Το τρίτο μέρος της σειράς “Twilight”, που είναι πλέον ένα κινηματογραφικό πέρα από λογοτεχνικό – φαινόμενο,
σκηνοθετεί ο Ντέιβιντ Σλέιντ, σκηνοθέτης των ταινιών “Hard Candy” και “30 Days of Night”, ενώ το budget της ταινίας υπολογίζεται στα 95 $ εκατομμύρια. Στο “Eclipse“, η Μπέλα βρίσκεται ξανά περικυκλωμένη από τον κίνδυνο μετά από μια σειρά μυστηριωδών φόνων στο Σιάτλ και ενώ μια μοχθηρή βρικόλακας συνεχίζει την αναζήτησή της για εκδίκηση. Στο μεταξύ, αναγκάζεται να επιλέξει ανάμεσα στον έρωτά της για τον Έντουαρντ και τη φιλία της με τον Τζέικομπ, γνωρίζοντας πως η απόφασή της μπορεί να πυροδοτήσει την αιώνια διαμάχη ανάμεσα σε βρικόλακες και λυκάνθρωπους.
Ο Σκηνοθέτης
Ο Ντέιβιντ Σλέιντ γεννήθηκε το 1969 στο Σέφιλντ, όπου και σπούδασε σε σχολή καλών τεχνών. Το 2002 μετακόμισε στις ΗΠΑ με στόχο μια καριέρα ως σκηνοθέτης και ένα χρόνο μετά ανέλαβε την σκηνοθεσία της ανεξάρτητης ταινίας “Hard Candy”. Η παραγωγή του “Hard Candy” στοίχισε λιγότερο από $1 εκατ., η ταινία γυρίστηκε σε 18 μόλις μέρες, ενώ οι ερμηνείες των ανερχόμενων τότε Έλεν Πέιτζ και Πάτρικ Ουίλσον παραμένουν αξέχαστες. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Sundance Film Festival το 2005, ενώ κέρδισε τρία από τα σημαντικότερα βραβεία στο Sitges Film Festival της Ισπανίας: Καλύτερη Ταινία, Βραβείο Κοινού και Καλύτερο Σενάριο.
Ο Σλέιντ έκανε το επόμενο βήμα στο είδος του τρόμου με την ταινία “30 Μέρες Νύχτα”, όπου συνεργάστηκε με τους ηθοποιούς Τζος Χάρτνετ και Μπεν Φόστερ, ενώ το ρόλο του παραγωγού ανέλαβε ο Σαμ Ράιμι. Η ταινία “άνοιξε” στο #1 του Αμερικάνικου box office.
Η Συγγραφέας
Η Στέφανι Μέγερ γεννήθηκε το 1973 στο Κονέκτικατ και αποφοίτησε από το Brigham Young University με πτυχίο στην Αγγλική Φιλολογία. Ήταν νοικοκυρά και μητέρα τριών γιων, μέχρι που το 2003 είδε ένα έντονο όνειρο για μια ομάδα χαρακτήρων, το οποίο δεν μπορούσε να βγάλει από το μυαλό της. Επινόησε την πλοκή κατά τη διάρκεια της μέρας και άρχισε να γράφει στον υπολογιστή της αργά το βράδυ, όπου είχε ησυχία στο σπίτι. Τρεις μήνες αργότερα, η Μέγερ είχε τελειώσει το πρώτo της μυθιστόρημα με τίτλο “Λυκόφως”.
Ο εκδοτικός οίκος Brown Books for Young Readers έδωσε μια εξαψήφια προσφορά στην Μέγερ για τρία βιβλία. Μέσα σε λίγες εβδομάδες από την κυκλοφορία του, το “Λυκόφως” εμφανίστηκε στο νούμερο 5 της λίστας best seller των New York Times. Το πολυαναμένομενο sequel, με τίτλο “Νέα Σελήνη”, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2006 και βρέθηκε για 31 εβδομάδες στο νούμερο 1 της λίστας best seller των New York Times. Το τρίτο βιβλίο της σειράς, με τίτλο “Eclipse”, κυκλοφόρησε στις 7 Αυγούστου 2007 και πούλησε 150.000 αντίτυπα την πρώτη κιόλας μέρα που βρέθηκε στα ράφια των βιβλιοπωλείων, εκτοπίζοντας τον 7ο Χάρυ Πότερ, ο οποίος είχε κυκλοφορήσει μόλις τρεις εβδομάδες πριν. Βρέθηκε στο νούμερο 1 σε πολλές λίστες best seller, ανάμεσά τους των USA Today και The Wall Street Journal, ενώ κατέκτησε επίσης την κορυφή σε Γερμανία, Ισπανία και Αργεντινή.
Το τέταρτο και τελευταίο βιβλίο της σειράς, με τίτλο “Breaking Dawn”, κυκλοφόρησε στις 2 Αυγούστου 2008 και εκτυπώθηκαν 3,2 εκατομμύρια αντίτυπα – η μεγαλύτερη πρώτη εκτύπωση στην ιστορία του εκδοτικού οίκου. Το βιβλίο πούλησε 1,3 εκατομμύρια αντίτυπα από την πρώτη κιόλας μέρα της κυκλοφορίας του και εκτοξεύτηκε στο νούμερο 1 σε διάφορες λίστες best seller. Στις 6 Μαΐου του 2008, η Little, Brown and Company κυκλοφόρησε το “The Host”, το πρώτο μυθιστόρημα της Μέγερ με στόχο το ενήλικο αναγνωστικό κοινό. Με το “The Host”, η Μέγερ κατάφερε να κατακτήσει για άλλη μια φορά την κορυφή στις λίστες best seller των New York Times και Wall Street Journal.
Οι Πρωταγωνιστές
Το βιογραφικό της περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες “Cold Creek Manor” του Μάικ Φίγγις, δίπλα στους Ντένις Κουέιντ και Σάρον Στόουν, “Undertow”, “Οι Αγροίκοι” με τους Ντόναλντ Σάδερλαντ και Νταϊάν Λέιν, “Zathura: Μια Περιπέτεια στο Διάστημα”, “Ανάμεσα σε Τρεις Γυναίκες” με τη Μεγκ Ράιαν, “Οι Αγγελιοφόροι”, “Ταξίδι στην Άγρια Φύση” του Σον Πεν, “Jumper” του Νταγκ Λάιμαν, “What Just Happened” του Μπάρι Λέβινσον, “Λυκόφως”, “Adventureland” και “Νέα Σελήνη”. Προσεχώς θα την δούμε στις ανεξάρτητες ταινίες “Welcome to the Rileys”, δίπλα στον Τζέιμς Γκαντολφίνι, και “The Runaways”, όπου υποδύεται την Τζόαν Τζετ στη βιογραφία του ομώνυμου γυναικείου ροκ γκρουπ από την εποχή των ΄70s, καθώς και στην “Χαραυγή”, το τελευταίο μέρος της σειράς “Twilight”.
Μετά το “Λυκόφως”, ο Πάτινσον είναι πλέον ένας από τους πιο αγαπητούς νέους πρωταγωνιστές. Έχει συμμετάσχει επίσης στις ταινίες “The Summer House”, “How to Be”, “Little Ashes”, “Νέα Σελήνη” και “Remember Me”. Προσεχώς θα τον δούμε στην ταινία “Bel Ami”, δίπλα στις Ούμα Θέρμαν και Κριστίν Σκοτ Τόμας, στην “Χαραυγή”, όπου επιστρέφει ως ο βρικόλακας Έντουαρντ Κάλεν, στο δράμα “Unbound Captives”, όπου θα συμπρωταγωνιστεί με τους Χιου Τζάκμαν και Ρέιτσελ Βάις, καθώς και στην ταινία “Water for Elephants”, μαζί με την Ρις Ουίδερσπουν και τον Κρίστοφερ Βαλς.
Κόλλησε το μικρόβιο της υποκριτικής σε ηλικία 7 ετών, όταν ο δάσκαλος πολεμικών τεχνών του τον έπεισε να λάβει μέρος σε ακρόαση για τη διαφήμιση του Burger King στο Λος Άντζελες. Όταν ήταν 10 ετών, η οικογένεια του πήρε τη δύσκολη απόφαση να μετακομίσει στο Λος Άντζελες, όπου ο Λότνερ μπορούσε να εμφανίζεται συχνότερα σε ακροάσεις. Μετά την μετακόμιση, άρχισε να αναλαμβάνει ρόλους σε τηλεοπτικές σειρές. Η μετάβαση στον κινηματογράφο έγινε σε ηλικία 13 ετών, με την ταινία “The Adventures of Sharkboy and Lavagirl 3D”, του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, και ακολούθησε συμμετοχή στην ταινία “Cheaper by the Dozen 2”, υποδυόμενος τον γιο του Στιβ Μάρτιν. Μετά την παγκόσμια επιτυχία του “Λυκόφως” και τον συμπρωταγωνιστικό πλέον ρόλο στην “Νέα Σελήνη”, ο Λότνερ συμμετείχε στην ρομαντική κομεντί του Γκάρι Μάρσαλ “Valentine’s Day”, δίπλα στους Τζούλια Ρόμπερτς, Τζέιμι Φοξ, Αν Χάθαγουεϊ, Άστον Κάτσερ και Τζένιφερ Γκάρνερ. Προσεχώς θα τον δούμε στη “Χαραυγή” και στην ταινία “Abduction”, όπου θα συμπρωταγωνιστεί με την Σιγκούρνι Ουίβερ και τον Άλφρεντ Μολίνα.
Το φαινόμενο συνεχίζεται…
Η συναρπαστική, σύγχρονη ερωτική ιστορία ανάμεσα σε μια θνητή κι έναν βρικόλακα, “Λυκόφως”, βγήκε στις αίθουσες τον Νοέμβριο του 2008 και αποτέλεσε ένα από τα blockbuster της χρονιάς. Το πολυαναμενόμενο δεύτερο μέρος της σειράς, “Νέα Σελήνη”, ακολούθησε έναν χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 2009. Η σειρά “Twilight” έχει φτάσει σε εισπράξεις το $1,1 εκατ. παγκοσμίως μέχρι σήμερα.
Οι δύο πρώτες ταινίες της σειράς αποτελούν ρεκόρ και στο χώρο του DVD. Η “Νέα Σελήνη” πούλησε 4 εκατ. αντίτυπα στο πρώτο Σαββατοκύριακο κυκλοφορίας της, τον Μάρτιο του 2010 – ξεπερνώντας το “Λυκόφως” που πούλησε 3.8 εκατ. αντίτυπα το πρώτο Σαββατοκύριακο κυκλοφορίας του, το 2009 – με αποτέλεσμα να είναι το πιο επιτυχημένο DVD της χρονιάς εκείνης, με συνολικές πωλήσεις που έφτασαν τα 9.2 εκατ. αντίτυπα. Πολλά καταστήματα ανά τον κόσμο άνοιξαν τις πόρτες τους τα μεσάνυχτα, ώστε να προμηθευτούν πρώτοι οι fans τα DVDs.
Όπως και στο μυθιστόρημα, η ταινία βρίσκει την Μπέλα, τον Έντουαρντ και τον Τζέικομπ σε ένα κομβικό σημείο, ενώ οι Κάλεν πρέπει να ενωθούν με την ομάδα των Λύκων ενάντια σε έναν κοινό κίνδυνο. “Όταν ξεκινήσαμε να γυρίζουμε τις ταινίες, πολλοί έλεγαν πως η τρίτη ταινία θα είναι και η καλύτερη” λέει ο παραγωγός Ουίκ Γκόντφρεϊ. “Νομίζω πως πολλοί το πίστευαν διότι η “Έκλειψη” έχει την περισσότερη δράση, που κλιμακώνεται σε μια απίστευτη μάχη. Στο μεταξύ, προκύπτουν συνταρακτικές εξελίξεις στο ερωτικό τρίγωνο Μπέλα/Έντουαρντ/Τζέικομπ.”
“Το σημαντικότερο θέμα της σειράς αφορά τις συνέπειες των επιλογών μας και το πώς ακόμα και οι σωστές επιλογές μπορούν να έχουν επιπτώσεις, ακόμα και το να μην επιλέξουμε έχει επιπτώσεις” αναφέρει η συγγραφέας Στέφανι Μέγερ. “Ένα από τα πιο κρίσιμα πράγματα που ανακαλύπτει ένας άνθρωπος καθώς μεγαλώνει είναι πως αν επιλέξει το Α, θα πρέπει να αντιμετωπίσει το Β και μαθαίνει να λαμβάνει υπ’ όψη του το γεγονός αυτό. Η Μπέλα αναγκάζεται να ωριμάσει και να αρχίσει να αντιμετωπίζει τις συνέπειες των πράξεων της.”
“Η “Έκλειψη” ήταν το δυσκολότερο σενάριο από τα τρία” λέει η σεναριογράφος Μελίσα Ρόζενμπεργκ. “Νόμιζα ότι θα ήταν το πιο εύκολο επειδή έχει απίστευτη δράση. Όταν όμως άρχισα να το γράφω, ανακάλυψα πως η δράση είναι μόνο στην τρίτη πράξη. Έπρεπε λοιπόν να χτίσω ένταση και αγωνία για το υπόλοιπο της ταινίας. Κατέληξε να είναι το πιο απαιτητικό σενάριο από τα τρία αλλά ίσως είναι και το αγαπημένο μου.”
Στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθισε αυτή τη φορά, μετά την Κάθριν Χάρντουϊκ και τον Κρις Βάις, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Σλέιντ. “Πάντα θέλαμε να ανακατεύουμε το στυλ των ταινιών οπότε πάντα πιστεύαμε πως θα έχουμε διαφορετικό σκηνοθέτη για το κάθε μέρος” εξηγεί ο Γκόντφρεϊ. “Για την “Έκλειψη”, θέλαμε κάποιον που να έχει επιδείξει ικανότητα συνεργασίας με νεαρούς ηθοποιούς, αποσπώντας εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά και κάποιον με ευρύτερο οπτικό ύφος και ταλέντο στο γύρισμα σκηνών δράσης. Ο Ντέιβιντ Σλέιντ αποτελούσε τον ιδανικό υποψήφιο. Έχει επίσης μια ιδιαίτερη αγάπη για τους μύθους και το μεταφυσικό. Η ταινία του “Hard Candy” βασιζόταν εξολοκλήρου στις ερμηνείες, ενώ η ταινία “30 Μέρες Νύχτα” φανέρωσε το οπτικό του στιλ. Ο Σλέιντ μας παρουσίασε το όραμα του για την ταινία και καταλάβαμε πως μπορούσε να μας δώσει αυτό που αναζητούσαμε, ειδικά με τη δράση που απαιτείται για την κλιμάκωση της ταινίας.”
“Είναι φοβερό για μας τους ηθοποιούς να συνεργαζόμαστε με τους ίδιους συμπρωταγωνιστές αλλά με διαφορετικό σκηνοθέτη, ώστε να προσαρμοζόμαστε στο ξεχωριστό του στιλ” δηλώνει ο Τέιλορ Λότνερ. “Είμαι τόσο ευγνώμων που είχα την ευκαιρία αυτή. Νομίζω πως η ταινία αυτή θα είναι σίγουρα πιο σκοτεινή. Λυκάνθρωποι και βρικόλακες εμπλέκονται σε έναν επικό πόλεμο, ενώ η Βικτόρια αναζητά εκδίκηση. Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή εκεί έξω για κάτι τέτοιο από τον Ντέιβιντ Σλέιντ.”
“Έχει πολύ περισσότερη δράση” προσθέτει ο Ρόμπερτ Πάτινσον. “Η “Νέα Σελήνη” είναι μια πολύ εσωτερική ταινία και κινείται με έναν πολύ διαφορετικό ρυθμό. Η “Έκλειψη” είναι πολύ πιο γρήγορη και υπάρχει μια αμεσότητα σε ότι γίνεται, κάτι που αρέσει στον Ντέιβιντ. Επίσης, νομίζω πως ο τόνος είναι πολύ πιο ωμός αυτή τη φορά. Οι σκηνές μάχης είναι πολύ πιο άγριες. Ακόμα κι όταν οι χαρακτήρες απλά μιλάνε μεταξύ τους, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ένταση. Νομίζω πως ο κόσμος θα σοκαριστεί με το πόσο πιο γρήγορος είναι ο ρυθμός.”
“Παραδόξως, αυτή η ταινία ήταν η πιο εύκολη από τις τρεις για εμένα” αναφέρει η Κρίστεν Στιούαρτ. “Ειδικά μετά την “Νέα Σελήνη” και την εγκεφαλική διαδικασία που βιώνει η Μπέλα. Έχοντας βρεθεί ένα εκατομμύριο φορές πλέον σε επικίνδυνες καταστάσεις, νομίζω πως μπορώ να χειριστώ τα πράγματα καλύτερα αυτή τη φορά.”
Ένα επικίνδυνο τρίγωνο
Οι ταινίες “Λυκόφως” και “Νέα Σελήνη” έκαναν διάσημους παγκοσμίως τους ηθοποιούς Κρίστεν Στιούαρτ, Ρόμπερτ Πάτινσον και Τέιλορ Λότνερ, μέσα από τους χαρακτήρες των Μπέλα Σουάν, Έντουαρντ Κάλεν και Τζέικομπ Μπλακ αντίστοιχα. “Η “Έκλειψη” αφορά ένα τρίγωνο και την ένταση ανάμεσα στους τρεις αυτούς χαρακτήρες” εξηγεί η Ρόζενμπεργκ. “Ο ανταγωνισμός και οι ζήλιες – τα πιο βασικά από τα ανθρώπινα συναισθήματα της αγάπης και της απώλειας. Κατά βάση, όλο αυτό είναι πολύ ωμό και κορυφώνεται στην ταινία αυτή. Αποτελεί πολύ προσοδοφόρο έδαφος για μένα. Είναι εξαιρετικό να γράφεις για τον χαρακτήρα της Μπέλα, αναδεικνύοντας τον δυναμισμό της και εξερευνώντας το βάθος του χαρακτήρα, ειδικά μέσα από την ερμηνεία της Κρίστεν Στιούαρτ. Έχει μεγάλα αποθέματα εσωτερικής δύναμης και μετατρέπεται σε ηρωίδα στην ιστορία αυτή. Λατρεύω να γράφω τέτοιου είδους χαρακτήρες.”
