Η κυκλοφοριακή μελέτη στην Επ. Διαβούλευσης. Τα σενάρια για πεζοδρόμηση 28ης, Καραολή και…12 Αποστόλων !

29 Οκτωβρίου 201309:00

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης  την Τετάρτη, επανέρχεται η κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη της Ξάνθης. Πρόκειται για τη μελέτη που εκπονείται και εδώ και πάνω από ένα χρόνο και, πλέον, έχει φτάσει στο δεύτερο στάδιο, κατά το οποίο το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στις προτεινόμενες σοβαρές αλλαγές στο Κέντρο, προκειμένου να εξειδικευτεί, στην επόμενη φάση. 

Το πρώτο –απλό- σενάριο

pezodromisi a senarioΔύο είναι τα κύρια σενάρια που προτείνει η μελέτη, με τις επιμέρους αλλαγές. Το πιο απλό από αυτά προβλέπει την πεζοδρόμηση της οδού 28ης Οκτωβρίου από την Πλατεία Ελευθερίας μέχρι την Κεντρική Πλατεία.  Στην περίπτωση αυτή, χάνονται 39 θέσεις στάθμευσης στην κεντρική αρτηρία με στόχο να επιτευχθεί ένα ήπιο και πολιτισμένο περιβάλλον για τους πεζούς στο σύνολο του κέντρου. Ο κυκλοφοριακός φόρτος προβλέπεται ότι θα διοχετευτεί προς την Κεντρική Πλατεία, μέσω των Οδών Κουγιουμτζόγλου και Καραολή.

 

Το δεύτερο σενάριο με τις πολλές αλλαγές !

pezodromisi b senarioΤο δεύτερο σενάριο προβλέπει την πεζοδρόμηση των οδών 28ης Οκτωβρίου και Καραολή, από το ύψος της Τσιμισκή και μέχρι την πλατεία. Σε αυτή την περίπτωση προβλέπονται αρκετές αλλαγές όπως είναι  η αντιστροφή της κίνησης στις οδούς Τσιμισκή, Θερμοπυλών και Θήρας, ώστε η ο φόρτος της Καραολή να μεταφερθεί σε άλλους δρόμους ενώ το τμήμα της οδού που διέρχεται από την Κεντρική πλατεία θα γίνει “ήπιας κυκλοφορίας”.

Επίσης στο ίδιο σενάριο προτείνεται πεζοδρόμηση της οδού 12 Αποστόλων από την Εκκλησία και μέχρι το Αμοιρίδειο καθώς και του τμήματος της Κουγιουμτζόγλου από την 12 Αποστόλων προς την Μπρωκούμη, με ταυτόχρονη αλλαγή της κίνησης στο μικρό τμήμα της 12 Αποστόλων που θα παραμείνει με κίνηση οχημάτων και θα συνδέει την οδό Κουγιουμτζόγλου με την Πλατεία Ελευθερίας.

Οι πεζοί στο επίκεντρο. Η φράση κλειδί για το μέλλον της πόλης !

Γενικότερα στην πολύ αναλυτική μελέτη περιέχονται προτάσεις για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και την ασφάλειά τους και αλλαγές στους χρόνους των φωτεινών σηματοδοτών του κέντρου. Πάντως, ένα απόσπασμα της μελέτης, ίσως περικλείει την πολιτική σηματοδότηση , για την εφαρμογή ή μη των προτάσεων, εντοπίζοντας τη «ρίζα του κακού» για τις ρήξεις και τομές στην πόλη και στην κοινωνία γενικότερα:

Eίναι αναπότρεπτο γεγονός, μετά την εφαρμογή των προτάσεων, να δημιουργείται κάποια αντίδραση ή δυσανασχέτηση από μέρους των θιγομένων. Το ενδεχόμενο δημιουργίας αντιδράσεων δεν πρέπει να αποτελεί λόγο για τη μη εφαρμογή νέων μέτρων, δεδομένου ότι με τη λογική αυτή τίποτε δεν θα πρέπει να ανατρέπεται εφόσον πάντοτε θα υπάρχουν θιγόμενα συμφέροντα, τα οποία μπορεί να λειτουργούν ως τροχοπέδη ανάπτυξης μιας ολόκληρης κοινωνίας. Το κριτήριο για τη λήψη απόφασης νέων, πιθανώς ριζοσπαστικών, μέτρων θα πρέπει να είναι πάντοτε το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον

Οι στόχοι της Μελέτης:

Οι βασικοί στόχοι και φιλοσοφία των προτεινόμενων δράσεων, μέτρων και ρυθμίσεων είναι οι εξής:

1. Η εναρμόνιση των προτάσεων της κυκλοφοριακής μελέτης με το Γ.Π.Σ., τις εκπονηθείσες χωροταξικές και πολεοδομικές μελέτες και τα επιχειρησιακά προγράμματα που αφορούν στην πόλη.

2. Αξιολόγηση και ιεράρχηση του οδικού δικτύου της περιοχής μελέτης, αποσκοπώντας στη  βελτίωση και διευκόλυνση τόσο της ροής των οχημάτων όσο και της κίνησης των πεζών.

3. Εξασφάλιση της λειτουργικότητας των διαφόρων χρήσεων γης με την πλέον αποδοτική διαχείριση της υπάρχουσας συγκοινωνιακής υποδομής.

4. Αξιολόγηση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και επεμβάσεων που έχουν εφαρμοστεί, ιδιαίτερα στην περιοχή του εμπορικού κέντρου, και διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων ρύθμισης της κυκλοφορίας (μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, αμφιδρομήσεις) με σκοπό τη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ιδιαίτερα εντός του εμπορικού κέντρου, και την προώθηση  εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο, δημόσιες συγκοινωνίες).

5. Διερεύνηση δυνατότητας δημιουργίας, στο εμπορικό‐ διοικητικό κέντρο της πόλης της Ξάνθης, ενός συστήματος πεζοδρόμων ή οδών ήπιας κυκλοφορίας, ούτως ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος του εμπορικού κέντρου και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας των πεζών.

6. Αξιολόγηση επιπέδου οδικής ασφάλειας και λήψη σχετικών μέτρων για τον κατευνασμό των ταχυτήτων των οχημάτων.

7. Αξιολόγηση και οργάνωση του συστήματος στάθμευσης στην περιοχή μελέτης και κυρίως κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων.

pezodromisi b senario pezodromisi a senario

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr