Η καταγγελία (ή αναφορά) και το μπλοκάρισμα (block) είναι δύο καθιερωμένες μέθοδοι με τις οποίες οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και microblogging επιχειρούν να καθησυχάσουν τους χρήστες τους ότι δεν θα συνεχίσουν να υπόκεινται σε κάθε μορφής παρενοχλήσεις.
Συνήθως, ο χρήστης που μπλοκάρεται δεν ειδοποιείται για το γεγονός, είναι εύκολο όμως να το διαπιστώσει αφού δεν βλέπει πλέον ενημερώσεις από το θύμα του. Στο Twitter ο χρήστης που μπλοκάρεται από έναν άλλο χρήστη, δεν ειδοποιείται, μπορεί όμως να καταλάβει ότι έγινε block γιατί δεν βλέπει πια ενημερώσεις από το θύμα του. Χάνει επίσης την δυνατότητα να επαναλαμβάνει τα tweet του χρήστη που τον μπλόκαρε (ReTweet) και να τα σχολιάζει ή να τα εντάσσει στα Favorites.
Το γεγονός ότι ο χρήστης που μπλοκάρεται μπορεί να το καταλάβει είχε ως αποτέλεσμα την εκδικητική στάση του ίδιου -ή και φίλων του- απέναντι στον χρήστη που ενεργοποίησε το μπλοκάρισμα. Αυτό ήταν το επιχείρημα με το οποίο το Twitter έθεσε σε ισχύ νέα πολιτική για το block. Με βάση την νέα πολιτική, θα έπαυε να ειδοποιεί τους μπλοκαρισμένους χρήστες, και θα τους επέτρεπε να συνεχίσουν να βλέπουν την ροή των tweet του χρήστη (Follow) χωρίς όμως ο ενοχλημένος χρήστης να βλέπει τις αναφορές του (mentions) ή να δέχεται τα μηνύματά του. Έτσι, θα απάλλασσε τους ενοχλημένους από τον κίνδυνο της εκδίκησης, αφού ο μπλοκαρισμένος χρήστης δεν θα καταλάβαινε ότι έχει μπλοκαριστεί και ο ενοχλημένος χρήστης θα μπορούσε απλά «να κλείσει τα αυτιά του» σε ό,τι έλεγε ο ανεπιθύμητος πρώην ακόλουθός του.
Οι δημοσιεύσεις στο Twitter είναι δημόσιες, επισημαίνει συχνά η υπηρεσία, εάν δεν σας αρέσει θα πρέπει να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να κάνετε ιδιωτικό τον λογαριασμό σας (Protect My Tweets), τονίζει κατ’επανάληψη. Τον Οκτώβριο του 2013 για παράδειγμα, το Twitter έδωσε την δυνατότητα στα μέλη του να δέχονται ιδιωτικά μηνύματα (DM) από οποιονδήποτε τους ακολουθεί (αφού κάνουν την σχετική επιλογή στις Ρυθμίσεις), όταν προηγουμένως η ιδιωτική επικοινωνία επιτρεπόταν μόνο μεταξύ χρηστών που ακολουθούν ο ένας τον άλλο.
Αυτός ο «εναγκαλισμός» των μπλοκαρισμένων χρηστών θα εξυπηρετούσε τους διαφημιζόμενους στο Twitter και θα έσωζε από τα ανεβοκατεβάσματα την τιμή της μετοχής της επιχείρησης που διαπραγματεύεται πλέον στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έγραφαν χρήστες στο Twitter.
Η αλλαγή της πολιτικής block προκάλεσε τόσες αντιδράσεις (συχνά υπό το hashtag #RestoreTheBlock) που οδήγησαν σε έκτακτη σύσκεψη τους ιθύνοντες του Twitter, μετέδωσε το πρακτορείο Reuters, στην οποία αποφασίστηκε να γίνει ένα βήμα πίσω, δηλαδή να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς.
Έτσι, «μέχρι νεωτέρας», ισχύει το παλαιό καθεστώς, στο οποίο ο χρήστης που μπλοκάρεται δεν ειδοποιείται για αυτό. Δεν θα μπορεί όμως να σας ακολουθήσει, οπότε θα το διαπιστώσει. Τα tweet κάθε χρήστη στο Twitter είναι δημόσια σε όλους, είτε είναι είτε όχι μέλος του Twitter και εμφανίζονται στις σχετικές αναζητήσεις. Ο μπλοκαρισμένος χρήστης μπορεί να αναφέρεται στον χρήστη που τον μπλόκαρε με @[ονομα_χρήστη] (mentions) ή να απαντήσει (κάνοντας Reply στα tweet του), ότ,ι όμως είπε δεν θα εμφανίζεται στην καρτέλα Connect του χρήστη που τον μπλόκαρε.
Πάντως, η περιπέτεια του block είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει ανασφάλεια αλλά κυρίως, σύγχυση στην δημοφιλή υπηρεσία microblogging και παρά τις δηλώσεις περί του αντιθέτου, οι χρήστες του Twitter δεν αισθάνονται περισσότερο ασφαλείς, με δημόσια ή ιδιωτικά tweets, ιδιαίτερα στην εποχή των αποκαλύψεων Σνόουντεν.
πηγή: www.in.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;