“Ουσιαστικά πρόκειται για μια ερωτική ιστορία” λέει ο Γκόντφρεϊ. “Η Μπέλα και ο Έντουαρντ αναζητούν τον τρόπο να ζήσουν σε έναν κόσμο, όπου ξέρεις πως δε θα έπρεπε να είναι μαζί. Αυτό που είναι εκπληκτικό με τις ταινίες αυτές, είναι πως έχουμε την ίδια σεναριογράφο από την αρχή μέχρι το τέλος, καθώς και ηθοποιούς που κατανοούν σε βάθος τους χαρακτήρες που υποδύονται. Επίσης κατανοούν και τα βιβλία. Γνωρίζουν ακριβώς τι πρέπει να καταφέρουν σε κάθε σκηνή. Οι σκηνοθέτες που έχουμε επιλέξει έχουν όλοι γίνει ειδικοί στα βιβλία που σκηνοθετούν. Από την αρχή της παραγωγής λοιπόν, οι χαρακτήρες επανέρχονται αμέσως στη ζωή. Νιώθω πως ο Ρομπ και η Κρίστεν φοράνε τα κοστούμια Έντουαρντ και Μπέλα, και γίνονται αμέσως οι ήρωες αυτοί.”
“Ζούμε εδώ και καιρό με τους χαρακτήρες αυτούς” προσθέτει η Στιούαρτ. “Μαθαίνουμε όλο και περισσότερα γι’ αυτούς καθώς περνάει ο καιρός και προσαρμοζόμαστε αναλόγως. Είμαστε ο εαυτός μας εκτός γυρισμάτων αλλά, με το χτύπημα της κλακέτας, μπαίνουμε σε Τζέικομπ mode ή Μπέλα mode ή Έντουαρντ mode. Η “Έκλειψη” έχει να κάνει με την ωρίμανση, την λήψη αποφάσεων και την συνειδητοποίηση πως οι επιλογές μας δεν είναι απαραίτητα ενστικτώδεις.”
“Η πρώτη ταινία αφορά τον νέο έρωτα. Η δεύτερη ταινία αφορά την απώλεια. Η ταινία αυτή αφορά το πόσο δύσκολη μπορεί να είναι μια σχέση όταν είναι αληθινή” σύμφωνα με τον Πάτινσον. “Ο Έντουαρντ ήταν πάνω κάτω όμοιος στις δύο πρώτες ταινίες διότι μπορούσε να ζει απομονωμένος. Τώρα θα πρέπει να δεχθεί το γεγονός πως είναι σε μια αληθινή σχέση με την Μπέλα, θα πρέπει να γίνει μέρος του πραγματικού κόσμου και να γίνει περισσότερο ανθρώπινος.
Σκηνοθεσία |
Ντέιβιντ Σλέιντ |
Σενάριο |
Μελίσα Ρόζενμπεργκ Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Στέφανι Μέγερ |
Παραγωγή |
Ουίκ Γκόντφρεϊ Γκρεγκ Μουράντιαν Κάρεν Ρόζενφελτ |
Ηθοποιοί |
Κρίστεν Στιούαρτ Ρόμπερτ Πάτινσον Τέιλορ Λότνερ Ντακότα Φάνινγκ Μπράις Ντάλας Χάουαρντ |
Μοντάζ |
Αρτ Τζόουνς Νάνσι Ρίτσαρντσον |
Φωτογραφία |
Χαβιέ Αγκιρεσαρόμπε |
Σκηνικά |
Πολ Ντ. Όστερμπερι |
Μουσική |
Χάουαρντ Σόουρ |
Διάρκεια |
124′ |
Site |
|
Διανομή |
Odeon www.odeon.gr |
Το ομώνυμο βιβλίο κυκλοφορεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πλατύπους, καθώς και τα υπόλοιπα βιβλία της σειράς, “Λυκόφως”, “Νέα Σελήνη” και “Χαραυγή”.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;