Σε ανοιχτή κόντρα της δημοτικής αρχής με το Σύλλογο των κατοίκων της Παλιάς Πόλης, αναμένεται να εξελιχθεί το Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας. Η δεδομένη βούληση της δημοτικής αρχής να «περάσει» την επιλεκτική πεζοδρόμηση της Ορφέως και των γύρω δρόμων αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον και να προκαλέσει σοβαρές τριβές αλλά και διλήμματα.
Το δημοτικό συμβούλιο (με πολλές απουσίες) αναμένεται ότι θα συνεδριάσει υπό την πίεση της παρουσίας δεκάδων κατοίκων της Παλιάς Πόλης που εναντιώνονται στην περιοδική πεζοδρόμηση, ζητώντας διάλογο και αποφάσεις για συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος της Παλιάς Πόλης, στο πλαίσιο του Προεδρικού Διατάγματος του παραδοσιακού οικισμού. Από την πλευρά του ο Δήμος, όπως κατέστη σαφές στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, είναι αποφασισμένος να εφαρμόσει την πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας με ορισμένες μικροαλλαγές που έχει προαναγγείλει.
Προειδοποιούν και προσβάλλουν την απόφαση οι Κάτοικοι
Όμως, αντίστοιχα, ο Σύλλογος της Παλιάς Πόλης έχει και αυτός προαναγγείλει την οξεία αντίδρασή του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του XanthiPress.gr οι κάτοικοι της Παλιάς Πόλης θα κινηθούν σε δύο επίπεδα, με βασικό επιχείρημα ότι τα μέτρα που λαμβάνονται δεν βασίζονται σε ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη αλλά σε απλό σχέδιο προτάσεων. Σε διοικητικό επίπεδο θα προσβάλλουν την απόφαση, θεωρώντας ότι έχουν βάσιμες ελπίδες εντός 20ημέρου,να απορριφθεί από την Περιφέρεια.
Παράλληλα, όμως, θα προσβάλλουν και νομικά την απόφαση και αυτό που πρόκειται να κάνουν γνωστό στους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας είναι ότι θα τεθούν προ των ευθυνών τους καθώς θεωρούν σχεδόν βέβαιο ότι όποιος ψηφίσει θετικά στο δημοτικό συμβούλιο, θα βρεθεί κατηγορούμενος στη δικαιοσύνη. Άλλωσε από την πρώτη στιγμή που οι προθέσεις του Δήμου είχαν γίνει γνωστές, οι κάτοικοι είχαν κάνει γνωστό ότι θα επιχειρήσουν να προσωποποιήσουν νομικές ευθύνες σε κάθε υπεύθυνο.
Η στάση αυτή των κατοίκων, σύμφωνα με τα στοιχεία του XanthiPress.gr, αναμένεται ότι θα φορτίσει ιδιαίτερα την αυγουστιάτικη συνεδρίαση από την οποία θα απουσιάσουν αρκετοί σύμβουλοι, ιδιαίτερα από τη μείζονα αντιπολίτευση που θα εμφανιστεί χωρίς τον επικεφαλής και τους πρωτοκλασάτους συμβουλους της, που βρίσκονται σε διακοπές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η στάση των ιδιοκτητών που είχαν αντιδράσει στην απουσία τραπεζοκαθισμάτων από την πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας (ούτως ή άλλως παράνομα είναι και σήμερα όσα υπάρχουν) όμως με βάση της σχετική απόφαση η Τεχνική Υπηρεσία έχει δεσμευτεί να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο και χώρους όπου θα επιτρέπονται τα τραπεζοκαθίσματα.
ΤΙ προβλέπει η εισήγηση.
Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής με την πρόσφατη απόφασή της, εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο την έκδοση κανονιστικής απόφασης για την απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων στην οδό Φίλιππου Αμοιρίδη και σε τμήμα της οδού Ορφέως. Συγκεκριμένα προτείνεται:
α) Στην απαγόρευση θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι οδοί Μαυρομιχάλη, Σγουρού και οι πάροδοι των παραπάνω δρόμων ούτως ώστε να μην μπορούν τα αυτοκίνητα μέσω αυτών των οδών να έχουν πρόσβαση στους παραπάνω δρόμους.
