Χαρμόσυνα είναι τα νέα που προκύπτουν από τη συνεργασία Εγνατίας Οδού και Περιφέρειας για τη μελέτη του κάθετου Άξονα προς Βουλγαρία. Το έργο της μελέτης που χρηματοδοτήθηκε από το interreg οδηγείται στο τέλος του και από την έκπτωση της αναδόχου προκύπτει ένα πολύ αξιοσέβαστο εκπτωτικό προϊόν που υπολογίζεται σε πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ.
Μετά από πρόταση της ΠΕ Ξάνθης, ο Περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης, απέστειλε σχετική επιστολή στην Εγνατία οδό και έτσι με τα χρήματα που περισσεύουν από το έργο της μελέτης του Κάθετου Άξονα – η κατασκευή του οποίου ξεκινά στις αρχές του 2014- θα εκπονηθεί η μελέτη της Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης !
Τα σενάρια για τη διέλευση του άξονα
Το μεγάλο αυτό έργο πνοής για το Δήμο Ξάνθης, θα σχεδιαστεί με βάση τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και θα κατευθυνθεί από το 8ο χλμ της ΕΟ Ξάνθης Συνόρων χωρίς να περάσει τον Κόσυνθο, έξω από την πόλη της Ξάνθης και έξω από το συνοικισμό Σαμακώβ , πίσω από τα μοναστήρια και θα καταλήξει στα Κιμμέρια.
Σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Φώτη Καραλίδη, η μία εκδοχή που εξετάζουν οι μελετητές είναι να καταλήξει στην περιοχή μεταξύ Κιμμερίων και Λευκόπετρας και εν συνεχεία να συνδεθεί στην Εγνατία, στον κόμβο Πολυσίτου. Η δεύτερη εκδοχή προβλέπει να καταλήξει ο κάθετος στο τέλος του οικισμού Κιμμερίων και μέσω της νέας γέφυρας των Πηγαδίων να καταλήξει στον κόμβο της ΣΕΒΑΘ.
Εντελώς διαφορετική από τα αρχικά σχέδια της τότε Νομαρχίας
Οι εκδοχές μελετώνται ως προς τα θετικά και τα αρνητικά και, όπως είναι προφανές, πρόκειται για ένα έργο-σταθμό για την πόλη της Ξάνθης αφού θα αποσυμφορήσει όλη την κίνηση των διερχόμενων οχημάτων από τη Βουλγαρία και τον ορεινό όγκο. Κινείται σε εντελώς διαφορετική φιλοσοφία και χάραξη από την αρχική πρόταση της πρώην Νομαρχίας με την Εγνατία Οδό για χάραξη μέσω Χρύσας ή υπογειοποίηση και διέλευση από τον Κόσυνθο.
Ξεκινά η μελέτη και για τη Δυτική Είσοδο της Ξάνθης
Παράλληλα, με το υπόλοιπο του ποσού η Εγνατία Οδός θα εκπονήσει και τη μελέτη της διαμόρφωσης της Εθνικής Οδού από τον Κόμβο Πετροχωρίου της Εγνατίας Οδού και μέχρι τη σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο, στη διασταύρωση του Ευμοίρου, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί η μεγάλη κίνηση που συσσωρεύεται στο παλιό Εθνικό Δίκτυο που έχει γίνει δρόμος τοπικής σημασίας και θα συνδεθεί με το αντίστοιχο έργο που μελετά ο Δήμος για το υπόλοιπο τμήμα της Εισόδου της πόλης με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και παράδρομο για τις επιχειρήσεις.(κατά το πρότυπο της Κομοτηνής). Ο συνδυασμός των δύο έργων θα εφοδιάσει την πόλη με ένα μεγάλο περιφερειακό οδικό δίκτυο υψηλών προδιαγραφών.
Η χρηματοδότηση της μελέτης του Κάθετου από την Εγνατία Οδό, είχε ενταχθεί στο Ιnterreg όταν υπεύθυνος Υπουργός ήταν ο Σωκράτης Ξυνίδης, μετά από σχετική πρόταση του ειδικού συνεργάτη του Θάνου Βαβάτσικου, όπως έχει δηλώσει σε Συνέντευξη Τύπου. Πλέον με το ποσό που δεσμεύτηκε θα ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες για τον Κάθετο Άξονα , τη σύνδεσή του με την Εγνατία και τη σύνδεση της Εγνατίας με την πόλη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;