Όταν οι πολίτες και οι κινήσεις πολιτών προειδοποιούσαν για τα επακόλουθα των διοδίων στην Εγνατία Oδό, οι αρμόδιοι παράγοντες δεν ήταν ιδιαίτερα θερμοί έστω και για τη διεξαγωγή διαλόγου.
Όμως η μεγάλη πίεση για την εγκατάσταση διοδίων, χωρίς σχεδιασμό και ενώ τα έσοδά τους έχουν εκχωρηθεί σε δανειστές, ήταν μεγάλη. Μετά την εγκατάσταση ακολουθεί η παραχώρηση όλης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη με διάφορα προσχήματα και αιτιολογίες, αλλά οι παράμετροι του προβλήματος, που είχαν επισημανθεί έγκαιρα, δεν έχουν εκλείψει.
Τα διόδια της Εγνατίας Οδού στην περιοχή της Θράκης έχουν αχρηστεύσει σε μεγάλο βαθμό μια τεράστια οδική υποδομή καθώς στο παράδειγμα του τμήματος Ξάνθη-Κομοτηνή, οι οδηγοί επέστρεψαν στα παλιά δεδομένα, σαν να μην υπήρξε ποτέ ο δρόμος, αφού το υπέρογκο κόστος των 5 ευρώ για μια μετάβαση στην Κομοτηνή και την επιστροφή, το μισό περίπου από το κόστος καυσίμων, κάνει αποτρεπτική τη χρήση του δρόμου και έτσι επιλέγουν την Εθνική Οδό.
Όμως, επανέρχονται και πολύ σοβαρά ζητήματα ασφάλειας. Αν για τον ιδιώτη το κόστος είναι μεγάλο, για τον επαγγελματία είναι ακόμη μεγαλύτερο και έτσι στην Εθνική Οδό Ξάνθης-Λάγους-Κομοτηνής συσσωρεύονται πλέον αμέτρητες νταλίκες που διεξάγουν διεθνείς και εγχώριες μεταφορές αλλά και οχήματα ιδιωτών, με μεγαλύτερη συχνότητα από ότι στο παρελθόν καθώς έχουν αυξηθεί υπέρμετρα οι νταλίκες αλλά και ο αριθμός των οχημάτων. Το πρόβλημα έγινε σε ένα βαθμό εμφανές με την ανατροπή της νταλίκας, το πρωί της Δευτέρας στο Λάγος και θα γίνει ακόμη πιο εμφανές το επόμενο διάστημα αφού τα οχήματα των διεθνών μεταφορών είναι πολλαπλάσια από τις εποχές που η Τουρκία ήταν απομονωμένη εμπορικά.
Πολύ πιο επικίνδυνη η Παλιά Εθνική Οδός
Πολύ πιο επικίνδυνο είναι όταν κάποιοι οδηγοί επιλέγουν τη λύση της χρήσης της Παλιάς Εθνικής Οδού μέσω Ιάσμου, για να συντομεύσουν την επιστροφή τους από την Κομοτηνή προς Ξάνθη, χρησιμοποιώντας το μισό τμήμα της Εγνατίας και την έξοδο πριν τα διόδια του Ιάσμου. Πρόκειται για οδό που περνά αποκλειστικά μέσα από κατοικημένες περιοχές και η επικινδυνότητα καθίσταται ακόμη μεγαλύτερη.
Η πρόταση της Περιφέρειας ΑΜΘ είναι τα διόδια να μεταφερθούν στον κόμβο της Μέστης (Σάπες), όπου δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής, ώστε τουλάχιστον οι νταλίκες να χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό. Όμως οι προθέσεις όσων αποφασίζουν είναι εντελώς διαφορετικές και δεν ασχολούνται με την ασφάλεια των πολιτών αλλά μόνο με κέρδη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;