Στην άμεση προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων προχώρησε εδώ και λίγες μέρες η Εγνατία Οδός Α.Ε. Έτσι, παράλληλα με τα «πρόχειρα», σύμφωνα με τον Αντίπρόεδρο Γιάννη Τσακλίδη, συμβατικά διόδια σε 6 σημεία της Εγνατίας, η εταιρία προχωρά άμεσα και στην εγκατάσταση των ηλεκτρονικών σταθμών.
Σύμφωνα με την προκήρυξη προβλέπεται ότι το νέο σύστημα θα είναι πλήρως ηλεκτρονικό, θα ακολουθεί την τεχνολογία Multi Lane Free Flow που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν χωρίς να ανακόψουν ταχύτητα και χρεώνει αυτόματα το αντίτιμο στο χρήστη μέσω της ανάγνωσης των στοιχείων της ειδικής κάρτας (pass) που φέρει στο όχημα. Αντίστοιχα θα υπάρχει το σύστημα ANPR για οχήματα που δεν έχουν σχετική κάρτα, οπότε αναγνωρίζεται η πινακίδα τους. Παράλληλα προβλέπονται δυνατότητες πολλαπλής χρέωσης, κατηγοριοποίησης των οχημάτων και άλλων ψηφιακών διευκολύνσεων για τις χρεώσεις των διοδίων στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.
Οι προδιαγραφές του έργου προβλέπουν την εγκατάσταση 35 ηλεκτρονικών σταθμών ανά κατεύθυνση που θα είναι μεταξύ τους διασυνδεμένοι ηλεκτρονικά με δίκτυο οπτικών ινών και θα χρεώνουν το σύνολο του οδικού άξονα. Το σύστημα θα είναι επεκτάσιμο και υπάρχει πρόβλεψη ακόμη και για διπλασιασμό αυτών των σταθμών στο μέλλον. Παράλληλα θα είναι συμβατό με τα συστήματα που λειτουργούν στους υπόλοιπους δρόμους της χώρας τα οποία όμως εκμεταλλεύονται από ιδιώτες σε αντίθεση με την Εγνατία, γεγονός που ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως.
Τεράστια ποσά θα αντληθούν από τα διόδια.
Από την έρευνα του XanthiPress.gr για τα ηλεκτρονικά διόδια αποκαλύπτονται και τα στοιχεία που η Εγνατία Οδός έχει υπολογίσει επισήμως ότι αποτελούν την Ετήσια Μέση Κυκλοφορία Οχημάτων ανά περιοχή του οδικού δικτύου, η οποία είναι η εξής:
Ηγουμενίτσα-Καστοριά |
6.000 – 10.000 οχήματα |
Καστοριά – Κλειδί (ΠΑΘΕ) |
10.000-23.000 οχήματα |
Κλειδί – Σέρρες (Κάθετος Άξονας) |
28.000 – 70.000 οχήματα |
Στρυμόνας – Κήποι |
6.000 – 15.000 οχήματα |
Υπολογίζεται ότι ποσοστό που κυμαίνεται από 10-14% των διερχομένων είναι βαρέα οχήματα. Με βάση την απλή αριθμητική και με τον προγραμματισμό της Εγνατίας Οδού για χρέωση ανά χιλιόμετρο 0,04 λεπτά – με σημερινές τιμές- προκύπτει ότι τα διόδια θα αποφέρουν ετησίως αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ποσό τεράστιο που φυσικά δεν αντιστοιχεί στον κόστος συντήρησης του δρόμου που φαντάζει αστείο σε σχέση με τα συνολικά έσοδα που θα υπάρξουν.
Άμεση η εγκατάσταση, σε 9 μήνες από την υπογραφή.
Όπως προβλέπεται από την προκήρυξη της Εγνατίας Οδού Α.Ε. οι διαδικασίες θα είναι αρκετά γρήγορες καθώς τον Ιανουάριο λήγει η προθεσμία υποβολής προσφορών (μόνο από εταιρίες που έχουν κάνει ανάλογα έργα) και σε 9 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο θα πρέπει να λειτουργεί όλο το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων. Συμβατικά ή ηλεκτρονικά η Εγνατία Α.Ε. και η Κυβέρνηση σκοπεύουν να αντλήσουν πολύ μεγάλα κεφάλαια από την Εγνατία Οδό, ενώ το κόστος πλήρους διέλευσης για τον κάτοικο της Βόρειας Ελλάδα θα αναλογεί, σε λίγο καιρό, στο κόστος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Με το πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα ίσως εξυπηρετείται και η αποφυγή της άρνησης πληρωμών όταν στο μέλλον παραχωρηθεί σε ιδιώτες (όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Α.Ε.) από οδηγούς που συμμετέχουν στο κίνημα κατά των διοδίων το οποίο διογκώνεται καθημερινά σε όλη τη χώρα. Αυτό βεβαίως είναι κάτι που θα φανεί με την εγκατάστασή του, όμως η αντίδραση των πολιτών είναι δεδομένο ότι θα ενταθεί στο επόμενο διάστημα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;