Ο πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Κυνηγόπουλος γεννήθηκε στο Μαργαρίτι
Σταυρούπολής Ξάνθης το 1939 από γονείς καπνοπαραγωγούς, τον Λεωνίδα
και την Αναστασία. Υπηρέτησε στον ελληνικό στρατό
ως έφεδρος ανθυπολοχαγός πεζικού, εκπαιδευτής
υπαξιωματικών. Νυμφεύτηκε την Φωτεινή Τσεντικοπούλου
από την Μάνδρα Ξάνθης, με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά,
την Αναστασία, τον Λεωνίδα και τον Κωνσταντίνο.
Είναι απόφοιτος της Εκκλησιαστικής Σχολής «Αγία Αναστασία»
Θεσσαλονίκης, πτυχιούχος της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής
Ακαδημίας Θεσσαλονίκης και πτυχιούχος του
Θεολογικού τμήματος της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην ιστορία των δογμάτων.
Το 1997 ανακηρύχτηκε διδάκτωρ του ποιμαντικού τμήματος
της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Έχει ειδικευθεί στη Θεολογία
των Νηπτικών Πατέρων και την ψυχολογία του βάθους,
ενώ υπηρέτησε σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός και ως ιερέας
ασκεί τα πνευματικά του καθήκοντα από το 1975 μέχρι σήμερα.
Έχει γράψει τριάντα και πλέον μονογραφίες
με οξύνοια και ακαταπόνητη παραγωγικότητα.
Τα διαμάντια σωτηρίας είναι επίλεκτα επώνυμα κείμενα, διαμάντια • οικοδομής, προ-
σιτά στο ευρύ κοινό.
• Τα θέματα του πονήματος αυτού που είναι ανθολογημένα από το χώρο της ιστορίας,
η οποία τρέφει το ρεύμα της θεμελιοκρατίας του συντηρισμού, έχουν προοπτική συ-
νεργασίας με το νεωτερικό πνεύμα του μεσσιανισμού και της ελπίδας.
• Τα θέματα του πεδίου των νηπτικών πατέρων, ως και των φιλοκαλικών αναλύονται
και διανθίζονται με την επικουρία των πορισμάτων της σύγχρονης επιστημονικής ψυ-
χανάλυσης με γνώμονα το «ανθρώπινο όρμημα» του Μεγάλου Φωτίου.
• Ο στόχος όλων των θεμάτων και των λημμάτων είναι η ψυχή που βρίσκεται κάτω από το
«επίπλασμα» και το παραπέτασμα του σώματος. (Γ. Νύσσης ).
• Υπάρχει μέσα μας διαμάχη, στο λογικό και το άλογο μέρος για τις αμαρτίες μας. Φταίει
όχι το άλογο μέρος, όπως νομίζουν πολλοί αλλά η έλλογη ψυχή μέ τό θυμικό, το
επιθυμητικό και το νου. Η ψυχή με το νου παίρνει τις αποφάσεις και το σώμα τις
εκτελεί. Οι πράξεις γίνονται από τις ψυχικές δυνάμεις σε «ανάκρασι» με τα αισθησιακά
του σώματος. (Γ. Παλαμάς).
• Η αλαζονεία και η φιλαργυρία καταδικάζονται συλλήβδην από τούς νηπτικούς πατέρες
και τις ανθρωπολογικές επιστήμες, ως αρνητικά φαινόμενα, γιατί έχουν μέσα τους την
απιστία στην πρόνοια του Θεού. Οι επιθυμίες που αποβλέπουν στις ανάγκες της ζωής
δεν είναι κακές.
• Η ποικιλία των θεμάτων αποβλέπει στην απαγγίστρωσή μας από την αιχμαλωσία του
παρελθόντος, στή συμμετοχή μας στα δρώμενα του παρόντος, με καλύτερη
αυτογνωριμία και στην ενδυνάμωση της μελλοντικής ελπίδας για την προσωπική μας
άνοιξη
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;