Μόνο στην πράξη θα μπορέσει να γίνει κατανοητό το πλάνο, που έχει η Τεχνική Υπηρεσία για την κίνηση στην Παλιά Ξάνθη, μετά την απαγόρευση κυκλοφορίας στις οδούς Φ. Αμοιρίδη και Ορφέως, πρακτικά στην είσοδο της Παλιάς Πόλης προς τη Μητρόπολη.
Το ένα ερωτηματικό αφορά στον τρόπο που θα διοχετευτεί η κίνηση και που δεν έχει γίνει απολύτως σαφής για την είσοδο και την έξοδο των οχημάτων. Το δεύτερο αφορά στο βαθμό που είναι εφικτό να εφαρμοστούν στην πράξη οι πρόνοιες της απόφασης για επιμέρους στοιχεία κάτι που φαντάζει αρκετά δύσκολο, με βάση την εμπειρία στο συγκεκριμένο δρόμο.
Άγνωστος παραμένει ο τρόπος που θα αναπτυχθούν τα τραπεζοκαθίσματα, που θεωρητικά πρέπει να επιτρέπουν την πρόσβαση των οχημάτων, -όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα- αλλά φαντάζει δύσκολο. Από το σημείο αυτό εξαρτάται και η κίνηση των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης και κοινής ωφέλειας αλλά και η κίνηση των ΙΧ των μονίμων κατοίκων. Παραμένει, ωστόσο, άγνωστος ο τρόπος ελέγχου όσων είναι μόνιμοι κάτοικοι όσο και για τη δυνατότητα να κινηθεί ένα όχημα σε ένα δρόμο κατάμεστο –πλέον- από κόσμο.
Ο Δήμος μεταφέρει την ευθύνη στους επαγγελματίες.
Αυτές άλλωστε είναι και κάποιες από τις ενστάσεις που εκφράζουν οι κάτοικοι του οικισμού. Από την άλλη ο Δήμος Ξάνθης θεωρεί ότι το σχέδιο αυτό είναι εφαρμόσιμο, όμως δεν έχει δώσει μέχρι σήμερα θετικά δείγματα στο θέμα της αστυνόμευσης. Πρακτικά, μετά και τις προειδοποιήσεις των δικαστικών αρχών, με την απόφαση αυτή ο Δήμος ουσιαστικά μεταφέρει την ευθύνη για ό,τι αρνητικό είναι πιθανό να συμβεί, στα καταστήματα και τον τρόπο που θα δραστηριοποιηθούν.
Τι ακριβώς προβλέπει η απόφαση
Το Δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία την έκδοση κανονιστική απόφασης για την απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων στην οδό Φίλιππου Αμοιρίδη και σε τμήμα της οδού Ορφεως.
Συγκεκριμένα αποφασίσθηκε:
α) Η απαγόρευση κυκλοφοριας και στάθμευσης των οχημάτων στις οδούς Μαυρομιχάλη, Σγουρού καθως και στις παρόδους των παραπάνω δρόμων ούτως ωστε να μην μπορούν τα αυτοκινητα μεσω αυτων των οδων να εχουν πρόσβαση στους παραπάνω δρόμους.
β) Η απαγόρευση δεν ισχύει για τα οχήματα εκτακτης ανάγκης (Νοσοκομειακά. Αστυνομίας. Πυροσβεστικής) – επειδή το πλάτος των παραπάνω δρόμων είναι μικρό και ο απαιτούμενος χωρος κίνησης των οχημάτων εκτακτης ανάγκης είναι τουλάχιστον 3.00 μετρα – δεν θα αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα στην παραπάνω περιοχή. για να μπορούν τα οχήματα να διερχονται ελεύθερα οποιαδήποτε ωρα της ημερας.
γ) Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται όλο το 24ωρο η κυκλοφορία των οχημάτων Οργανισμων Κοινής Ωφελειας. των απορριμματοφόρων. των Νεκροφόρων οχημάτων. και των ΤΑΧΙ.
δ) Επίσης επιτρεπεται από 7:00 εως 10:00 το πρωί και Ι5:00 εως 18:00 το απόγευμα η κυκλοφορία των οχημάτων τροφοδοσίας και διανομής εμπορευμάτων των κατοικιων ή καταστημάτων της περιοχής. (η στάθμευση των οποίων δεν θα παρεμποδίζει την κυκλοφορία άλλων οχημάτων).
ε) Επίσης επιτρεπεται από 7:00 εως 19:00 το απόγευμα η κυκλοφορία των μηχανημάτων και οχημάτων εργων, (μπετονιερες. εκσκαφείς. αυτοκίνητα αποκομιδής προϊόντων εκσκαφων ή κατεδαφίσεων) κατόπιν ειδικής αδείας από την Δημοτική Αστυνομία.
στ) Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας τα οχήματα των κατοίκων. των οδων Φίλιππου Αμοιρίδη. του τμήματος της οδού Ορφεως από την Μαυρομιχάλη εως την Πινδάρου, της παρόδου Ορφεως απεναντι από τα «ΟΛΥΜΠΙΑ». καθως και των κατοίκων των οδων Μαυρομιχάλη, Σγουρού και της παρόδου της. (αυτό θα γίνεται με την χορήγηση κάρτας στους κατοίκους των παραπάνω οδων).
Η κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων στις οδούς Φίλιππου Αμοιρίδη και Ορφεως θα είναι προς την οδό Πινδάρου.
ς) Η οδός Μαυρομιχάλη μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Β. Σοφίας και μόνο το κάτω της τμήμα – από την οδό Μαλετσίδου εως την οδό Ε. Σοφίας παραμενει διπλής κατεύθυνσης για να υπάρχει πρόσβαση προς το αδιεξοδο της οδού Μαλετσίδου.
η) Αντιστρεφεται η κατεύθυνση κίνησης της οδού Πινδάρου (προς την οδό Αντίκα) ούτως ωστε μεσω της οδου Αντικα να υπαρχει προσβαση των οχημάτων στην Πλατεια Μητρόπολης. καθως επισης και το τμήμα της μεχρι την Β. Σοφίας μονοδρομείται με κατεύθυνση προς την Β. Σοφίας.
θ) Αντιστρεφεται η κίνηση της οδού Σηλυβρίας για να διευκολυνθεί η κίνηση των οχημάτων των κατοίκων προς την πλατεία Καβακίου.
τ) Η οδός Σγουρού είναι διπλής κυκλοφορίας.
κ) Απαγορεύεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων καθ’ όλο το μήκος των οδων της Παλαιάς Πόλης όπου το απομενον πλάτος του δρόμου για την κυκλοφορία των οχημάτων είναι μικρότερο των 3 μετρων για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
Τελος η αρμόδια υπηρεσία της Δ|νσης Τεχνικων Υπηρεσιων με συμπληρωματική εισήγηση θα ορίσει σε ποια σημεία της παλιάς πόλης θα μπορούν να αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα και σε τι πλάτος από τακαταστήματα της περιοχής.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;