Η παρουσία του Προγράμματος Διασυνοριακής συνεργασίας Connections έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης στην Π.Ε. Ξάνθης.
Επιλέξιμες περιοχές του Προγράμματος είναι η Περιφέρεια ΑΜΘ, οι Νομοί Θεσσαλονίκης και Σερρών και οι επαρχίες Μπλαγκόεβγκραντ, Κίρτζαλη, Σμόλιαν, Χάσκοβο της Βουλγαρίας ενώ αντικείμενο η αξιοποίηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου μέσω του Αγ. Κωνσταντίνου για τη δημιουργία δικτύου μεταφορών και επικοινωνιών.
«Στη σημερινή εποχή δεν έχουμε το δικαίωμα να λειτουργούμε ανταγωνιστικά αλλά να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματά μας» ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Φώτης Καραλίδης που σημείωσε ότι η εμπειρία αυτή από τα προγράμματα που υλοποιούνται σήμερα πρέπει να αξιοποιηθεί στο μέλλον τόσο στον οικονομικό τομέα όσο και σε οραματικό επίπεδο σχεδιασμού και σημείωσε ότι η διασυνοριακή και η διαπεριφερειακή συνεργασία πρέπει να ενισχυθεί σε ένα πλαίσιο στοχευμένων δράσεων. Παράλληλα, επεσήμανε τη σημασία που έχουν τα έργα για τη διασυνοριακή περιοχή και το ουσιαστικό πρακτικό αποτέλεσμα που προκαλούν στην περιοχή δράσης.
Σε ότι αφορά στην κατασκευή του κάθετου Άξονα της Εγνατίας και τον κίνδυνο να υποβαθμιστεί η τουριστική δίοδος, όταν κατασκευαστεί, ο Φώτης Καραλίδης επεσήμανε ότι ακόμη και ως δευτερεύον δίκτυο θα εξυπηρετεί ένα μεγάλο μέρος μεταφορών από την ευρύτερη περιοχή του Ζλάτογκραντ θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ο δρόμος, μέχρι τα Μελίβοια, όπου θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό. Άλλωστε, σημείωσε, όταν θα βελτιωθεί, θα προσφέρει καλύτερες υποδομές στο υπάρχον δίκτυο.
Στόχος ένα κατάλληλο δίκτυο οδικών δομών προς Βουλγαρία
Ο διαχειριστής του Έργου Κ. Μπεμπεκίδης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός της Π.Ε. Ξάνθης , ανέφερε ότι το έργο ολοκληρώνεται το Σεπτέμβριο του 2012 με δράσεις στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Στόχος του έργου είναι μια ισορροπημένη ανάπτυξη στη διασυνοριακή περιοχή με έμφαση στις μεταφορές και τα δίκτυα, με απώτερο ορίζοντα τη δημιουργία νέων δικτύων (οδικών και σιδηροδρομικών) με απόλυτη προστασία στο περιβάλλον. Η ελληνική πλευρά διεξάγει έρευνες για τα υπάρχοντα δίκτυα, δράσεις δημοσιότητας ενώ τοποθετεί πληροφοριακά περίπτερα σε 20 (14 στη Βουλγαρία και 6 στην Ελλάδα) σημεία της διασυνοριακής περιοχής για την παροχή πληροφοριών.
Ειδικότερα στην Ξάνθη θα τοποθετηθούν στο Δήμο Σταυρούπολης, στην Παλιά Ξάνθη, στο ΚΤΕΛ Ξάνθης, στο Μουσείο Αβδήρων, στο Διοικητήριο και στο Δήμο Μύκης. «Στόχος είναι ένα κατάλληλο δίκτυο οδικών δομών ώστε να υπάρχει ένα άνετο και ασφαλές δίκτυο μεταφορών για τη διακίνηση ανθρώπων, εμπορευμάτων και αγαθών, ώστε μελλοντικά να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα.» σημείωσε.
