Η εκπληκτική ανασύνθεση της Ξάνθης πριν από 40 χρόνια, μέσα από τα καρέ του «Θίασου»

8 Δεκεμβρίου 201508:00

Στην επέτειο των 40 ετών από την προβολή του «Θίασου», της ταινίας- σταθμό του Θόδωρου Αγγελόπολου, ένας συμπολίτης επέλεξε να ανασυνθέσει τα καρέ του φιλμικού κειμένου του μεγάλου σκηνοθέτη, από τα γυρίσματα στην Ξάνθη, ώστε να αποκαλυφθεί με μεγάλη ευκρίνεια σε πανοραμικές σύγχρονες φώτο, η εικόνα της πόλης στα γυρίσματα.

μια από τις συγκλονιστικές σκηνές στο παζάρι της πόλης

μια από τις συγκλονιστικές σκηνές στο παζάρι της πόλης

 

Ο Θίασος υπήρξε μια ταινία που χαρακτήρισε το σκηνοθέτη και μια ολόκληρη εποχή, καταγράφοντας γλαφυρά τις τραγωδίες της ελληνικής ιστορίας και της ελληνικής κοινωνίας . Όμως σημάδεψε με τον τρόπο της και την Ξάνθη, καθώς τα γυρίσματα που έγιναν, κατέγραψαν το στίγμα της πόλης στην ιστορία, περιγράφοντας μερικές από τις πιο ζοφερές στιγμές τους σεναρίου, από τις πιο δύσκολες στιγμές της ελληνικής Ιστορίας.

Ειδικά στο Αβέρωφ όπου τα πλάνα είναι ελάχιστα και δεν γίνονται σε οριζόντιο άξονα, προκαλεί εντύπωση ότι έχουμε μια πλήρη πανοραμική αποκάλυψη του θρυλικού πανδοχείου της πόλης, όπου διανυκτέρευσε ο θίασος, κατά το σενάριο.
view_1

Η τεχνική που χρησιμοποιείται

Τα γυρίσματα έγιναν στο παζάρι, στη σημερινή οδό Φ. Αμοιρίδη καθώς και στο χάνι Αβέρωφ, που δεν υπάρχει πια. Σύμφωνα με τον προγραμματιστή και αναλυτή Ανέστη Κουτσούδη, που ανέλαβε αυτό το project, είναι μια καινούρια τεχνική που ανασυνθέτει την εικόνα χρησιμοποιώντας καρέ από μια ενιαία λήψη, ώστε να συνθέσει μια μεγάλη εικόνα.

Δεν είναι το άθροισμα της ανάλυσης των καρέ αφού υπάρχουν απώλειες λόγω των επικαλύψεων του περιεχομένου της κάθε εικόνας (κοινές περιοχές) αλλά και λόγω των απαραίτητων μετασχηματισμών που εφαρμόζονται από το λογισμικό ώστε να επιτευχθεί η ομαλή ανάμιξη (blending) των διαφορετικών εικόνων. Χρησιμοποιούνται καρέ από εικονοσειρές που παρουσιάζουν ομαλές κινήσεις (panning) για τα οποία έγινε διάσημος ο Αγγελόπουλος, γίνεται χρήση λογισμικού για την ανασύνθεση και ακολουθεί μετά-επεξεργασία για τη χρωματική ισορροπία, η οποία πάντως δεν αλλοιώνει τη “φωτογραφία” της ταινίας.

Εξάλλου με την ίδια τεχνική αξιοποιήθηκαν κάποιες εικόνες από το αρχείο της ΕΡΤ με σκηνές περασμένες δεκαετιών

view_2

Όλη το εσωτερικό στο χάνι Αβέρωφ

xanthi (5)

Πανοραμική ανασύνθεση από το Παζάρι

xanthi (4)

Η γνωστή εικόνα προς το παλιό Δημαρχείο

xanthi (2)

Η Πλατεία Ελευθερίας σε εθνική γιορτή

xanthi (1)

Η αποκατάσταση του ιστορικού κτιρίου της Δημοτικής Πινακοθήκης

 

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr