Ο Μπεν Άφλεκ κατάφερε να δει τελικά την ταινία του να αποσπά τη μεγαλύτερη διάκριση της Ακαδημίας, το όσκαρ καλύτερης ταινίας, χωρίς υποψηφιότητα για τον ίδιο στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Μεγάλοι χαμένοι της απονομής το «Zero Dark Thirty» και το «Λίνκολν» (με 12 υποψηφιότητες απέσπασε μόνο 2 βραβεία), ενώ και το μεγάλο αουτσάιντερ «Τα Μυθικά Πλάσματα του Νότου» δεν κατάφερε κάπου να κάνει την ανατροπή.
Σε μια μάλλον κουραστική τελετή με τα καυστικά αστεία του Σεθ ΜακΦάρλαν να μη λειτουργούν όσο θα ήθελαν οι παραγωγοί της βραδιάς και τη σύνδεση με τη Μισέλ Ομπάμα σε μια υποτονική έκπληξη των διοργανωτών για το φινάλε, τα φαβορί επικράτησαν στις περισσότερες περιπτώσεις, με τα βραβεία να μοιράζονται, χωρίς καμία ταινία να αναδεικνύεται σε απόλυτο νικητή.
Η «Ζωή του Πι» συγκέντρωσε τα περισσότερα -μόλις τέσσερα όμως βραβεία- η «Επιχείρηση: Argo» και οι «Άθλιοι» ακολουθούν με τρία. Όσο για την «Αγάπη» του Χάνεκε περιορίστηκε στο ξενόγλωσσο όσκαρ, παρά τις υποψηφιότητες και στις μεγάλες κατηγορίες.
Ο Ντάνιελ ντέι Λιούις χωρίς αντίπαλο επικράτησε στον πρώτο ανδρικό ρόλο κερδίζοντας το τρίτο του αγαλματάκι
ενώ η Τζένιφερ Λόρενς (χωρίς σίγουρη νίκη απέναντι σε Τσαστέιν, αλλά και Ριβά – μια υποψηφιότητα που είχε αναπτύξει δυναμική στην κούρσα προς το Dolby-) έσωσε την τιμή του «Οδηγού Αισιοδοξίας», μιας ταινίας που αγαπήθηκε από τις ενώσεις κριτικών και επαγγελματιών, αλλά δε συγκίνησε την Ακαδημία. Η Λόρενς, που ήταν και πάλι υποψήφια μετά το «Στην Καρδιά του Χειμώνα» το 2010, παρέλαβε ενθουσιασμένη το βραβείο, χωρίς να πτοηθεί από την ανώδυνη ευτυχώς πτώση της στα σκαλιά της σκηνής.
Η μεγαλύτερη ανατροπή σημειώθηκε στην (αμφίρροπη πάντως) κατηγορία της σκηνοθεσίας με τον Ανγκ Λι να επιβραβεύεται για τη φιλόδοξη δουλειά του στην τρισδιάστατη «Ζωή του Πι», την απουσία του Μπεν Άφλεκ να λάμπει και το Στίβεν Σπίλμπεργκ να συνειδητοποιεί ότι πρέπει να συνεχίσει την προσπάθειά του στα πλατό, αν επιμένει να διεκδικεί το τρίτο του όσκαρ. Για τον Ανγκ Λι ήταν το δεύτερο αντίστοιχο βραβείο, μετά το «Brokeback Mountain» το 2006.
Σε μια από τις πιο «ανοιχτές» κατηγορίες της βραδιάς, αυτήν του β’ ανδρικού ρόλου, ο Κρίστοφ Βαλτς απέσπασε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του για το «Django ο Τιμωρός» επικρατώντας του βασικού αντιπάλου του Τόμι Λι Τζόουνς («Λίνκολν»). Ο Αυστριακός ευχαρίστησε φυσικά τον Ταραντίνο, καθώς με τη δεύτερη συμμετοχή σε ταινία του κέρδισε και πάλι το χρυσό αγαλματάκι.
Στην αντίστοιχη γυναικεία κατηγορία η Αν Χάθαγουεϊ, αδιαπραγμάτευτο φαβορί της πεντάδας για την ερμηνεία της στους «Αθλίους», κέρδισε όπως αναμενόταν το πρώτο όσκαρ της, στη δεύτερη υποψηφιότητά της.
Παρά τα προγνωστικά που την έδειχναν απόλυτη κυρίαρχο έναντι των συνυποψηφίων της η πρωταγωνίστρια του Χούπερ δεν μπόρεσε να κρύψει τη συγκίνησή της, όσες φορές κι αν υποθέτουμε ότι είχε προβάρει τον ευχαριστήριο λόγο της.
Ο Κουέντιν Ταραντίνο απέσπασε το βραβείο πρωτότυπου σεναρίου για το «Django» – το δεύτερο της καριέρας του κι επίσης στα αναμενόμενα της βραδιάς. Το τρομερό παιδί του σινεμά ευχαρίστησε τους ηθοποιούς του, γιατί όπως είπε μετά από χρόνια ο κόσμος θα τον θυμάται για τους χαρακτήρες που δημιουργεί και σε αυτή τη διαδικασία το κάστινγκ είναι πραγματικά το πιο σημαντικό.
Το «Eπιχείρηση: Argo» κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο για το διασκευασμένο σενάριο, «κλειδώνοντας» μια νίκη χωρίς τη γλυκιά γεύση μιας τουλάχιστον υποψηφιότητας και στην κατηγορία της σκηνοθεσίας.
Το «Brave» της Pixar, φαβορί στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, επικράτησε του «Wreck it Ralph», χωρίς παρόλα αυτά να είναι η καλύτερη στιγμή του στούντιο, που μας έχει χαρίσει τα πιο αγαπημένα animated διαμαντάκια. To ρομαντικό «Paperman» κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο για κινούμενα σχέδια μικρού μήκους.
Φωτογραφία και οπτικά εφέ ήταν δυο κατηγορίες όπου δικαιωματικά επικράτησε η «Ζωή του Πι», ενώ για την καλλιτεχνική διεύθυνση βραβεύτηκε το «Λίνκολν» σε μια από τις μικρές εκπλήξεις της απονομής (θεωρούσαμε πιο πιθανό να καταλήξει στους «Αθλίους»).
Η Αντέλ μπορεί να κέρδισε το όσκαρ τραγουδιού για το «Skyfall» (το οποίο τραγούδησε ζωντανά πριν παραλάβει το βραβείο της με δάκρυα στα μάτια), αλλά την παράσταση έκλεψαν οι μεγάλες κυρίες: η Σίρλεϊ Μπάσεϊ τραγούδησε με βελούδινη φωνή το «Goldfinger» στα πλαίσια του αφιερώματος στα 50 χρόνια του κινηματογραφικού Τζέιμς Μποντ και η Μπάρμπρα Στρέιζαντ ερμήνευσε «The Way We Were» λίγο μετά την απονομή των τιμητικών βραβείων γι’ αυτούς που «έφυγαν».
Την τιμητική του στην 85η τελετή είχε και το μιούζικαλ με το καστ των «Αθλίων» να τραγουδάει επί σκηνής αλλά και τις Τζένιφερ Χάντσον και Κάθριν Ζέτα Τζόουνς να τα δίνουν όλα σε νούμερα απ’ το «Chicago» και το «Dreamgirls».
Σε μια σπάνια στιγμή ισοπαλίας (είναι η μόλις έκτη φορά στην ιστορία του θεσμού) για τα βραβεία το όσκαρ μοντάζ ηχητικών εφέ μοιράστηκε ανάμεσα σε «Skyfall» και «Zero Dark Thirty».
Το «Επιχείρηση: Αrgo» μπορεί να μην προτάθηκε για όσκαρ σκηνοθεσίας, αλλά απέσπασε αυτό του μοντάζ για τον Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ, διπλά υποψήφιο φέτος, αφού επιμελήθηκε και το μοντάζ του «Zero Dark Thirty», που επίσης βρέθηκε στην πεντάδα.
Η «Αγάπη» του Μίκαελ Χάνεκε ήταν αδύνατο να χάσει το ξενόγλωσσο όσκαρ, παρά το «παρών» που έδωσε και στη μεγάλη κατηγορία της καλύτερης ταινίας, ενώ το επίσης φαβορί «Searching for Sugar Man», που βραβεύτηκε στις πρόσφατες ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ COSMOTE, επικράτησε ανάμεσα στα υποψήφια ντοκιμαντέρ.
Σε μια τελετή με περισσότερους χαμένους παρά νικητές ο Σεθ ΜακΦάρλαν έριξε αυλαία τραγουδώντας το «Here’s to the Losers», αφιερωμένο σε όσους δεν έφυγαν με χρυσό στις αποσκευές τους.
Αναλυτικά η λίστα των αποτελεσμάτων
Καλύτερη ταινία
Επιχείρηση: Argo
Σκηνοθεσία
Ανγκ Λι, Η Ζωή του Πι
Α’ Ανδρικός Ρόλος
Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Λίνκολν
Α’ Γυναικείος Ρόλος
Τζένιφερ Λόρενς, Οδηγός Αισιοδοξίας
Β’ Ανδρικός Ρόλος
Κρίστοφ Βαλτς, Django ο Τιμωρός
Β’ Γυναικείος Ρόλος
Αν Χάθαγουεϊ, Οι Άθλιοι
Πρωτότυπο Σενάριο
Κουέντιν Ταραντίνο, Django ο Τιμωρός
Διασκευασμένο Σενάριο
Κρις Τέριο, Επιχείρηση: Argo
Ξενόγλωσση Ταινία
Αγάπη (Αυστρία)
Καλύτερη Φωτογραφία
Κλαούντιο Μιράντα, Η Ζωή του Πι
Καλύτερο Μοντάζ
Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ, Επιχείρηση: Argo
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Ρικ Κάρτερ και Τζιμ Έρικσον, Λίνκολν
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Brave
Καλύτερα Κοστούμια
Ζακλίν Ντουράν, Άννα Καρένινα
Καλύτερο Μακιγιάζ
Λίσα Γουέστκοτ και Τζούλι Ντάρτνελ, Οι Άθλιοι
Καλύτερη Μουσική
Μίκαελ Ντάνα, Η Ζωή του Πι
Καλύτερο Τραγούδι
«Skyfall», Skyfall
Καλύτερος Ήχος
Άντι Νέλσον, Μαρκ Πάτερσον και Σάιμον Χέιζ, Οι Άθλιοι
Καλύτερο Μοντάζ Ηχητικών Εφέ
Περ Χόλμπεργκ και Κάρεν Μπέικερ Λάντερς, Skyfall
Πολ Ν.Τζ. Οτόσον, Zero Dark Thirty
Καλύτερα Οπτικά Εφέ
Μπιλ Γουεστενχόφερ, Γκιγιόμ Ροσρόν, Έρικ-Γιαν Ντε Μπόερ και Ντόναλντ Ρ.Έλιοτ, Η Ζωή του Πι
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ
Searching for Sugar Man
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
Inocente
Καλύτερη Μικρού Μήκους Κινούμενων Σχεδίων
Paperman
Καλύτερη Μικρού Μήκους Ταινία
Curfew (που προβλήθηκε στις 18ες ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ COSMOTE)
Πηγή : e-go.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;