Ασία, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τον ΔΑΑ.
www.toxrima.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;