Το αντικείμενο της μελέτης
Ο Συγκοινωνιολόγος της εταιρίας ΤREDIT K. Μπιζάκης, ως εκπρόσωπος της αναδόχου των μελετών του έργου ανέφερε ότι το αντικείμενο της μελέτης ήταν η ανάλυση υφιστάμενης κυκλοφορίας, η ανάλυση των δικτύων που υπάρχουν σήμερα, πρόβλεψη για το μέλλον με βάση δείκτες και στοιχεία καθώς και η ανάλυση SWOT για την ανάπτυξη της περιοχής με βάση τις μεταφορές. Κυρίως αναλύθηκε ο οδικός άξονας Ξάνθης-Σμόλιαν μέσω Αγ. Κωνσταντίνου, στο δευτερεύον δίκτυο, με αφετηρία το Σμόλυαν και διαμέσου τριών σεναρίων , να καταλήγει στην Ξάνθη και την Καβάλα. Παράλληλα, όμως, μελετάται η διέλευση του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού μέσω Δημαρίου προς Ξάνθη καθώς επίσης και ο άξονας Νυμφαίας-Κομοτηνής που ολοκληρώνεται.
Στόχος της μελέτης όλων αυτών των στοιχείων είναι να προωθηθούν, σε τελικό στάδιο, τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς, ώστε μελλοντικά να υπάρχει η σύνδεση της διασυνοριακής περιοχής μέσω του μεθοριακού σταθμού του Αγ. Κωνσταντίνου, που σήμερα δεν είναι δυνατή, εξαιτίας της στενότητας του δρόμου.
Προβλέψεις και κίνδυνοι για το μέλλον του οδικού δικτύου προς Βουλγαρία
Η επιβατική κίνηση χαρακτηρίζεται ακόμη χαμηλή ενώ οι μετακινήσεις αυξάνονται τα Σαββατοκύριακα, ανέφερε ο Μηχανικός της εταιρίας ΤΡΕDIT. Σε ότι αφορά στις προβλέψεις υπολογίζεται ότι το 2030 θα μπορούν να υπάρχουν 400.000 επιβάτες, ετησίως, στο μεθοριακό σταθμό και πάνω από 600.000 μετακινήσεις. Σε ότι αφορά στην ανάλυση SWOT, βασικό στοιχείο είναι η ύ[παρξη πολιτικής συμφωνίας, η στόχευση σε μείωση των χρόνων διαδρομής, η βελτίωση της υφιστάμενης οδικής διαδρομής, ενίσχυση του τουρισμού στις δύο περιοχές. Αυτό προκαλεί ιδιαίτερα ανάπτυξη στο Νομό Ξάνθης, αναμένονται περισσότερες συνεργασίες και εμπλουτισμός με συστήματα, ανάπτυξη των μετακινήσεων μεταξύ των πληθυσμών. Προβληματικά είναι τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, οι εξοπλισμός του Μεθοριακού Σταθμού, η υποδομή του δικτύου που δεν επιτρέπει βαριά οχήματα, η ανυπαρξία συστηματικής σύνδεσης μεταξύ των περιοχών. Τέλος, κίνδυνο αποτελεί η τεράστια οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα, ιδιαίτερα στης δημόσιες επενδύσεις.
Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι το Υπεραστικό ΚΤΕΛ της Ξάνθης αλλά και τα υπόλοιπα της Θράκης, σχεδιάζουν τη σύνδεση με δρομολόγια στη διασυνοριακή περιοχή και , ενδεχομένως, να συνεργαστούν για να υπάρξει οικονομία κλίμακας και αποδοτικότητα στο εγχείρημα. Το ακριβές αντικείμενο της μελέτης αφορά σε ” Προκαταρκτικές Έρευνες και Δραστηριότητες Μελέτης» και έχει ως στόχο τη δημιουργία αποδοτικών και αποτελεσματικών μεθόδων και προσεγγίσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη των δικτύων μεταφορών, τα οποία θα ισχύσουν βασικά για την κατασκευή του δευτεροβάθμιου δικτύου μεταφορών, που συνδέει τους δήμους στην περιοχή Smolyan με την περιοχή της Περιφέρειας ΑΜΘ.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;