Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης σε συνέντευξη του στις 21 Μαρτίου δήλωσε μεταξύ άλλων ότι όλους τους προηγούμενους μήνες, η αγορά εμπορίας και πρατηρίων καυσίμων φαίνεται να συμπιέζει σημαντικά τα κέρδη λόγω της πίεσης που προκαλούν στις πωλήσεις οι υψηλοί φόροι (60% της λιανικής τιμής) και οι υψηλές διεθνής τιμές (32% της λιανικής τιμής). Παραδέχτηκε δηλαδή ότι οι φόροι αποτελούν το κύριο μέρος της αγοράς.
Βασίλης Ευστρατίου: Να σταματήσουν να θεωρούν υπεύθυνους τους πρατηριούχους για την άνοδο των τιμών
Ο γραμματέας του Προεδρείου πρατηριούχων Ξάνθης δήλωσε στο Xanthipress.gr πως στην τελική τιμή της βενζίνης το ποσοστό των πρατηριούχων είναι τέτοιο που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν οι ίδιοι να επηρεάσουν τιμή. Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά υπάρχουν σήμερα πρατηριούχοι που ούτε αυτό το μικρό ποσοστό κέρδους δεν μπορούν να διασφαλίσουν αφού το φορολογικό περιβάλλον δεν τους το επιτρέπει. Μάλιστα μας παρέδωσε και έρευνα (εικόνα) που δείχνει τα κέρδη των εμπλεκόμενων στην μέση τιμή:
Κατανομή κόστους αμόλυβδης – 95
(Σύμφωνα με το Δ.Τ του ΥΠΕΚΑ 14/3/2011)
Κόστη
Τιμή Διυλιστηρίου (χωρίς επιβαρύνσεις) 57,4 λεπτά το λίτρο
Φόροι Κράτους (ΕΦΚ, ΦΠΑ, ΤΕΛΗ) 99,7 λεπτά το λίτρο
Κέρδος Εταιρειών (χωρίς ΦΠΑ+κόμιστρα) 05,8 λεπτά το λίτρο
Κέρδος Πρατηρίου (χωρίς ΦΠΑ) 04,6 λεπτά το λίτρο
Σύνολο: (μέση τιμή Ελλάδος) 1,675 euro
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;