Το σύστημα εισροών εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι πλέον υλοποιήσιμο με χρονικό περιορισμό . Ήδη στη περιφέρεια Αττικής & Θεσ/νίκης περίπου 1.400 πρατήρια αύριο 27/03/2013 πρέπει να λειτουργούν με το παραπάνω σύστημα.
Από ενημέρωση που υπάρχει περίπου 300 πρατήρια – αν το Υπουργείο δεν αλλάξει κάτι – είναι και το πιο πιθανό, αυτά τα πρατήρια θα παραμείνουν κλειστά μέχρι να ολοκληρώσουν την όλη διαδικασία, η οποία παρεμπίπτοντος εμπεριέχει και πολύ γραφειοκρατία. H ημερομηνία για την υπόλοιπη περιφέρεια είναι μέχρι 27/03/2014 χωρίς καμία περεταίρω παράταση. Δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με όσους πρατηριούχους έχουν εγκαταστήσει το σύστημα και θα πουλήσουν πετρέλαιο θέρμανσης τον Οκτώβριο. Από τι στιγμή που έχουν ολοκληρωμένο σύστημα δεν υπάρχει λόγος να συν λειτουργούν τον Ήφαιστο. Από μέρα σε μέρα αναμένεται αυτή η διευκρίνηση από το Υπουργείο. Όπως βλέπουμε η χρονική διάρκεια μέχρι της 27/03/2014 είναι περίπου 6 μήνες (01/09/2013-27-03-2014). Στον νομό μας έχει τοποθετηθεί μόλις σε περίπου 10 πρατήρια (τα 6 από την εταιρία μας). Αν υπολογίσουμε ότι θέλει 3 μήνες, εν τάχει σας αναφέρω την διαδικασία υλοποίησης: Προσφορά στο πρατήριο-αποδοχή αυτής με προκαταβολή 30% (περίπου 1 εβδομάδα)- παραγγελία εξοπλισμού, εργασίες πρατηρίου, σκαψίματα, εγκατάσταση καλωδιώσεων (1 μήνας περίπου), παραλαβή εξοπλισμού και εγκατάσταση στο πρατήριο κατόπιν συνεννοημένου ραντεβού (2 εβδομάδες περίπου). Όμως το δυσκολότερο είναι ο “δοκιμαστικός μήνας” ο οποίος αν δεν ολοκληρωθεί σωστά και να παραδοθεί όλο το υλικό σε φάκελο στη Νομαρχία δεν λογίζεται ενεργοποιημένο σύστημα στο πρατήριο. Άρα στο σύνολο θέλουμε 3 μήνες για κάθε πρατήριο. Οι εταιρίες εγκατάστασης είμαστε περίπου 40 από τις οποίες περίπου 10 στην επαρχία, τότε καταλαβαίνουμε ότι τα χρονικά περιθώρια είναι μηδενικά, συνυπολογίζοντας Χριστούγεννα, χειμώνα. Βλέπουμε ότι το κράτος θέλει να βάλει ένα τέλος στη μη ελεγχόμενη διακίνηση καυσίμων και με την σύμφωνη γνώμη των δύο ομοσπονδιών των βενζινοπωλών ΟΒΕ – ΠΟΠΕΚ κατάφερε να ξεκινήσει από τα πρατήρια. Εκτός όμως από το παραπάνω σύστημα οι πρατηριούχοι έχουν μπροστά τους ένα ακόμη κόστος να καλύψουν και δεν είναι άλλο από την ογκομέτρηση των δεξαμενών τους με καταληκτική ημερομηνία την 01/01/2015. Για να μπορέσει το σύστημα εισροών – εκροών να λειτουργήσει σωστά, πρέπει να είναι ακριβέστατα (μέτρηση ανά χιλιοστό) ογκομετρημήνες οι δεξαμενές των πρατηρίων.
