Το «πράσινο φως», που θα κάνει ευκολότερη τη ζωή των διερχομένων από την Εγνατία οδό, έχει … ανάψει, αφού ξεπαγώνουν οι διαδικασίες για τη δημιουργία των πολυπόθητων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
Με δυο λόγια, η διέλευση από τον άξονα θα γίνει ευκολότερη, αφού στο εγγύς μέλλον δε θα λείπουν βασικές υποδομές για τους οδηγούς, όπως είναι τα βενζινάδικα και οι τουαλέτες.
Σήμερα, κατά μήκος της Εγνατίας οδού, που εκτείνεται σε μήκος 670 χιλιομέτρων, από την Ηγουμενίτσα του νομού Θεσπρωτίας μέχρι τους Κήπους του νομού Έβρου, υπάρχει μόνον ένας ΣΕΑ, στον Πλάτανο Ημαθίας.
Έτσι, ο οδηγός που σκοπεύει να ταξιδέψει σε όλο το μήκος του άξονα, θα πρέπει να έχει το νου του ώστε να γεμίσει το ρεζερβουάρ του πριν από το ταξίδι του, για να μην βρεθεί με άδειο ντεπόζιτο. Παράλληλα, η αγορά ενός σάντουιτς ή ακόμα και ενός μπουκαλιού με νερό θεωρείται … πολυτέλεια.
Τέσσερα χρόνια μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του πιο σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της Ελλάδας, και ακόμα δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Όμως, με βάση τον προγραμματισμό της «Εγνατία Οδός ΑΕ», οι χρήστες του οδικού άξονα θα μπορούν μέσα στους επόμενους μήνες να προμηθεύονται επιτέλους βενζίνη κατά τη διάρκειά του ταξιδιού τους. Σε δεύτερη φάση, θα κατασκευαστούν τα κτίρια τα οποία θα παρέχουν όλες τις ανέσεις που χρειάζεται ένας ταξιδιώτης.
Έτσι, οι ΣΕΑ θα παρέχουν τη δυνατότητα στάσης ή ολιγόωρης στάθμευσης, ενώ θα καλύπτουν ανάγκες των ταξιδιωτών όπως εστίαση, χρήση τηλεφώνου, αγορές (mini markets), χρήση χώρων υγιεινής. Ταυτόχρονα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν ανάγκες ανεφοδιασμού, συντήρησης ή οδικής βοήθειας του αυτοκινήτου τους.
Σήμερα, βενζινάδικο αλλά και ΣΕΑ, υπάρχει μόνον στον Πλάτανο Ημαθίας, ένας σε κάθε ρεύμα. Ανάδοχος υπάρχει για ακόμα τρία ζευγάρια ΣΕΑ (ένας σε κάθε ρεύμα), στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας, στο Σώστη Ροδόπης και στο Αρδάνιο του Έβρου.
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Γιάννης Τσακλίδης, για τους συγκεκριμένους ΣΕΑ υπάρχει ανάδοχος εδώ και περίπου ένα χρόνο, ο οποίος έχει αναλάβει να τους κατασκευάσει και να τους εκμεταλλευτεί για 30 χρόνια, δίνοντας ποσοστά από τα έσοδά του στην «Εγνατία Οδός ΑΕ».
«Ο διαγωνισμός, ωστόσο, προέβλεπε ότι, για να αρχίσει την κατασκευή των ΣΕΑ ο εργολάβος, θα έπρεπε προηγουμένως η “Εγνατία Οδός” να κάνει μία προεργασία στα οικόπεδα, ώστε να τα διαμορφώσει και να τα φέρει στο επίπεδο του δρόμου. Μόνον τότε ο ανάδοχος θα μπορούσε να εγκατασταθεί και να ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής των ΣΕΑ.
Όμως, το κόστος για τις εργασίες αυτές, είναι περίπου 10 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο μέχρι πρότινος δεν είχαμε, καθώς το ελληνικό Δημόσιο που είναι μέτοχος της εταιρίας, δεν μας το διέθετε. Μόλις πριν από ένα μήνα όμως μας δόθηκε η εντολή για να προχωρήσουμε με τα έργα.
Σε περίπου πέντε με έξι μήνες, τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί και στη συνέχεια θα μπορέσει να εγκατασταθεί ο ανάδοχος ώστε επιτέλους οι ΣΕΑ να κατασκευαστούν», υπογραμμίζει ο κ. Τσακλίδης σύμφωνα με το ypodomes.com
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;