β) Η απαγόρευση δεν θα ισχύει για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης (Νοσοκομειακά, Αστυνομίας, Πυροσβεστικής) – και επειδή το πλάτος των παραπάνω δρόμων είναι μικρό και ο απαιτούμενος χώρος κίνησης των οχημάτων έκτακτης ανάγκης είναι τουλάχιστον 3.00 μέτρα – δεν θα πρέπει να αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα στην παραπάνω περιοχή, για να μπορούν τα οχήματα να διέρχονται ελεύθερα οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
γ)Κατ΄ εξαίρεση προτείνεται να επιτρέπεται όλο το 24ωρο η κυκλοφορία των οχημάτων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, των απορριμματοφόρων, των Νεκροφόρων οχημάτων, και των ΤΑΧΙ.
δ)Επίσης να επιτρέπεται από 7.00 έως 10.00 το πρωί και 15.00 έως 18.00 το απόγευμα η κυκλοφορία των οχημάτων τροφοδοσίας και διανομής εμπορευμάτων των κατοικιών ή καταστημάτων, της περιοχής (η στάθμευση των οποίων δεν θα παρεμποδίζει την κυκλοφορία άλλων οχημάτων).
ε)Επίσης να επιτρέπεται από 7.00 έως 19.00 το απόγευμα η κυκλοφορία των μηχανημάτων και οχημάτων έργων, (μπετονιέρες, εκσκαφείς, αυτοκίνητα αποκομιδής προϊόντων εκσκαφών ή κατεδαφίσεων) κατόπιν ειδικής αδείας από την Δημοτική Αστυνομία.
στ)Να εξαιρεθούν της απαγόρευσης κυκλοφορίας τα οχήματα των κατοίκων, των οδών Φίλιππου Αμοιρίδη, του τμήματος της οδού Ορφέως από την Μαυρομιχάλη έως την Πινδάρου, της παρόδου Ορφέως απέναντι από τα «ΟΛΥΜΠΙΑ», καθώς και των κατοίκων των οδών Μαυρομιχάλη, Σγουρού και της παρόδου της. (αυτό μπορεί να γίνει με την χορήγηση κάρτας στους κατοίκους των παραπάνω οδών).
Η κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων στις οδούς Φίλιππου Αμοιρίδη και Ορφέως να είναι προς την οδό Πινδάρου.
ζ)Η οδός Μαυρομιχάλη να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση προς την Β. Σοφίας και μόνο το κάτω της τμήμα – από την οδό Μαλετσίδου έως την οδό Β. Σοφίας να είναι διπλής κατεύθυνσης για να υπάρχει πρόσβαση προς το αδιέξοδο της οδού Μαλετσίδου.
η)Να αντιστραφεί η κατεύθυνση κίνησης της οδού Πινδάρου (προς την ο οδό Αντίκα) ούτως ώστε μέσω της οδού Αντίκα να υπάρχει πρόσβαση των οχημάτων στην Πλατεία Μητρόπολης, καθώς επίσης και το τμήμα της μέχρι την Β Σοφίας να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση προς την Β. Σοφίας .
θ)Να αντιστραφεί η κίνηση της οδού Σηλυβρίας για να διευκολυνθεί η κίνηση των οχημάτων των κατοίκων προς την πλατεία Καβακίου.
ι)Η οδός Σγουρού να είναι διπλής κυκλοφορίας.
κ)Να απαγορεύεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων καθ΄ όλο το μήκος των οδών της Παλαιάς Πόλης όπου το απομένον πλάτος του δρόμου για την κυκλοφορία των οχημάτων είναι μικρότερο των 3 μέτρων για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.4
Τέλος η αρμόδια υπηρεσία (Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών) με συμπληρωματική εισήγηση να ορίσει σε ποια σημεία της παλιάς πόλης θα μπορούν να αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα και σε τι πλάτος, από τα καταστήματα της περιοχής.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;