Την εγκατάσταση περίπου 30.000 μηχανημάτων για τυχερά παίγνια, αλλά και τη νόμιμη λειτουργία του διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων», το οποίο εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.
Ειδικότερα, προβλέπεται η προκήρυξη τεσσάρων έως δέκα αδειών ευρείας κλίμακας μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα αφορούν σε 25.000 παιγνιομηχανήματα συνολικά (ίσος αριθμός μηχανημάτων ανά άδεια). Προβλέπεται επίσης έως 5.000 επιπλέον παιγνιομηχανήματα ότι μπορούν να λειτουργήσουν με άδειες περιορισμένης κλίμακας (από 1 έως 5 μηχανήματα).
Σε ό,τι αφορά ο διαδικτυακό στοίχημα, θα προκηρυχθούν 15 έως 50 άδειες, μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Αναλυτικά, το σχέδιο νόμου προβλέπει: Ορισμός του πεδίου εφαρμογής του νόμου
* Βασικοί ορισμοί των εννοιών που εμπλέκονται στην περιγραφή και στη λειτουργία των παιγνίων.
* Για τις εταιρίες ΟΠΑΠ ΑΕ και ΟΔΙΕ ΑΕ εφαρμόζονται οι ειδικές ισχύουσες διατάξεις.
* Διενέργεια παιγνίων μετά από αδειοδότηση.
Ίδρυση «Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων»
* Η ΕΕΕΠ θα παρακολουθεί την αγορά που ανοίγει και η οποία σταδιακά θα ενσωματώσει τις αρμοδιότητες όλων των υφιστάμενων εποπτικών αρχών.
* Η ΕΕΕΠ είναι ειδικευμένη αυτόνομη δημόσια υπηρεσία εποπτευόμενη από το Υπουργείο Οικονομικών.
* Τα βασικά κείμενα διάρθρωσης και λειτουργίας της ΕΕΕΠ είναι ο Οργανισμός, ο Κανονισμός Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων (ΚΔΕΠ) και ο Κώδικας Δεοντολογίας Παιγνίων (ΚΔΠ).
* Προβλέπονται οι τεχνικές απαιτήσεις και οι εξασφαλίσεις για την αποτελεσματική λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (ΠΣΕΕ) που προσδιορίζονται από τον ΚΔΕΝ με στόχο την ηλεκτρονικής παρακολούθηση των παιγνίων σε πραγματικό χρόνο.
* Προσδιορίζεται ο τρόπος διανομής και απόδοσης των κερδών στου παίκτες, τα οποία πρέπει να καθορίζονται σε υψηλό γενικά ποσοστιαίο επίπεδο επί των ποσών που παίζονται (προβλέπεται ελάχιστο όριο 80%).
Κανόνες υπεύθυνου παιχνιδιού για την προστασία των παικτών, των ανηλίκων ιδιαίτερα και της κοινωνίας γενικά
* Απαγορεύεται η συμμετοχή ανηλίκων σε τυχερά παίγνια. Οι ανήλικοι μπορούν να συμμετέχουν μόνο στα τεχνικά-ψυχαγωγικά παίγνια.
* Ορίζεται το κόστος συμμετοχής στο παίγνιον ή στο στοίχημα (από 0,10 ευρώ έως 5 ευρώ)
* Απαγορεύεται το μέγιστο ποσό που μπορεί να χάσει ένας παίκτης να υπερβαίνει το ποσό της συμμετοχής του στο παίγνιο.
* Προβλέπεται η ατομική κάρτα παίκτη, ώστε να παρακολουθούνται η ηλικία και οι χρηματορροές.
* Ορίζονται οι κανόνες απορρήτου για την προστασία των παικτών με εξαίρεση τις ελεγκτικές και φορολογικές αρχές.
* Προβλέπονται κυρώσεις για την παραβίαση των όρων συμμετοχής στην αγορά.
Κανόνες αδειοδότησης παιγνιομηχανών
* Προβλέπεται η προκήρυξη τεσσάρων έως δέκα αδειών ευρείας κλίμακας μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα αφορούν σε 25.000 παιγνιομηχανήματα συνολικά (ίσος αριθμός μηχανημάτων ανά άδεια).
* Προβλέπεται έως 5.000 επιπλέον παιγνιομηχανήματα ότι μπορούν να λειτουργήσουν με άδειες περιορισμένης κλίμακας (από 1 έως 5 μηχανήματα).
* Ευρείας κλίμακας κάτοχοι άδειας μπορούν να είναι ΑΕ με κατατεθειμένο κεφάλαιο τουλάχιστον 500.000 ευρώ με έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα.
* Ορίζεται ότι στην προκήρυξη θα υπάρχει η τιμή εκκίνησης του τιμήματος της άδειας για τα τυχερά παίγνια. Αυτό θα καταβάλλεται 80% με την έκδοση της άδειας και το υπόλοιπο 20% σταδιακά σύμφωνα με την προκήρυξη.
* Προβλέπεται η ελεύθερη διάθεση τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και διεξαγωγή τους μόνο σε αδειοδοτημένους χώρους.
Κανόνες και περιορισμοί παροχής υπηρεσιών διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα
* Προβλέπεται η προκήρυξη 15 έως 50 αδειών μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό
* Η ΕΕΕΠ μέσω του ΚΔΕΠ καθορίζει τις λεπτομέρειες του συστήματος αδειδότησης και τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στους κατόχους άδειας.
* Η διάρκεια των αδειών είναι πενταετής.
* Οι ιστότοποι οφείλουν να έχουν ονομασία με κατάληξη .gr
Γενικές υποχρεώσεις αδειούχων, παρόχων και φορέων
* Προβλέπεται η φορολόγηση με διοικητικά τέλη εκκίνησης και λειτουργίας, συμμετοχή του δημοσίου επί του κύκλου εργασιών (6%), φόρος στα κέρδη των παικτών όπως από τα λαχεία.
* Προβλέπονται οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις σε περιπτώσεις καταστρατήγησης των όρων του νόμου και της άδειας.
Τέλος, στο προτεινόμενο σχεδίου νόμου προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων από ραδιοτηλεοπτικά μέσα και η αναθεώρηση του πλαισίου για το ιπποδρομιακό στοίχημα.
Επόμενα βήματα
Το προσχέδιο του νόμου αυτού είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση (στο opengov) τον Σεπτέμβριο 2010 και στις 26 Σεπτεμβρίου 2010 οργανώθηκε ημερίδα στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Παράλληλα το Υπουργείο Οικονομικών έλαβε εγγράφως θέσεις και προτάσεις πολλών φορέων και πολιτών. Όλα αυτά έχουν ληφθεί υπόψη κατά τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία.
Σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου έχουν υπάρξει τρεις ενημερώσεις επί των βασικών σημείων του νομοσχεδίου σε διαφορετικά στάδια της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας. Στόχος είναι το νομοσχέδιο μετά την πρώτη ανάγνωση και έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο να τεθεί πλέον ως σχέδιο νόμου στα επόμενα προβλεπόμενα στάδια της διαβούλευσης και να κατατεθεί στη Βουλή το συντομότερο δυνατό για ψήφιση.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;