Για να το διαπιστώσει αυτό προχωράει πρώτα στην εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών και αν η απόκλιση εισροών από τις εκροές είναι μεγαλύτερη από 1,5% τότε πρέπει μέχρι 01/01/2015 να ογκομετρήσει τις δεξαμενές του. Ας δούμε όμως τι καλείται να πληρώσει ο βενζινοπώλης για όλα τα παραπάνω. Το κόστος του συστήματος εισροών – εκροών έχει άμεση σχέση με το πλήθος των δεξαμενών ενός πρατηρίου. Αν αναλογιστή κανείς ότι ο μέσος όρος στα επαρχιακά πρατήρια είναι οι πέντε δεξαμενές τότε το κόστος για ένα αρκετά αξιόλογο σύστημα ανέρχεται στις 11.000 – 12.000 χιλιάδες ευρώ πλέον ΦΠΑ. Επίσης η ογκομέτρηση δεξαμενών κοστίζει όπως είναι φυσικό ανάλογα με το μέγεθος τις κάθε δεξαμενής, οπότε αν πάρουμε σαν μέσο όρο δεξαμενή 7.000-10.000 χιλιάδων λίτρων το συνολικό κόστος (πριν – μέτρηση – μετά) ανέρχεται στις 4.000€ περίπου πλέον ΦΠΑ. Άρα βλέπουμε ότι οι πρατηριούχοι καλούνται να καλύψουν ένα κόστος κοντά στις 20.000€ με μόνο αντιστάθμισα το περίφημο κουπόνι (ΦΕΚ. 540 Β 07/03/2013), για το οποίο είναι αμφίβολό αν θα πληρωθεί άμεσα, μιας και είναι από εθνικούς πόρους. Βάση αυτού του κουπονιού ο πρατηριούχος θα λάβει ένα βοήθημα μόνο για τις εισροές –εκροές .Είναι 3.750€ συν 400€ ανά δεξαμενή, που σε σχέση με το παραπάνω παράδειγμα θα πάρει εκτός των 3.750€ και άλλα 2.000€ δηλαδή περίπου το 35% της δαπάνης. Η ογκομέτρηση δεν έχει κάποια μορφή επιδότηση.
Η εταιρία μας Computer Consulting Ν. Αλμπανόπουλος & Σια ΟΕ είναι προς το παρόν η μόνη εξουσιοδοτημένη-πιστοποιημένη εταιρία στο νομό μας για την εγκατάσταση τέτοιου συστήματος (Αριθμός Εγκαταστάτη Νο 33). Χρησιμοποιεί το ολοκληρωμένο σύστημα της εταιρίας SingularLogic AE η οποία έχει εγκαταστήσει πάνω από 1.200 τέτοια συστήματα σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα εταιρίες όπως η SHELL, EKO, AEGEAN, ΕΛΙΝ, εγκαθιστούν στα ιδιόκτητα πρατήρια τους το παραπάνω σύστημα. Εμείς έχουμε εγκαταστήσει στο νομό μας 6 πρατήρια με το σύστημα εισροών εκροών και βρισκόμαστε στο στάδιο της υλοποίησης ακόμη δύο. Έχουμε αποκτήσει μια εμπειρία που μας καθιστά ανεπιφύλακτα εγγυητές της εύρυθμης λειτουργιάς ενός πρατηρίου. Βάση της Φ2-2022/14.11.2012 η αποκατάσταση βλάβης σε κάποιο επιμέρους σύστημα (βλάβη ηλεκτρονικής βέργας απαγορεύει εκροή καυσίμου από το συγκεκριμένη δεξαμενή, βλάβη υπολογιστή σταματάει το πρατήριο να πουλάει καύσιμα) δύναται να αποκατασταθεί το πολύ μέχρι 5 εργάσιμες ημέρες. Οπότε μπορεί να καταλάβει κάποιος την σπουδαιότητα να έχει έναν εγκαταστάτη δίπλα του.
Συνοψίζοντας, γνώμη μας είναι ότι όσα πρατήρια έχουν αποφασίσει να μην αναστείλουν την δραστηριότητα τους, και έχουν την οικονομική δυνατότητα να τοποθετήσουν το σύστημα να το κάνουν άμεσα, δηλαδή ΤΩΡΑ. Έχοντας και το κόστος της ογκομέτρησης μπροστά τους, όσο αργούνε στην εγκατάσταση θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα μεγάλο κόστος συσσωρευμένο.
Με εκτίμηση
Για την Computer Consulting
Νικόλαος Αλμπανόπουλος
Κιν. 6936 648338
_________________________________________
Computer Consulting
Ν. Αλμπανόπουλος & Σία Ο.Ε.
Αν. Παπανδρέου 6 – T.K. 67100 – Ξάνθη
Τηλ: 25410 84241 – Fax: 25410 84281 – E-mail: alnikos@cconsulting.gr
Web: www.cconsulting.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;