Σε διορθωτικές κινήσεις ώστε να περιορίσουν τις απώλειες που υφίστανται λόγω της οικονομικής κρίσης και της πτώσης της κατανάλωσης προσανατολίζονται οι εμπορικές αλυσίδες. Ο κώδωνας του κινδύνου χτυπάει για τα καταστήματα εκείνα που βρίσκονται εκτός κάποιου εμπορικού κέντρου, όπου οι πωλήσεις υστερούν σημαντικά.
Την αρχή πραγματοποίησε προ ολίγων εβδομάδων η αλυσίδα της Media Markt, η οποία προέβη στο κλείσιμο των καταστημάτων Saturn και στη συνακόλουθη λειτουργία δύο εξ αυτών υπό τα σήματα της Media Markt.
Πριν από λίγες μέρες, ξεκίνησε η λειτουργία των δύο αυτών καταστημάτων. Το πρώτο βρίσκεται στη Λ. Συγγρού και το δεύτερο στον Γέρακα. Αξίζει να σημειωθεί πως με τον εγκαινιασμό των δύο εν λόγω καταστημάτων ολοκληρώνεται η διαδικασία μετατροπής των σημείων πώλησης Saturn σε Media Markt, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής αναδιάρθρωσης του ομίλου. Το κατάστημα της Συγγρού (Λεωφ. Συγγρού 340) εκτείνεται σε συνολική επιφάνεια 9.200 τ.μ., ενώ αυτό που βρίσκεται στην περιοχή του Γέρακα (Λεωφ. Μαραθώνος 149) διαθέτει χώρους έκτασης 5.000 τ.μ. Η αλυσίδα αριθμεί πλέον 10 καταστήματα στην ελληνική αγορά, 6 εκ των οποίων εξυπηρετούν το καταναλωτικό κοινό της Αττικής, 3 την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, ενώ, τέλος, ένα λειτουργεί στην πόλη της Λάρισας. Η ουσιαστική απώλεια αφορά σε τρία καταστήματα Saturn, στο Δέλτα Φαλήρου, σε ακίνητο της «Μπ. Βωβός» στον Σταθμό Λαρίσης (που λειτούργησε μόλις 12 μήνες) και στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης. Κύριος λόγος της κίνησης αυτής ήταν οι απώλειες σε πωλήσεις και κερδοφορία, απόρροια της κρίσης. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή του ομίλου Media Saturn στην Ελλάδα, κ. Ξένου, κατά τους τελευταίους μήνες του έτους αναμένεται πτώση πωλήσεων της τάξεως του 12% – 15%. Ο όμιλος εμφάνισε κύκλο εργασιών 246 εκατ. ευρώ και ζημίες 14 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση του 2010, με αποτέλεσμα οι κινήσεις αναδιάρθρωσης του δικτύου να κριθούν επιβεβλημένες.
Ανάλογος προβληματισμός επικρατεί και στα επιτελεία σειράς εμπορικών αλυσίδων, που υπό την πίεση της κρίσης, καλούνται να λάβουν σκληρές αποφάσεις. Τα μόνα καταστήματα που προς το παρόν φαίνεται να βρίσκονται στο απυρόβλητο είναι όσα βρίσκονται υπό την σκέπη ενός εμπορικού κέντρου, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τη σαφώς θετικότερη εικόνα του τζίρου των εμπορικών κέντρων ακόμα και κατά την τρέχουσα λίαν δύσκολη συγκυρία. Μόνο κάποια μικρά καταστήματα έχουν κλείσει σε εμπορικά κέντρα κι αυτά έχουν αντικατασταθεί άμεσα από νέα, καθώς οι περισσότεροι καταστηματάρχες αντιλαμβάνονται τα πλεονεκτήματα της παρουσίας σε ένα εμπορικό κέντρο.
Του ΝΙΚΟΥ Χ. ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;